Gå til innhold

Går alle her på dps? Virker som alle her går der


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
aa-k-j skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk heldigvis privat med avtale 😊 var faktisk DPS som anbefalte meg å gå privat. Er snart ferdig med behandlingen. 

Hva var problemstillingen?

Anonymkode: 2950f...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (På 22.5.2024 den 15.52):

Jeg går ikke der. De avslår søknader som blir sendt. 

På hvilket grunnlag avslår de? Du har jo alvorlig diagnose (?) om jeg har forstått riktig? Hva vil du ha hjelp med? Jeg får hjelp for bp2-depresjon.

Anonymkode: 2950f...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er rullebåndsterapi det der. Privat er bedre, men dyrere

Anonymkode: 4b831...0f1

Come Lets Go GIF by Originals

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 15.49):

Føler alle som skriver her går på dps. Altså poliklinisk til psykolog/psykiater. Er jeg den eneste som sliter og har mange diagnoser, men som ikke går der? 

Anonymkode: d2a6a...a09

Nei. Jeg går privat og betaler 3000 gangen. 

Anonymkode: 7f259...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Jeg går privat og betaler 3000 gangen. 

Anonymkode: 7f259...605

Hvor ofte går du?

Anonymkode: 2950f...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Alba skrev (4 timer siden):

Jeg går ikke da alle har gitt meg opp.

Huff. Er du sikker på at de har gitt deg opp?

Anonymkode: 2950f...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

På hvilket grunnlag avslår de? Du har jo alvorlig diagnose (?) om jeg har forstått riktig? Hva vil du ha hjelp med? Jeg får hjelp for bp2-depresjon.

Anonymkode: 2950f...309

Sist sa de bare noe om at jeg har kommunal psykiatri og akuttinnleggelser ved behov, og at situasjonen var tilnærmet lik før. Noe som ikke stemte, men at jeg kunne henvises på nytt hvis det dukket opp noe nytt. Får en eller annen psykosediagnose nå da, men jeg tror egentlig ikke jeg ønsker å gå til DPS. Selv om jeg sikkert har behov for å lære å leve best mulig med sånn diagnose. Tror likevel at medisiner og finne aktivitet i hverdagen er det viktigste for meg. Så opplever det ikke som noe stort tap at de mener min tid på DPS er over. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogbrann

Går ikke til DPS. Jeg ble avsluttet av DPS da jeg ikke var blitt bedre etter å ha gått der i over et år. Jeg var 19 år, og fikk beskjed om at jeg kunne bli henvist på nytt i fremtiden. En liten stund etter dette ble jeg innlagt, og fikk henvisning til avtalespesialist i stedet for ny henvisning til DPS. Det viste seg at jeg hadde fått feil diagnoser og feil behandling på DPS, som i kombinasjon med en uerfaren og relativt dårlig/uprofesjonell psykolog førte til at jeg ikke ble bedre. Snarere tvert imot, jeg ble trolig bare dårligere av denne «behandlingen». 

Jeg har fått mye bedre hjelp av avtalespesialist enn av DPS. Flere terapitimer i uken om jeg jeg ønsker eller har behov for det, eller jobber med noe i terapien som har nytte av det. Vedkommende er også dyktig i jobben, og kan både utfordre og provosere. Sørger for å appellere til min «friske side». Tillater meg ikke å marinere meg i offerrollen eller fraskrive meg noe ansvar, og stiller krav til meg. Blir ikke akkurat overøst med sympati eller medlidenhet, men det har jeg heller ikke noe behov for, og sikkert ikke godt av heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor ofte går du?

Anonymkode: 2950f...309

En til to ganger i uken. Gått siden januar så da kan du regne på hvor mye det er til nå..

Anonymkode: 7f259...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogbrann skrev (48 minutter siden):

Det viste seg at jeg hadde fått feil diagnoser og feil behandling på DPS, som i kombinasjon med en uerfaren og relativt dårlig/uprofesjonell psykolog førte til at jeg ikke ble bedre. Snarere tvert imot, jeg ble trolig bare dårligere av denne «behandlingen». 

Er du komfortabel med å si noe om hvilke diagnoser og hva slags behandling?

Jeg lurer nemlig på om jeg kan ha opplevd noe av det samme. Feil behandling av psykolog som i hvert fall i perioder har gjort meg verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva var problemstillingen?

Anonymkode: 2950f...309

Traumer i barndom og som voksen. Jeg hadde en liten mistanke til ptsd, men jeg har kompleks PTSD og bp2. Har og endel paranoide tanker som følger av traumene. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogbrann
Sokk skrev (På 24.5.2024 den 11.06):

Er du komfortabel med å si noe om hvilke diagnoser og hva slags behandling?

Jeg lurer nemlig på om jeg kan ha opplevd noe av det samme. Feil behandling av psykolog som i hvert fall i perioder har gjort meg verre. 

Ble initialt diagnostisert med personlighetsforstyrrelse og tilbakevendende depressiv lidelse. Fikk dog ingen medikamentell behandling for depresjonene da psykologen antok at de skyldtes personlighetsforstyrrelsen (som jeg ikke hadde). Det viste seg at ustabiliteten og de andre plagene jeg hadde skyldtes en kombinasjon av ubehandlet alvorlig ADHD (jeg fungerer ikke i det hele tatt uten ADHD-medisiner) og bipolaritet. Selv om det ikke er en del av de diagnostiske kriteriene så er problemer med å regulere følelser et av de viktigste kjennetegnene på ADHD, sammen med dårlig evne til problemløsning, lite kreativitet og fleksibelhet i møte med problemer, som fører til at mennesker med ADHD raskt gir opp eller handler på impuls. Det ble antatt at dette, sammen med andre ADHD symptomer var som følge av en personlighetsforstyrrelse, men det var altså ikke det. Det ble heldigvis mye bedre da jeg fikk ADHD-medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skogbrann skrev (2 minutter siden):

Ble initialt diagnostisert med personlighetsforstyrrelse og tilbakevendende depressiv lidelse. Fikk dog ingen medikamentell behandling for depresjonene da psykologen antok at de skyldtes personlighetsforstyrrelsen (som jeg ikke hadde). Det viste seg at ustabiliteten og de andre plagene jeg hadde skyldtes en kombinasjon av ubehandlet alvorlig ADHD (jeg fungerer ikke i det hele tatt uten ADHD-medisiner) og bipolaritet. Selv om det ikke er en del av de diagnostiske kriteriene så er problemer med å regulere følelser et av de viktigste kjennetegnene på ADHD, sammen med dårlig evne til problemløsning, lite kreativitet og fleksibelhet i møte med problemer, som fører til at mennesker med ADHD raskt gir opp eller handler på impuls. Det ble antatt at dette, sammen med andre ADHD symptomer var som følge av en personlighetsforstyrrelse, men det var altså ikke det. Det ble heldigvis mye bedre da jeg fikk ADHD-medisiner. 

Takk for svar. Det er bra du fikk avdekket ADHD etterhvert. Jeg ble også nektet medikamentell behandling for depresjon, fordi «depresjonen din skyldes relasjonelle grunner». Jeg var ikke en gang diagnostisert med personlighetsforstyrrelse. Jeg merker jeg har blitt litt skeptisk til psykologer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...