Gå til innhold

Når man skal slå opp med nære relasjoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når du har gjort det du kan til en relasjon, hvor du ikke møter noe tilbake. Ingen innsats for å ha dialog, ingen tegn til bedring og dette fortsetter år etter år. Er det da innenfor å bryte all kontakt med vedkommende? Relasjonen eller «relasjonen» gjør meg syk, jeg blir uvel av og måtte være i besøker med dette mennesket. Jeg har gjort det jeg kan, vært hyggelig, hjulpet til med det jeg kan. Nå nærmer det seg en begivenhet og jeg har ikke lyst og delta der. Jeg er kommet til mitt punkt hvor jeg nå må skjerme meg selv. Noen innspill? Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 4ab22...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har valgt å ikke si noe og bare la kontakten dø ut av seg selv. Men det var litt uklart ut i fra det du skriver om denne personen kommer til å fortsette å ta kontakt med deg dersom du ikke lenger tar kontakt med dem? Om det er slik at de ikke tar hintet ved at du bare slutter å ta kontakt så må du kanskje si noe, hvis ikke ville jeg bare latt det gå sin gang ved å bare slutte å ta kontakt.

Anonymkode: 53630...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare kutte vedkommende ut vel? Si at du ikke vil ha kontakt da for å slippe mer fra vedkommende. Det hadde jeg gjort.

Anonymkode: ddd8e...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Bare blokk nummeret deres, blokk på facebook.

Eller bare ikke ta telefonen eller svar når de tar kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har valgt å ikke si noe og bare la kontakten dø ut av seg selv. Men det var litt uklart ut i fra det du skriver om denne personen kommer til å fortsette å ta kontakt med deg dersom du ikke lenger tar kontakt med dem? Om det er slik at de ikke tar hintet ved at du bare slutter å ta kontakt så må du kanskje si noe, hvis ikke ville jeg bare latt det gå sin gang ved å bare slutte å ta kontakt.

Anonymkode: 53630...b8f

Nei personen tar ingen intitiativ til å være et normalt menneske med sosiale normale antenner.. likevel inviterer hen meg til diverse arrangementer som er gjeldende hos hen. Når jeg kommer dit blir jeg ignorert. Uansett hva jeg gjør blir jeg ignorert og blir behandlet som en hund bokstavelig talt. 

Anonymkode: 4ab22...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (8 timer siden):

Bare blokk nummeret deres, blokk på facebook.

Eller bare ikke ta telefonen eller svar når de tar kontakt.

Har slettet på et sosialt soMe. Men jeg tror følger rådet til en annen her som sier jeg skal fade ut. Ikke svare på melding, eller ta tlf når det er til hens fordel. 

Anonymkode: 4ab22...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei personen tar ingen intitiativ til å være et normalt menneske med sosiale normale antenner.. likevel inviterer hen meg til diverse arrangementer som er gjeldende hos hen. Når jeg kommer dit blir jeg ignorert. Uansett hva jeg gjør blir jeg ignorert og blir behandlet som en hund bokstavelig talt. 

Anonymkode: 4ab22...b5d

Da synes jeg ikke du skal gjøre deg selv så vondt at du fortsetter å komme på disse arrangementene. :) Har du tenkt over hvorfor du fortsetter å gjøre det? Er det noe i deg som stadig håper at hen skal se deg og gi deg bekreftelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har slettet på et sosialt soMe. Men jeg tror følger rådet til en annen her som sier jeg skal fade ut. Ikke svare på melding, eller ta tlf når det er til hens fordel. 

Anonymkode: 4ab22...b5d

Jeg ville også bare ignorert vedkommende og ikke tatt mere kontakt selv. La det dø ut uten å si noe. 

Anonymkode: 5aae8...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (12 timer siden):

Da synes jeg ikke du skal gjøre deg selv så vondt at du fortsetter å komme på disse arrangementene. :) Har du tenkt over hvorfor du fortsetter å gjøre det? Er det noe i deg som stadig håper at hen skal se deg og gi deg bekreftelse?

Ja, jeg har gjort det av pliktfølelse og andres forventninger frem til nå. Men… nå orker jeg ikke mennesket lenger. Hen behandler meg svært ufint. 

Anonymkode: 4ab22...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har og hatt relasjoner pga pliktfølelser og forventinger fra andre. Gidder ikke det lenger hvis det ikke gir meg noe positivt. Når du ikke orker mennesket lenger så er det beste å droppe vedkommende. Jeg gjør det om det er nødvendig. 

Anonymkode: ddd8e...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kutt ut relasjoner som ikke gjør deg godt. 
sett opp en liste med for og i mot, da er det lettere å se. 
Finn heller folk som gir deg glede og energi 

Anonymkode: 88cbf...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Kutt ut relasjoner som ikke gjør deg godt. 
sett opp en liste med for og i mot, da er det lettere å se. 
Finn heller folk som gir deg glede og energi 

Anonymkode: 88cbf...aa8

Det er bare i mot punkter slik det er nå. For er at jeg har nevøer jeg ikke får sett, men det er jo deres feil. 

Anonymkode: 4ab22...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er bare i mot punkter slik det er nå. For er at jeg har nevøer jeg ikke får sett, men det er jo deres feil. 

Anonymkode: 4ab22...b5d

"Det er deres feil", sier du? Er det nevøenes feil? Det er mulig jeg misforsto, altså.

 

Er det noe psykisk lidelse inni bildet hos personen? Det gir ikke noe fritak for å kunne oppføre seg ugreit, men da kan du forlate kontakten på en litt mer ryddig måte enn å bare bli borte.

Anonymkode: b7c78...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er bare i mot punkter slik det er nå. For er at jeg har nevøer jeg ikke får sett, men det er jo deres feil. 

Anonymkode: 4ab22...b5d

Du kan jo ha kontakt med nevøene, men minst mulig å gjøre med foreldrene? F.eks invitere nevøen med på noe sammen med deg i stedet for å sitte i deres stue.

Anonymkode: 4538e...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.5.2024 den 6.38):

Du kan jo ha kontakt med nevøene, men minst mulig å gjøre med foreldrene? F.eks invitere nevøen med på noe sammen med deg i stedet for å sitte i deres stue.

Anonymkode: 4538e...724

All dialog går via de 

Anonymkode: 4ab22...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.5.2024 den 6.32):

"Det er deres feil", sier du? Er det nevøenes feil? Det er mulig jeg misforsto, altså.

 

Er det noe psykisk lidelse inni bildet hos personen? Det gir ikke noe fritak for å kunne oppføre seg ugreit, men da kan du forlate kontakten på en litt mer ryddig måte enn å bare bli borte.

Anonymkode: b7c78...34b

Nei foreldrene 

Anonymkode: 4ab22...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...