Gå til innhold

Dårligere av antidepressiv?


Janvl

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sliter med angst og tung depresjon. Jeg har brukt antidepressiva i over 20 år. De siste 12 årene har jeg brukt aurorix da andre typer jeg har prøvd gar gitt uheldige bivirkninger.

De siste månedene (eller kanskje lenger) har jeg slitt mere med konsentrasjonen enn jeg pleier, det er som om hele hode er pakket inn i bomull. Jeg sliter med å få med hva andre sier, og sliter med formulere mine ord.

Har nå en ukes tid halvert dosen fra 300 mg daglig til 150 mg daglig. Merker at bomulls følelsen forsvinner litt, har litt mere følelse og kontakt med omgivelsene. 

Er nå i stor tvil om jeg skal stoppe helt, men har jo brent meg på det noen ganger tidligere. Samtidig føler jeg helt klart at jeg (hittil) har det bedre nå med mindre dose. 

Har noen opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Janvl skrev (16 minutter siden):

Hei! Jeg sliter med angst og tung depresjon. Jeg har brukt antidepressiva i over 20 år. De siste 12 årene har jeg brukt aurorix da andre typer jeg har prøvd gar gitt uheldige bivirkninger.

De siste månedene (eller kanskje lenger) har jeg slitt mere med konsentrasjonen enn jeg pleier, det er som om hele hode er pakket inn i bomull. Jeg sliter med å få med hva andre sier, og sliter med formulere mine ord.

Har nå en ukes tid halvert dosen fra 300 mg daglig til 150 mg daglig. Merker at bomulls følelsen forsvinner litt, har litt mere følelse og kontakt med omgivelsene. 

Er nå i stor tvil om jeg skal stoppe helt, men har jo brent meg på det noen ganger tidligere. Samtidig føler jeg helt klart at jeg (hittil) har det bedre nå med mindre dose. 

Har noen opplevd det samme?

Hei! Trapper du ned i samråd med lege?

Anonymkode: c0fa8...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, prøver på egenhånd. Men har lege time om to uker og tenkte å ta opp dette før jeg eventuelt går videre og stopper helt, eller vurderer en annen type antidepressiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Janvl skrev (Akkurat nå):

Nei, prøver på egenhånd. Men har lege time om to uker og tenkte å ta opp dette før jeg eventuelt går videre og stopper helt, eller vurderer en annen type antidepressiva.

Har du forsøkt Lamictal?

Anonymkode: 9140e...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den har jeg ikke forsøkt, skal nevne denne for fastlegen👍🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...