Gå til innhold

Har andre behov for å holde god stemning i terapien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For at terapeut ikke skal ha en kjip/tung/kjedelig time?

Anonymkode: 05d34...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja en må jo gi dem mat vet du :)

Anonymkode: 0fdfc...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

Nei. Jeg sier det som faller meg inn. Enten det er tungt og dystert eller et innslag med galgenhumor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (20 minutter siden):

Nei. Jeg sier det som faller meg inn. Enten det er tungt og dystert eller et innslag med galgenhumor. 

Slik er det for meg også. Jeg er veldig glad i galgenhumor også og bruker det en del. Men da er det mest for egen del da siden det gjør det lettere for meg å snakke om vanskelige ting om jeg kan slenge på en liten spøk på slutten. Og ikke fordi jeg tenker at jeg vil lette stemningen for behandlers del. 

Anonymkode: d2be1...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slik er det for meg også. Jeg er veldig glad i galgenhumor også og bruker det en del. Men da er det mest for egen del da siden det gjør det lettere for meg å snakke om vanskelige ting om jeg kan slenge på en liten spøk på slutten. Og ikke fordi jeg tenker at jeg vil lette stemningen for behandlers del. 

Anonymkode: d2be1...7d4

Jeg bruker lite humor,  men jeg forteller ikke alt slik det er for å ikke trekke behandler ned. Om det gir mening.

Anonymkode: 05d34...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker lite humor,  men jeg forteller ikke alt slik det er for å ikke trekke behandler ned. Om det gir mening.

Anonymkode: 05d34...0bf

Jeg skjønner hvorfor du tenker på den måten, men holder du tilbake for å skåne behandler kan det jo mulig få negative konsekvenser for deg fordi det kan f.eks føre blant annet til at du ikke får den hjelpen du trenger og at behandler ikke får hele bildet pga det eller kanskje ikke oppfatter ting som så alvorlig som det virkelig er fordi du ikke forteller alt. Så dette med at du føler at du ikke kan fortelle alt for å ikke trekke behandler ned er definitivt noe du burde fortelle til din behandler.

Anonymkode: d2be1...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk, det trengte jeg å høre.

Anonymkode: 05d34...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk, det trengte jeg å høre.

Anonymkode: 05d34...0bf

Bare hyggelig. Jeg håper du vil kunne klare å åpne deg helt for din behandler etter hvert. Også om du er ærlig med behandler i mellomtiden at du ikke forteller alt så er du godt på vei. 

Anonymkode: d2be1...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare hyggelig. Jeg håper du vil kunne klare å åpne deg helt for din behandler etter hvert. Også om du er ærlig med behandler i mellomtiden at du ikke forteller alt så er du godt på vei. 

Anonymkode: d2be1...7d4

Jeg skal jobbe hardt for det!

Anonymkode: 05d34...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skal jobbe hardt for det!

Anonymkode: 05d34...0bf

Så bra, jeg tror nok du kommer til å klare det :) 

Anonymkode: d2be1...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Slik er det for meg også. Jeg er veldig glad i galgenhumor også og bruker det en del. Men da er det mest for egen del da siden det gjør det lettere for meg å snakke om vanskelige ting om jeg kan slenge på en liten spøk på slutten. Og ikke fordi jeg tenker at jeg vil lette stemningen for behandlers del. 

Anonymkode: d2be1...7d4

Nei samme her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så bra, jeg tror nok du kommer til å klare det :) 

Anonymkode: d2be1...7d4

Tusen takk!

Anonymkode: 05d34...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er man i behandling så er man der av en grunn. Fokuset må være på å få hjelp, ikke underholde eller glad gjør terapauten. Det er ikke din venn men en som får godt betalt for å hjelpe deg 

Anonymkode: 71daf...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er man i behandling så er man der av en grunn. Fokuset må være på å få hjelp, ikke underholde eller glad gjør terapauten. Det er ikke din venn men en som får godt betalt for å hjelpe deg 

Anonymkode: 71daf...6a3

Dette vet jeg godt. Jeg strever likevel.

Anonymkode: 05d34...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Dette vet jeg godt. Jeg strever likevel.

Anonymkode: 05d34...0bf

Da ville jeg ha tatt det opp med terapeuten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (1 time siden):

Da ville jeg ha tatt det opp med terapeuten...

Jeg bør nok det. Takk for råd.

Anonymkode: 05d34...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...