Gå til innhold

Når har du ringt akutt ambulant team?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var du i krise, eventuelt hvilken?

Anonymkode: 27e36...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her må man ha henvisning fra fastlege eller legevakt og kan ikke ringe selv, så jeg har stort sett bare blitt henvist dit når ting er virkelig ille.

Anonymkode: 88b81...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her må man ha henvisning fra fastlege eller legevakt og kan ikke ringe selv, så jeg har stort sett bare blitt henvist dit når ting er virkelig ille.

Ah, ok. Vil du si hva du legger i det å være skikkelig ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ah, ok. Vil du si hva du legger i det å være skikkelig ille?

Enten nær ved å ta selvmord eller depresjon som har blitt scoret alvorlig der jeg ikke klarer fungere overhode. Dvs at jeg ikke kommer meg på jobb, ikke orker være med venner eller familie og bare isolerer meg og stort sett bare ligger i senga hele dagen, ikke orker spise og drikke eller gjøre ting som er absolutt nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enten nær ved å ta selvmord eller depresjon som har blitt scoret alvorlig der jeg ikke klarer fungere overhode. Dvs at jeg ikke kommer meg på jobb, ikke orker være med venner eller familie og bare isolerer meg og stort sett bare ligger i senga hele dagen, ikke orker spise og drikke eller gjøre ting som er absolutt nødvendig.

Takk for svar. Hvordan har de hjulpet deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Takk for svar. Hvordan har de hjulpet deg?

På litt forskjellige måter. Det har vært enten oppstart eller justering av medisiner og/eller hyppige samtaler eller innleggelse på akuttpost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

På litt forskjellige måter. Det har vært enten oppstart eller justering av medisiner og/eller hyppige samtaler eller innleggelse på akuttpost. 

Hadde du behandler på poliklinikken i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du behandler på poliklinikken i tillegg?

Ikke alle gangene. Det har variert veldig hvilken oppfølging jeg har hatt fast når jeg også har snakket med akutt ambulant team. Noen ganger har jeg bare hatt fastlegen, mens andre ganger har jeg også hatt behandler på poliklinikken og andre ganger også vanlig ambulant team og team i kommunen i tillegg. Har jeg hatt teamet i kommunen så har jeg bare snakket med akutt teamet siden de ønsket å gjøre en vurdering på om jeg burde innlegges ettersom at teamet som jeg da hadde også er åpent på kveldstid så da er det jo mer naturlig at jeg har hyppigere kontakt med dem i stedet for siden jeg kjente de godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ikke alle gangene. Det har variert veldig hvilken oppfølging jeg har hatt fast når jeg også har snakket med akutt ambulant team. Noen ganger har jeg bare hatt fastlegen, mens andre ganger har jeg også hatt behandler på poliklinikken og andre ganger også vanlig ambulant team og team i kommunen i tillegg. Har jeg hatt teamet i kommunen så har jeg bare snakket med akutt teamet siden de ønsket å gjøre en vurdering på om jeg burde innlegges ettersom at teamet som jeg da hadde også er åpent på kveldstid så da er det jo mer naturlig at jeg har hyppigere kontakt med dem i stedet for siden jeg kjente de godt. 

Har det vært de samme i akutt ambulant team du har snakket med fra gang til gang? To personal om gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har det vært de samme i akutt ambulant team du har snakket med fra gang til gang? To personal om gangen?

Nei, i det akutte ambulante teamet tror jeg faktisk at jeg aldri har møtt igjen de samme to personene noen gang. Men i det vanlige ambulante teamet som de har så har jeg vel hatt oppfølging av de samme to i ca. 2 år. Men har avsluttet der nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg var helt fra meg. Fikk avslag på en diagnose som jeg senere fikk, en kronisk diagnose. Avslaget kom på feil grunnlag så ringte rundt på DPS for å kreve å få utredning. Da kom jeg til hastetime på AAT, hvor jeg ble hørt og de sendte ny henvisning, for utredningen. Fikk diagnosen s det endte godt, men det var noen skikkelig tunge dager etter det avslaget ja.

AAT er et godt tilbud i nød!

Anonymkode: e4970...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg var helt fra meg. Fikk avslag på en diagnose som jeg senere fikk, en kronisk diagnose. Avslaget kom på feil grunnlag så ringte rundt på DPS for å kreve å få utredning. Da kom jeg til hastetime på AAT, hvor jeg ble hørt og de sendte ny henvisning, for utredningen. Fikk diagnosen s det endte godt, men det var noen skikkelig tunge dager etter det avslaget ja.

AAT er et godt tilbud i nød!

Bra at de finnes!! Men må man være i skikkelig nød for å ta kontakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Bra at de finnes!! Men må man være i skikkelig nød for å ta kontakt?

Ja, det er jo for akutte timer, i nød. Ikke sikkert man får timen heller, det diskuteres i teamet først om du får time der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var i kontakt med dem sa de at de kunne hjelpe til med å holde hodet over vann i en periode mens man ventet på time på poliklinikken og evt komme i gang med medisiner raskt. Hadde avtale der ca 1 gang i uka i 3-4 uker, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (50 minutter siden):

Da jeg var i kontakt med dem sa de at de kunne hjelpe til med å holde hodet over vann i en periode mens man ventet på time på poliklinikken og evt komme i gang med medisiner raskt. Hadde avtale der ca 1 gang i uka i 3-4 uker, tror jeg.

Takk! Jeg har masse selvmordstanker,  men ingen aktuelle planer om å iverksette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...