Gå til innhold

Hvordan er gangen i det å bli ufør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må man etter 3 års AAP ut i utprøving jobb? Hvem finner jobben? Jeg jobber allerede 50 prosent og håper ikke jeg må prøve meg i et annet yrke enn det jeg er utdannet i?

Anonymkode: cea47...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror det er individuelt om du må ut i utprøving av jobb. Jeg har inntrykk av at de aller fleste må gjennom en god del arbeidsutprøving før man blir ufør. Men jeg har også lest andre svare at de aldri var gjennom noe arbeidsutprøving i det hele tatt fordi de ble regnet som for syk for det. 

Dersom du allerede jobber 50% tenker jeg nok at det er mest sannsynlig heller vil bli fokus på å jobbe mer i den jobben du alt har og eventuelle tilrettelegginger du kan få i jobben der. Jeg har i alle fall aldri opplevd at man blir tvunget ut i en jobb en selv ikke ønsker å jobbe innen. For dette med arbeidsutprøving er jo ett samarbeid mellom deg og NAV så du får jo komme med ønsker til hva du ønsker å jobbe med og hvordan du ønsker å fordele de prosentene du jobber. Det er i alle fall min erfaring. Jeg opplevde det i alle fall som at NAV veileder og de stedene NAV samarbeidet med ift arbeidsutrpøving var veldig interesserte i å høre min mening om hva jeg var interessert i å jobbe med og hvordan det opplevdes å jobbe så mye som jeg gjorde osv. Jeg endte opp med å prøve en del forskjellige jobber da, men jeg hadde ingen jobb da jeg begynte med AAP og utprøving.  

Anonymkode: b9c1a...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har nå søkt gradert ufør og NAV lokalt brukte jobben som godkjent arbeidsutprøving, siden jeg trives i jobben og vil fortsette der. Min leder sendte inn et skriv, som NAV lokalt ville ha, blant annet hvordan jeg fungerte i jobb og hva jeg ikke kunne pga helse.

Hvis dette skjer, så be leder om en tydelig og konkret tilbakemelding på NAV, som viser hva du ikke kan gjøre pga helseproblemer.

Anonymkode: 82044...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...