Gå til innhold

Merker du godt om du legger på deg 1 kg magefett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glitter

Når jeg er tynn merker jeg ett kg. Akkurat nå med BMI 26 så merker jeg det ikke like godt. Pluss har ikke tilgang til helkroppsspeil da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel

En melkekartong med fett rundt magen?

Jeg blir ikke totalt forvandlet, men det merkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Grendel skrev (2 timer siden):

Egenvekten er lavere, så det blir mer enn en melkekartong 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Niks, ikke i det hele tatt. Min vekt kan variere ganske mye så det er ingenting jeg merker. 5 kg derimot er noe annet.

Anonymkode: d2bb8...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
påskelilje skrev (15 timer siden):

Hæ?

Anonymkode: dc8fb...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (18 timer siden):

Når jeg er tynn merker jeg ett kg. Akkurat nå med BMI 26 så merker jeg det ikke like godt. Pluss har ikke tilgang til helkroppsspeil da. 

Hvorforhar du ikke tilgang til helkroppsspeil? Jeg har sånn lite speil ? Men ser meg bare opp til puppene... vsnskelig det, må liksom stå på lang avstand. 

Har store problemer med angst og slitt med at heg har væry i alarmbetedskap i en månef og begynner å merke noe på magen...kortisil!!!er så redd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (18 timer siden):

Jeg vet jo ikke hvor mye jeg har ksgt på meg men overspiste for var så stressa så jeg spiste 1,5 kg kake. Rosa prinsessekake fra morgenlevering.... den inneholder cirka 5000 kalorier... men stresser så mye at jeg har mye kortisil i kroppen og da legger det seg på magen men samtidig svinner musklene mine av stress - økte nivår sv kortisil så vanskelig å bruke vekten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (15 timer siden):

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorforhar du ikke tilgang til helkroppsspeil? Jeg har sånn lite speil ? Men ser meg bare opp til puppene... vsnskelig det, må liksom stå 

Fordi det er ingen slike speil her jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel

Hæ?

Ett kg fett er 1,1 liter. Det akkurat ikke plass i en melkekartong.

Jeg vet jo ikke hvor mye jeg har ksgt på meg men overspiste for var så stressa så jeg spiste 1,5 kg kake. Rosa prinsessekake fra morgenlevering.... den inneholder cirka 5000 kalorier... men stresser så mye at jeg har mye kortisil i kroppen og da legger det seg på magen men samtidig svinner musklene mine av stress - økte nivår sv kortisil så vanskelig å bruke vekten..

Du har nok lagt på deg 700 gram av 5000 kcal.I tillegg binder sukkeret en del vann.

Den enkelthendelsen er ikke en stor endring i hvordan du ser ut, men du trenger en bedre måte å mestre stress på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo egentlig veldig vanskelig å svare på om man merker at man legger på seg 1 kg magefett? Går jeg på vekta og ser at jeg har gått opp 1 kg er det jo umulig å vite nøyaktig hvordan dette kiloet har fordelt seg på kroppen? Så kanskje jeg har lagt på meg 400 gram på lårene, 400 gram på overarm og 200 gram på magen = 1 kg fett. Så for å legge på meg 1 kg fett på magen kanskje jeg da faktisk må ha gått opp 3-5 kg totalt sett? Så det å svare på om man merker 1 kg vektoppgang generelt sett er jo greit, men å svare på om man merker å ha lagt på seg 1 kg magefett er jo nærmes umulig? Hvor man legger på seg og mister vekt på kroppen først er jo også veldig individuelt også, så skulle man forsøkt å finne ut av hvor mye 1 kg magefett var ville det ikke blitt likt for alle... 

Anonymkode: 9d31d...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes @Admin burde gripe inn i disse trådene dine - dette er mer alvorlige tanker om spiseforstyrrelser, og du har ikke godt av å få næring til tankene og spekulasjonene dine. Du har også laget deg en slags vrangforestilling om at angst (eller kortisolutskillelse) gir mer magefett. Dette vedlikeholder logisk nok angsten din.

Ikke at jeg ikke ønsker at du får hjelp, men dette er feil framgangsmåte, å søke etter fortvilte bekreftelser for din spiseforstyrrelse på et forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (På 23.5.2024 den 21.06):

Jeg synes @Admin burde gripe inn i disse trådene dine - dette er mer alvorlige tanker om spiseforstyrrelser, og du har ikke godt av å få næring til tankene og spekulasjonene dine. Du har også laget deg en slags vrangforestilling om at angst (eller kortisolutskillelse) gir mer magefett. Dette vedlikeholder logisk nok angsten din.

Ikke at jeg ikke ønsker at du får hjelp, men dette er feil framgangsmåte, å søke etter fortvilte bekreftelser for din spiseforstyrrelse på et forum.

Men jeg skriver her fir sliter med st jeg er trsumesensitiv. Hsr ekstrel angst og kan aldri drives bort fra den, er livredd for msgen min nå, musklene mine svinner til det hormonelle - alarmberedsksp som jeg alltid er i og kroppen skiller ut kortisil døgbet rundt... hatt det slik 1 månef. Månedene før det var jeg på en måte død..  har ikke spf, men ser stygg ut uten myskler ig mudjen øker- kan ikke bygge muskler for de svinner hen av stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...