Gå til innhold

Føler du at du blir tatt på alvor i helsevesenet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

erik123 skrev (2 timer siden):

 

Du får Google priser, du kan få private telefontimer billigere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Åh jeg trodde behandling for ptsd og personlighetsforstyrrelse var ganske like. Man tar jo tak i traumene. 

Anonymkode: 53c29...a5c

Var ikke mye fokus på traumene på DPS. De feiltolket så mye at mye av traumene jeg var utsatt for ble til å bli uriktige påstander om at det var jeg som hadde gjort det og at jeg var skyld i det. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vel opplevd at helsevesenet har tatt problemene mine mer seriøst enn jeg har gjort selv.

Anonymkode: eb73c...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin
ISW skrev (15 timer siden):

Tror du jeg er helt idiot? 😊

Neida, ikke helt idiot. Bare litt av og til😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Åh jeg trodde behandling for ptsd og personlighetsforstyrrelse var ganske like. Man tar jo tak i traumene. 

Anonymkode: 53c29...a5c

PF må jo ikke ha traumer. Behandlingen er svært ulik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg ble ikke tatt på alvor da jeg var alvorlig deprimert. Ble sendt hjem og fikk brev om at jeg var for frisk for spesialisthelsetjenesten. Ble sendt hjem av en lege på nytt idag også, som aldri har sett meg før og som bare så meg i ett min (dette var i somatikken). Begge gangene fikk jeg en følelse av at det var bare å ta seg sammen og slutte å sutre - og det et ikke første gang, så jeg har gradvis utviklet en større angst enn jeg i utgangspunktet hadde for å gå til lege og «sutre». Nå tar jeg meg sammen «hele tiden» også i jobb og på fritid i frykt for å bli oppfattet som sutrete. 

Endret av Emoji
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Emoji skrev (5 minutter siden):

Jeg ble ikke tatt på alvor da jeg var alvorlig deprimert. Ble sendt hjem og fikk brev om at jeg var for frisk for spesialisthelsetjenesten. Ble sendt hjem av en lege på nytt idag også, som aldri har sett meg før og som bare så meg i ett min (dette var i somatikken). Begge gangene fikk jeg en følelse av at det var bare å ta seg sammen og slutte å sutre - og det et ikke første gang, så jeg har gradvis utviklet en større angst enn jeg i utgangspunktet hadde for å gå til lege og «sutre». Nå tar jeg meg sammen «hele tiden» også i jobb og på fritid i frykt for å bli oppfattet som sutrete. 

Hvordan ble du kvitt depresjonen da? Leit å høre at du ikke får den hjelpen du skulle fått. Kanskje du kan bytte fastlege? Eller er det i spesialisthelsetjenesten du opplever å ikke bli tatt på alvor?

Anonymkode: fac27...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan ble du kvitt depresjonen da? Leit å høre at du ikke får den hjelpen du skulle fått. Kanskje du kan bytte fastlege? Eller er det i spesialisthelsetjenesten du opplever å ikke bli tatt på alvor?

Anonymkode: fac27...54a

Jeg ble tatt på alvor på et annet sykehus i landet. 

Jeg har satt meg på venteliste hos en annen fastlege og nytt legesenter nå. Har tenkt på det lenge.  
 

Uansett har mine opplevelser gjort noe med meg og bl a fått meg til å presse meg hardere enn jeg kanskje bør på jobb. 

Endret av Emoji
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Emoji skrev (3 minutter siden):

Jeg ble tatt på alvor på et annet sykehus i landet. 

Jeg har satt meg på venteliste hos en annen fastlege og nytt legesenter nå. Har tenkt på det lenge.  
 

Uansett har mine opplevelser gjort noe med meg og bl a fått meg til å presse meg hardere enn jeg kanskje bør på jobb. 

Også flyttet du etter at du var i kontakt med det sykehuset som tok deg på alvor da eller? Jeg håper virkelig at din nye fastlege vil møte deg på en god måte og at du får raskt plass fra venteliste. Jeg skjønner godt at du blir påvirket av å bli møtt på en dårlig måte. Jeg så i en annen tråd at du svarte at du er i 100% jobb, så bare pass på deg selv selv om du føler at du må presse deg? Det kan jo fort ende med at man presser seg alt for langt og ender opp med å gå på en smell dessverre. Min erfaring med det er at det kan ta lang tid med sykemelding og AAP å komme seg tilbake igjen i 100% jobb etter en slik smell/møte veggen. Og da er det jo bedre å sette litt på bremsene og ikke presse seg FØR man havner der at man kanskje ender i langvarig sykemelding. 

Anonymkode: fac27...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
Dorthe skrev (20 timer siden):

Du får Google priser, du kan få private telefontimer billigere enn det.

Telefon timer? Er det et tilbud? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (1 time siden):

Telefon timer? Er det et tilbud? 

Dette vil jeg også vite mer om

Anonymkode: a1639...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette vil jeg også vite mer om

Anonymkode: a1639...498

Med telefonskrekk er ikke det et godt alternativ. Man må snakke face to face. Der er tilbudet elendig. Rålang ventetid. Og privat er rein ruin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (18 minutter siden):

Med telefonskrekk er ikke det et godt alternativ. Man må snakke face to face. Der er tilbudet elendig. Rålang ventetid. Og privat er rein ruin. 

Finnes det noe tilbud i kommunen iom at DPS avviser?

Anonymkode: a1639...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
erik123 skrev (3 timer siden):

Med telefonskrekk er ikke det et godt alternativ. Man må snakke face to face. Der er tilbudet elendig. Rålang ventetid. Og privat er rein ruin. 

Litt rart å ha telefonskrekk, men klare helt fint å snakke face2face? 

Anonymkode: 53c29...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Litt rart å ha telefonskrekk, men klare helt fint å snakke face2face? 

Anonymkode: 53c29...a5c

Det er egentlig ganske vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Litt rart å ha telefonskrekk, men klare helt fint å snakke face2face? 

Anonymkode: 53c29...a5c

Jeg har telefonskrekk og foretrekker heller å snakke face to face. For meg er det mye mindre skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
hattifnattus skrev (7 timer siden):

Jeg har telefonskrekk og foretrekker heller å snakke face to face. For meg er det mye mindre skummelt.

Synes du det er rart? Da kan jeg fortelle at begge deler er like vanskelig. Men å snakke med fremmede i telefon er verst. Jeg unngår det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Litt rart å ha telefonskrekk, men klare helt fint å snakke face2face? 

Anonymkode: 53c29...a5c

Det er ikke rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
erik123 skrev (12 minutter siden):

Synes du det er rart? Da kan jeg fortelle at begge deler er like vanskelig. Men å snakke med fremmede i telefon er verst. Jeg unngår det. 

Nei egentlig ikke. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke, men jeg vil mye heller snakke med folk i virkelighet i samme rom enn over telefon. Jeg tror kanskje det er fordi over telefon så ser jeg jo ikke kroppspråk eller mimikk, noe som gjør at jeg får ekstra sterk angst fordi jeg er redd for å høre feil, mistolke hva de sier osv. Jeg har aldri klart å sette helt fingeren på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...