Gå til innhold

Det hjelper jo mange ikke sant?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg brukte Saxenda i 6 måneder. Så sluttet jeg pga bivirkninger men holdt meg til samme opplegget med livsstilen min og gikk ned fortsatt i vekt. Så er en hjelp for mange.

Anonymkode: d4409...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg brukte Saxenda i 6 måneder. Så sluttet jeg pga bivirkninger men holdt meg til samme opplegget med livsstilen min og gikk ned fortsatt i vekt. Så er en hjelp for mange.

Anonymkode: d4409...831

Ja den hjelper for mange men noen dreper den og det er ok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Ja den hjelper for mange men noen dreper den og det er ok? 

Når en medisin gjør at 2 av 100 som trenger den dør, er gevinsten så stor at man så klart skal tilby medisinen. Hvis 1 av 10 dør også, siden den da redder 9. 9 liv er mer verdt enn 1. 

Man må se det store bilde. Hvor mange dør uten medisiner?

Anonymkode: 88067...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når en medisin gjør at 2 av 100 som trenger den dør, er gevinsten så stor at man så klart skal tilby medisinen. Hvis 1 av 10 dør også, siden den da redder 9. 9 liv er mer verdt enn 1. 

Man må se det store bilde. Hvor mange dør uten medisiner?

Anonymkode: 88067...042

Syns bare det er trist :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ta Ozempic fordi det er mangel på medisinen i Norge nå (antagelig i større deler av verden). Og det er egentlig ment å være en diabetesmedisin, så jeg synes diabetikere skal komme foran meg i køen.

Ellers enig med anonymbruker. 

Hvis 100 får en medisin og 2 dør og 98 får det bedre. Ja, selvfølgelig er det tragisk for de to som dør. Men hva tenker du man skal gjøre? La være å gi ut medisinen slik at de to ikke dør, men de andre 98 får redusert livskvalitet (og kanskje dør av sin sykdom)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg vil ikke ta Ozempic fordi det er mangel på medisinen i Norge nå (antagelig i større deler av verden). Og det er egentlig ment å være en diabetesmedisin, så jeg synes diabetikere skal komme foran meg i køen.

Ellers enig med anonymbruker. 

Hvis 100 får en medisin og 2 dør og 98 får det bedre. Ja, selvfølgelig er det tragisk for de to som dør. Men hva tenker du man skal gjøre? La være å gi ut medisinen slik at de to ikke dør, men de andre 98 får redusert livskvalitet (og kanskje dør av sin sykdom)?

Ok. Ja det er jo mangel på det nå, synd for diabetikere. Alle skal slanke seg nå. 

Nei vet ikke, det er bare tragisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får wegovy for vektnedgang 

mer samme som ozempic, men med høyere dosering 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (29 minutter siden):

Syns bare det er trist :( 

Du synes heller alle bør dø?

Anonymkode: 88067...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du synes heller alle bør dø?

Anonymkode: 88067...042

Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Marye skrev (16 minutter siden):

Man får wegovy for vektnedgang 

mer samme som ozempic, men med høyere dosering 

Jeg ble tilbudt ozempic. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ja den hjelper for mange men noen dreper den og det er ok? 

Hvor har du det fra? En australsk kvinne døde mens hun brukte Saxenda, men det er ikke klart å finne noen sammenheng, leste jeg i alle fall.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når en medisin gjør at 2 av 100 som trenger den dør, er gevinsten så stor at man så klart skal tilby medisinen. Hvis 1 av 10 dør også, siden den da redder 9. 9 liv er mer verdt enn 1. 

Man må se det store bilde. Hvor mange dør uten medisiner?

Anonymkode: 88067...042

Du tror seriøst at man vil gi ut medisiner med 2% - 10% dødelighetsfare??? For noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (16 minutter siden):

Hvor har du det fra? En australsk kvinne døde mens hun brukte Saxenda, men det er ikke klart å finne noen sammenheng, leste jeg i alle fall

Det var vel flere som døde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus
stjernestøv skrev (27 minutter siden):

Det var vel flere som døde? 

Hvor står det da? Jeg googlet ikke så veldig, det skal innrømmes, men det høres jo veldig rart ut om de fortsetter å pushe medisinen mens mange dør av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Hvor står det da? Jeg googlet ikke så veldig, det skal innrømmes, men det høres jo veldig rart ut om de fortsetter å pushe medisinen mens mange dør av den.

Det er i videoen og de sa det gjelder folk over hele verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...