Gå til innhold

JHA og fengselsstraff


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han kan kun få to år nå, hvis han blir kjent skyldig i det andre drapet. 

Men burde han ikke også ha fått noen år i buret for å ha implisert en annen i ugjerningene og løyet og lagt skylden på den andre personen?

Anonymkode: e1f50...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Han kan kun få to år nå, hvis han blir kjent skyldig i det andre drapet. 

Men burde han ikke også ha fått noen år i buret for å ha implisert en annen i ugjerningene og løyet og lagt skylden på den andre personen?

Anonymkode: e1f50...dbd

Han fikk 19 år først. Derfor kan han kun få 2 år til for å få den maksimale straffen i Norge som er 21 år.

Så hvis han dømmes til to år til får han 21 år som er maks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (8 minutter siden):

Han fikk 19 år først. Derfor kan han kun få 2 år til for å få den maksimale straffen i Norge som er 21 år.

Så hvis han dømmes til to år til får han 21 år som er maks.

Ja, jeg vet det. Men her mener jeg straff for å ha løyet en annen person inn i ugjerningene og lagt uriktig skyld på en annen person

Anonymkode: e1f50...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg vet det. Men her mener jeg straff for å ha løyet en annen person inn i ugjerningene og lagt uriktig skyld på en annen person

Anonymkode: e1f50...dbd

Hva mener du straffen skal være annet enn de to årene? Erstatning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg synes det er merkelig at han ikke er siktet for å ha løyet i retten og for å ha påført en annen 21 års fengselsstraff.

Mulig at påtalemyndigheten vil ta ut siktelse på dette når denne rettsaken er over, eventuelt etter at han har sonet de to siste årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (11 minutter siden):

Jeg synes det er merkelig at han ikke er siktet for å ha løyet i retten og for å ha påført en annen 21 års fengselsstraff.

Mulig at påtalemyndigheten vil ta ut siktelse på dette når denne rettsaken er over, eventuelt etter at han har sonet de to siste årene?

Det er nettopp dette jeg mener

Anonymkode: e1f50...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er nettopp dette jeg mener

Anonymkode: e1f50...dbd

Jeg tror at dersom de hadde siktet ham for det nå i denne runden, hadde han ikke kunnet få mer enn to år likevel. Nå har det viktigste vært å føre bevis for at han var alene om handlingene, slik at Lenas drapsmann blir dømt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Synes denne saken er så rar. De eneste som vet hvem som gjorde det er de to jentene som ble drept men de er jo døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Everybody skrev (6 minutter siden):

Synes denne saken er så rar. De eneste som vet hvem som gjorde det er de to jentene som ble drept men de er jo døde.

JHA vet det jo. Han var definitivt til stede, har tilstått ett drap, samt voldtekt av begge (tror han har tilstått begge). Det finnes ikke biologiske spor etter VK.

Jeg håper inderlig at JHA blir dømt for det siste drapet også. 

Jeg er en av dem som inntil for 3-4 år siden var overbevist om at dommen i 2001 var rett, fordi jeg har hatt tillit det rettsvesenet. Men etter å ha lest mye om saken, forstod jeg at den gamle dommen var feil. Og var så glad da VK ble frikjent.

Denne saken har vært nær og sår i alle år, fordi Baneheia er ett av de turområdene jeg og min familie bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg vet det. Men her mener jeg straff for å ha løyet en annen person inn i ugjerningene og lagt uriktig skyld på en annen person

Anonymkode: e1f50...dbd

En siktet person kan lyge i retten uten at det er brudd på straffeloven. 
det er kun vitner og fornærmede som ikke kan lyge i retten 

Anonymkode: 965ea...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (1 time siden):

JHA vet det jo. Han var definitivt til stede, har tilstått ett drap, samt voldtekt av begge (tror han har tilstått begge). Det finnes ikke biologiske spor etter VK.

Jeg håper inderlig at JHA blir dømt for det siste drapet også. 

Jeg er en av dem som inntil for 3-4 år siden var overbevist om at dommen i 2001 var rett, fordi jeg har hatt tillit det rettsvesenet. Men etter å ha lest mye om saken, forstod jeg at den gamle dommen var feil. Og var så glad da VK ble frikjent.

Denne saken har vært nær og sår i alle år, fordi Baneheia er ett av de turområdene jeg og min familie bruker.

Tenk å sitte 21 år i fengsel uskyldig dømt. Livet er jo frarøvet han. 
og stemplet for livet. 
Jeg tenker mest på foreldrene til de to jentene som atter en gang må gjennom en rettsrunde. 
 

Anonymkode: 965ea...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (9 timer siden):

Jeg synes det er merkelig at han ikke er siktet for å ha løyet i retten og for å ha påført en annen 21 års fengselsstraff.

Mulig at påtalemyndigheten vil ta ut siktelse på dette når denne rettsaken er over, eventuelt etter at han har sonet de to siste årene?

Han ble anmeldt, men den saken ble henlagt. https://www.dagsavisen.no/nyheter/2024/04/14/mener-det-er-dypt-problematisk-at-jan-helge-andersen-ikke-er-tiltalt-for-falsk-anklage/

Anonymkode: 68ce5...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...