Gå til innhold

Hvor mange er uføretrygda her? Og hvor mange jobber og/eller går på AAP?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er 100 % ufør og har veldig lyst på en liten deltidsjobb. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
aa-k-j skrev (12 minutter siden):

Er 100 % ufør og har veldig lyst på en liten deltidsjobb. 

Kan du søke på en butikkjobb feks?

Anonymkode: 11935...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (1 time siden):

Er under utredning for BP2 😂 

Men disse planene har overlevd noen svingninger. Og tenk så få fremskritt og oppdagelser vi hadde hatt i verden om alle var stabile og rasjonelle hele tiden! 

Var en grunn til at jeg lurte, for jeg har samme selv og kan kjenne meg igjen i det du opplever. Dette er tilsvarende tanker jeg får i blandet eller hypoman tilstand. De forsvinner i friske perioder og kommer tilbake en ny runde i blandet/hypoman tilstand igjen. Derfor jeg lurer på om din plan egentlig er et tegn på sykdom

Anonymkode: 0cba1...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan du søke på en butikkjobb feks?

Anonymkode: 11935...aaf

Har søkt på flere uten resultat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (Akkurat nå):

Har søkt på flere uten resultat. 

Hva med innen helse?

Anonymkode: 11935...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Var en grunn til at jeg lurte, for jeg har samme selv og kan kjenne meg igjen i det du opplever. Dette er tilsvarende tanker jeg får i blandet eller hypoman tilstand. De forsvinner i friske perioder og kommer tilbake en ny runde i blandet/hypoman tilstand igjen. Derfor jeg lurer på om din plan egentlig er et tegn på sykdom

Anonymkode: 0cba1...8fa

Huff, håper ikke det. Har ingen plan B…

Det kan hende jeg ikke hadde turt å hoppe i det med begge beina om jeg ikke hadde litt evne til å se bort fra konsekvenser og bli overdrevet gira på nye ideer.

Men som sagt har denne planen overlevd svingninger og den er 1 år gammel. Har vært plan A siden ca okt/nov i fjor. Så det er ikke helt impulsivt altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva med innen helse?

Anonymkode: 11935...aaf

Det hadde blitt vanskelig her. Er bare folk med utdanning innen helse de vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (21 minutter siden):

Det hadde blitt vanskelig her. Er bare folk med utdanning innen helse de vil ha. 

Er du helt sikker som i at du har sjekket? Vikar i bhg?

Anonymkode: 11935...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (1 minutt siden):

I 100%+ jobb med bedragersyndrom.

Betyr det at man er redd for å bli avslørt for noe man ikke er?

Anonymkode: 11935...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er i 100% jobb, men har over lang tid vært inne i en moderat depresjon med mye isolasjon og sosial angst-plager. Begynner å tære på og det er ofte en kamp å komme seg gjennom dagene. Er ganske nylig begynt i behandling hos DPS og har heldigvis havnet hos en, på alle måter, veldig bra psykolog. Veldig krevende prosess, siden jeg aldri har tatt tak i disse tingene og har jeg har slitt av og på de siste 10-12 årene allerede. Det tar jo også ytterligere energi fra reservetanken. Men har tro på at jeg kommer styrket ut av det på andre siden. Med det sagt har dagen idag vært bra. 

Anonymkode: b3a20...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er i 100% jobb, men har over lang tid vært inne i en moderat depresjon med mye isolasjon og sosial angst-plager. Begynner å tære på og det er ofte en kamp å komme seg gjennom dagene. Er ganske nylig begynt i behandling hos DPS og har heldigvis havnet hos en, på alle måter, veldig bra psykolog. Veldig krevende prosess, siden jeg aldri har tatt tak i disse tingene og har jeg har slitt av og på de siste 10-12 årene allerede. Det tar jo også ytterligere energi fra reservetanken. Men har tro på at jeg kommer styrket ut av det på andre siden. Med det sagt har dagen idag vært bra. 

Anonymkode: b3a20...1e4

Hatten av for deg! Det er blytungt å stå i full jobb med moderat depresjon!

Anonymkode: 11935...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hatten av for deg! Det er blytungt å stå i full jobb med moderat depresjon!

Anonymkode: 11935...aaf

Jeg har Dystymi, også kaldt moderat grad på papirene mine. Er også i så godt som 100%. Nå har jeg hatt det verre før. Men det å ha jobb har faktisk redusert depresjonen. De gangene jeg har vært ledig har den bare blitt verre. Men selvsagt er det tyngre å stå i jobb når man er deprimert. Nå er jeg litt der igjen at jeg kjeder meg og synes alt går treigt. Får liksom aldri opplevd nok. Må ha noe nytt. Kanskje jeg leter etter noe som ikke eksisterer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Betyr det at man er redd for å bli avslørt for noe man ikke er?

Anonymkode: 11935...aaf

På en måte, men for meg er det å føle at jeg egentlig ikke er noe flink til det jeg gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutes ago, AnonymBruker said:

Hatten av for deg! Det er blytungt å stå i full jobb med moderat depresjon!

Anonymkode: 11935...aaf

Takk for det. Ja, det er rimelig tøft. Hadde nok ikke gått uten et så bra arbeidsmiljø, selv om jeg ikke alltid klarer å se hvor bra det egentlig er. Det blir egenmeldinger her og der med jevne mellomrom, men alternativet er så mye verre. 

Anonymkode: b3a20...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aa-k-j skrev (2 timer siden):

Har søkt på flere uten resultat. 

Hadde du bodd her hadde jeg høyst sannsynligvis ordnet vikarjobb til deg med en årslønn fra 395.000 med O års ansiennitet og uten krav om fagbrev/utdanning. 
Det er verre å få jobb i barnehage uten utdanning, og det stilles høyere krav til utdanning. Sønnen min skal begynne på barnehagelærerutdanning til høsten fordi barnehagen krever det for å gi han fast jobb i full stilling. Som barne og ungdomsarbeider får han ikke fast jobb i full stilling.

Jeg tviholder på jobben min fordi jeg har en sikker jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (25 minutter siden):

På en måte, men for meg er det å føle at jeg egentlig ikke er noe flink til det jeg gjør. 

Du er kjempeflink🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er du helt sikker som i at du har sjekket? Vikar i bhg?

Anonymkode: 11935...aaf

Ja har sjekket ang helsevesenet og bhg er ikke aktuelt da jeg blir fort sliten av mye styr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ca 80 %, det er noen ganger for mye og noen ganger føles det for lite.  Jeg har rare lange vakter og en del fri innimellom. For meg er det godt å ha den jobben, føler at jeg gjør en forskjell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...