Gå til innhold

Noen som har prøvd EMDR og kan dele erfaringer?


kaNor

Anbefalte innlegg

Skal visst kunne brukes ved depresjon og angst også_  https://emdrnorge.no/hva-er-emdr/

'' 

EMDR er også brukt til å hjelpe mennesker med å håndtere angst, depresjon, vedvarende sorgreaksjoner, reaksjoner på fysiske sykdommer og mange andre tilstander som er forbundet med sterke følelser.

''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
kaNor skrev (32 minutter siden):

EMDR er også brukt til å hjelpe mennesker med å håndtere angst, depresjon, vedvarende sorgreaksjoner, reaksjoner på fysiske sykdommer og mange andre tilstander som er forbundet med sterke følelser.

Er dette snakk om at EMDR kan hjelpe på angst, depresjon osv som er relatert til traumer/PTSD eller kan det også hjelpe for de som bare har vanlig depresjon og angst og ikke har opplevd traumer?

Anonymkode: 014ea...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Jeg snakket med flere behandlere om EMDR , det er ikke snakk om noe kur og heller ikke noe som hjelper for alvorlige tilfeller. Nyter onsdagen enn så lenge 😆

EDM derimot har hjulpet meg🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (1 time siden):

Jeg snakket med flere behandlere om EMDR , det er ikke snakk om noe kur og heller ikke noe som hjelper for alvorlige tilfeller. Nyter onsdagen enn så lenge 😆

EDM derimot har hjulpet meg🤣

Ok, litt sånn opphypet motegreie basert på placebo da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
kaNor skrev (7 minutter siden):

Ok, litt sånn opphypet motegreie basert på placebo da?

Det vet jeg ikke. Vet bare at man prøver alt når man har det dårlig. Og dette er en av sånne ting man vil prøve. 

Skader ikke å teste sikkert, men jeg hadde ikke brukt mye energi på det. I alle fall nå som du er såpass dårlig. Sats på medisiner, snakk med legen om dosering og samtaleterapi. Sørg for nok søvn og minimer stressnivået så godt det lar seg gjøre. Så kan du heller teste dette når du har nådd ett ønsket platå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

Jeg snakket med flere behandlere om EMDR , det er ikke snakk om noe kur og heller ikke noe som hjelper for alvorlige tilfeller. Nyter onsdagen enn så lenge 😆

EDM derimot har hjulpet meg🤣

I am dancing in the dark. 😎

Anonymkode: dc919...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I am dancing in the dark. 😎

Anonymkode: dc919...dfa

Nettopp🥳🥳🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Trinity80 skrev (2 timer siden):

Jeg snakket med flere behandlere om EMDR , det er ikke snakk om noe kur og heller ikke noe som hjelper for alvorlige tilfeller. Nyter onsdagen enn så lenge 😆

EDM derimot har hjulpet meg🤣

EDM som i dance/electronica? Ja, det kan jo funke det. Eller er dette en forkortelse for flere ting jeg ikke vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Trinity80 skrev (1 time siden):

Det vet jeg ikke. Vet bare at man prøver alt når man har det dårlig. Og dette er en av sånne ting man vil prøve. 

 

Jeg kjenner til den der ja. Jeg kommer ikke til å teste heroin. Men nå har kompisen min fått tak i 🍄. Må tenke meg veeeeldig om. Men jeg leser om det, og mange får hjelp med å innse ting. Jeg har alltid følt at det er noe lang inne i meg jeg ikke får kontakt med. Det må bare være rett tid, jeg må innstilt rett og på riktig sted. Men ikke bestemt enda. 
Er bare at jeg er i en periode nå der jeg kjeder meg! 
Rutinemessige dager med jobb og soving. Var ute 2 dager i helga da.. men når kan vi dra en gjeng til utlandet, når skal jeg til utlandet osv… når møter jeg nye folk, slutter aldri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Emdr fungerte her. Og jeg hadde store traumer.

Hadde null tro på slikt, men ble veldig overrasket over hvor godt det fungerte.

 

Anonymkode: 83234...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (18 timer siden):

Jeg snakket med flere behandlere om EMDR , det er ikke snakk om noe kur og heller ikke noe som hjelper for alvorlige tilfeller. Nyter onsdagen enn så lenge 😆

EDM derimot har hjulpet meg🤣

Trodde emdr var en godt dokumentert behandling .

Hva mener du hjelper da?

Anonymkode: 90725...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
UtakknemligDiva skrev (På 22.5.2024 den 22.47):

EDM som i dance/electronica? Ja, det kan jo funke det. Eller er dette en forkortelse for flere ting jeg ikke vet?

EDM = electronic dance music ☺️🥹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...