Gå til innhold

Å nevne laveste vekt som anorkektisk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes dere det er feil av anorkektiske å si hva deres laveste vekt eller BMI var eller ikke? Begrunn gjerne svaret ditt...

Anonymkode: 9e12a...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kommer an på hvem som er publikum. Jeg synes ikke det er feil å si det til en gruppe med voksne, de har ansvar for seg selv. Er du anorektisk? Hva var din laveste vekt? 

Anonymkode: 8cf35...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo

Det er noe som heter setting/situasjon og noe som heter timing. Selvsagt forteller en til behandler(e) hva som er laveste vekt. Men det er ikke et tema i vanlig sosial omgang mellom mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer an på hvem som er publikum. Jeg synes ikke det er feil å si det til en gruppe med voksne, de har ansvar for seg selv. Er du anorektisk? Hva var din laveste vekt? 

Jeg har aldri hatt anoreksi. Grunnen til at jeg spurte var at en jeg følger på sosiale medier med mange følgere sa at hun veide 40 kg på det laveste og hun følte seg fortsatt ikke fornøyd og tynn nok og hadde fortsatt ønske om å gå videre ned i vekt.

nachnoo skrev (1 time siden):

Det er noe som heter setting/situasjon og noe som heter timing. Selvsagt forteller en til behandler(e) hva som er laveste vekt. Men det er ikke et tema i vanlig sosial omgang mellom mennesker.

Jeg tenkte på det å nevne vekt til vanlige folk. For å ta det helt konkrete eksempelet så var det ei som jeg følger på sosiale medier med mange følgere som sa at hun veide 40 kg på det laveste og hun følte seg fortsatt ikke fornøyd og tynn nok og hadde fortsatt ønske om å gå videre ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo

Nei, i slike settinger synes jeg ikke det hører hjemme å fortelle laveste vekt, at er veganer, har selvmordstanker eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri hatt anoreksi. Grunnen til at jeg spurte var at en jeg følger på sosiale medier med mange følgere sa at hun veide 40 kg på det laveste og hun følte seg fortsatt ikke fornøyd og tynn nok og hadde fortsatt ønske om å gå videre ned i vekt.

Jeg tenkte på det å nevne vekt til vanlige folk. For å ta det helt konkrete eksempelet så var det ei som jeg følger på sosiale medier med mange følgere som sa at hun veide 40 kg på det laveste og hun følte seg fortsatt ikke fornøyd og tynn nok og hadde fortsatt ønske om å gå videre ned i vekt.

Det er jo bare synd på slike folk. Selv så ler jeg litt for meg selv når jeg leser slikt. Folk som er stolt over å være syke... 🙄

Anonymkode: 5ef1b...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo bare synd på slike folk. Selv så ler jeg litt for meg selv når jeg leser slikt. Folk som er stolt over å være syke... 🙄

Du ler av syke folk altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du ler av syke folk altså?

Ja når man skryter av å se syk ut, selv en anorektiker vet jo det. 

Anonymkode: d939b...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja når man skryter av å se syk ut, selv en anorektiker vet jo det. 

Anonymkode: d939b...ca4

Det er vel en del av sykdommen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (3 timer siden):

Nei, i slike settinger synes jeg ikke det hører hjemme å fortelle laveste vekt, at er veganer, har selvmordstanker eller lignende. 

Hvorfor mener du at det er feil å nevne at man er veganer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel en del av sykdommen da.

Ja en del av spiseforstyrrelse er at man vil være sykest mulig, ha dårlige blodprøver, vil være innlagt, vil bli sondet osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo

Hvorfor mener du at det er feil å nevne at man er veganer? 

En trenger ikke slå om seg med psykiske lidelser i sosiale lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Du mener at det å spise vegansk er en psykisk lidelse? 😅 Eller bare spøker du nå? Eller har jeg kanskje misforstått ett eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Nå er vel det å være veganer ikke en psykisk lidelse. 😀

Anonymkode: fd0cd...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo

Nå er vel det å være veganer ikke en psykisk lidelse. 😀

Anonymkode: fd0cd...f26

Har du opplevd en psykisk frisk veganer?

veganer.webp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (3 minutter siden):

veganer.webp

Jeg ble veldig nysgjerrig nå så jeg må bare spørre: Hva har du mot veganere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken
nachnoo skrev (24 minutter siden):

veganer.webp

Dette tror jeg har endret seg veldig de siste årene. Jeg treffer til daglig ganske mange veganere - blant annet medisinerstudenter - og jeg håper virkelig at de er rimelig friske psykisk sett;-) Også de som jobber med alvorlige spiseforstyrrelser, sier at de blir nødt til å se på veganisme med litt andre briller fremover. Det handler jo ikke nødvendigvis om å være restriktiv lenger, men om ideologi.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg ble veldig nysgjerrig nå så jeg må bare spørre: Hva har du mot veganere? :) 

Kanskje han er en kanin og er redd de skal spise opp alle bladene 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (7 minutter siden):

Dette tror jeg har endret seg veldig de siste årene. Jeg treffer til daglig ganske mange veganere - blant annet medisinerstudenter - og jeg håper virkelig at de er rimelig friske psykisk sett;-) Også de som jobber med alvorlige spiseforstyrrelser, sier at de blir nødt til å se på veganisme med litt andre briller fremover. Det handler jo ikke nødvendigvis om å være restriktiv lenger, men om ideologi.  

Har de ment tidligere at de som har valgt å være veganere har en type spiseforstyrrelse? Det har jeg ikke fått med meg, jeg trodde de som valgte å bli veganer gjorde det først og fremst fordi de bryr seg om dyr og dermed ikke ønsker å  spise dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...