Gå til innhold

Gradert ufør - Men hva om man plutselig ikke kan jobbe i den graden lenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva skjer da? Jeg har søkt om gradert ufør og jobber nå 60% Men i denne tiden nå har jeg hatt flere perioder med økning i sympromer som gjør at jeg må være borte fra jobb i perioder. Hva gjør jeg om jeg får godkjent 40% ufør, men så får jeg værre helse igjen? Om jeg f.eks må opp til 60% ufør? Må jeg da starte hele prosessen med AAP og sånt på nytt, eller kan jeg bare søke selv på NAVs sider eller noe?

Anonymkode: ad703...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 19.46):

Hva skjer da? Jeg har søkt om gradert ufør og jobber nå 60% Men i denne tiden nå har jeg hatt flere perioder med økning i sympromer som gjør at jeg må være borte fra jobb i perioder. Hva gjør jeg om jeg får godkjent 40% ufør, men så får jeg værre helse igjen? Om jeg f.eks må opp til 60% ufør? Må jeg da starte hele prosessen med AAP og sånt på nytt, eller kan jeg bare søke selv på NAVs sider eller noe?

Anonymkode: ad703...e3c

Du bør gå ned til 50 %. Les om uførefella. Går du ytterligere ned fra 60% tas det utgangspunkt i 60% lønn, ikke 100%. 

Anonymkode: 9ef96...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 19.46):

Hva skjer da? Jeg har søkt om gradert ufør og jobber nå 60% Men i denne tiden nå har jeg hatt flere perioder med økning i sympromer som gjør at jeg må være borte fra jobb i perioder. Hva gjør jeg om jeg får godkjent 40% ufør, men så får jeg værre helse igjen? Om jeg f.eks må opp til 60% ufør? Må jeg da starte hele prosessen med AAP og sånt på nytt, eller kan jeg bare søke selv på NAVs sider eller noe?

Anonymkode: ad703...e3c

Du kan søke om hundre prosent ufør når du er delvis ufør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Du kan søke om hundre prosent ufør når du er delvis ufør. 

Tror ikke alle som er delvis ufør har som mål å bli 100 % ufør 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Ekstra skrev (1 minutt siden):

Tror ikke alle som er delvis ufør har som mål å bli 100 % ufør 

Nei det er sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...