Gå til innhold

Redd av smerter.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Blir så redd av å ha fysiske smerter, nå er det fra hofta og høyre del av magen. Kan det være etter operasjonen det og? Legen sa jo jeg kunne ha vondt i et til to år etter operasjonen. Syns det var veldig rart. Høres ikke det rart ut? Skal til lege på onsdag så får høre hva han sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvilken operasjon er det snakk om og hvor lenge siden var det du tok den operasjonen? Jeg vet lite om operasjoner og smerter i ettertid så om det er rart at man kan ha smerter i 2 år etter operasjon aner jeg ingenting om. Men min erfaring er at om man blir redd og/eller stresset kan dette også gjøre smertene sterkere ofte. Men det er jo bra at du har fått time med lege snart da. Håper at legen finner ut av hva smertene kommer av da.

Anonymkode: 29917...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvilken operasjon er det snakk om og hvor lenge siden var det du tok den operasjonen? Jeg vet lite om operasjoner og smerter i ettertid så om det er rart at man kan ha smerter i 2 år etter operasjon aner jeg ingenting om. Men min erfaring er at om man blir redd og/eller stresset kan dette også gjøre smertene sterkere ofte. Men det er jo bra at du har fått time med lege snart da. Håper at legen finner ut av hva smertene kommer av da.

Anonymkode: 29917...cab

Det var en galleblæreoperasjon, kikkhull og har hatt tidvis smerter i magen etterpå og smerter der galleblæren var. Legen sa det kunne vare opp til et til to år, syns det høres rart ut. Å blir smertene verre av å bli stresset over det, det visste jeg ikke. Ja håper legen finner det ut, fikk en tramadol av min mor når jeg var der i dag men det hjalp ikke. Tok operasjonen i november så det er lenge siden. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Det var en galleblæreoperasjon, kikkhull og har hatt tidvis smerter i magen etterpå og smerter der galleblæren var. Legen sa det kunne vare opp til et til to år, syns det høres rart ut. Å blir smertene verre av å bli stresset over det, det visste jeg ikke. Ja håper legen finner det ut, fikk en tramadol av min mor når jeg var der i dag men det hjalp ikke. Tok operasjonen i november så det er lenge siden. 

Jeg vet ikke om smerter blir verre av å være stresset eller redd for alle, men det gjelder i alle fall for meg og flere jeg kjenner. Lykke til hos legen da!

Anonymkode: 29917...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke om smerter blir verre av å være stresset eller redd for alle, men det gjelder i alle fall for meg og flere jeg kjenner. Lykke til hos legen da!

Anonymkode: 29917...cab

Ok. Jo takk for det. Skulle vært på butikken i dag men tror mannen må gå alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Ok. Jo takk for det. Skulle vært på butikken i dag men tror mannen må gå alene. 

Sikkert lurt å bare slappe av og ta det med ro. Se om du kanskje finner noe å gjøre som kan ta tankene litt vekk fra smertene som du har? Som å lese eller se en serie eller lignende?

Anonymkode: 29917...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikkert lurt å bare slappe av og ta det med ro. Se om du kanskje finner noe å gjøre som kan ta tankene litt vekk fra smertene som du har? Som å lese eller se en serie eller lignende?

Anonymkode: 29917...cab

Ja kan se om jeg finner noe å se på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

jeg ble så rar i hodet av ketorax, når går det over? men det hjalp noe på smertene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nå ble jeg kvalm og, uff dette føles ikke godt. Burde jeg kontakte legevakten eller vente til onsdag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Kvalmen gikk plutselig over men føler meg ikke bra, er helt skjelven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Burde jeg kontakte legevakten eller vente til onsdag? 

Med såpass diffuse smerter (jeg mener ikke bagatellmessige, men det er jo veldig mange muligheter ved smerter i nærheten av ryggen i kombinasjon med uvelhet) tviler jeg på at legevakten kan gjøre noe annet enn å be deg se det an, ta kontakt igjen hvis smertene blir intense og ellers vente til du kommer til legen. 

Så jeg ville forsøkt å gjøre noe annet enn å kjenne godt etter og ikke tilbrakt timer på legevakten en helg, når det er lite sannsynlig at det vil føre til noe som helst.

Igjen - jeg mener ikke å bagatellisere, men legevakten kan jo ikke starte noen utredning eller ta prøver, de ser stort sett bare på den akutte situasjonen her og nå. 

Hvis du får veldig vondt, kan du jo ringe og spørre - og be om råd om hva du bør ta mot smertene, i kombinasjon med de andre medisinene du bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (1 minutt siden):

Med såpass diffuse smerter (jeg mener ikke bagatellmessige, men det er jo veldig mange muligheter ved smerter i nærheten av ryggen i kombinasjon med uvelhet) tviler jeg på at legevakten kan gjøre noe annet enn å be deg se det an, ta kontakt igjen hvis smertene blir intense og ellers vente til du kommer til legen. 

Så jeg ville forsøkt å gjøre noe annet enn å kjenne godt etter og ikke tilbrakt timer på legevakten en helg, når det er lite sannsynlig at det vil føre til noe som helst.

Igjen - jeg mener ikke å bagatellisere, men legevakten kan jo ikke starte noen utredning eller ta prøver, de ser stort sett bare på den akutte situasjonen her og nå. 

Hvis du får veldig vondt, kan du jo ringe og spørre - og be om råd om hva du bør ta mot smertene, i kombinasjon med de andre medisinene du bruker. 

Ok. I natt var det som det brant i høyre del av magen, jeg aner ikke hva dette kan være. Ja spørs om legevakten kan gjøre noe, bortsett fra å legge meg inn på sykehuset da. Kanskje jeg ble uvel av ketorax også, tar ikke det mer. Jeg skjelver. Tror ikke jeg klarer å gå til frisøren på tirsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (26 minutter siden):

Nå ble jeg kvalm og, uff dette føles ikke godt. Burde jeg kontakte legevakten eller vente til onsdag? 

Jeg kaster opp av morfin og shaky blir jeg også. Ikke synes jeg det hjelper noe særlig på smerter heller. Kanskje det er nervesmerter?  Du har jo medisin som hjelper mot det. 

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Dorthe skrev (1 minutt siden):

Jeg kaster opp av morfin og shaky blir jeg også. Ikke synes jeg det hjelper noe særlig på smerter heller. 

ok. da er det vel det som gjør det da, håper det går ut av kroppen snart. dette ble en forferdelig dag. Ikke kan jeg ta vival siden jeg har tatt ketorax heller, ikke før jeg legger meg. Da tar jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det prikker i hele kroppen igjen og jeg er så sliten, lurer på om jeg har migrene også. For en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det prikker i hele kroppen igjen og jeg er så sliten, lurer på om jeg har migrene også. For en dag. 

Den prikkingen tror jeg kommer av at du får angst av at du ikke føler deg bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Det prikker i hele kroppen igjen og jeg er så sliten, lurer på om jeg har migrene også. For en dag. 

Nå slenger jeg ut spekulasjoner her:

Men jeg lurer på om schizofreni-spekter-lidelser kan ha noe med feiltolkning av signaler fra kroppen å gjøre. At man derfor kan få rare smerter, kribling etc. Hvis det er sånn, så kan det hende du får kjipe kroppslige symptomer nå fordi du har drevet og gjort endringer i medisinene. Sånn at det går over når du er stabil på medisiner igjen.

Men nå går jeg litt langt i å spekulere her altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (9 minutter siden):

Den prikkingen tror jeg kommer av at du får angst av at du ikke føler deg bra. 

Uff ja det kan hende, skjelver jo og. Skulle gjerne tatt vival nå, tok ketorax i formiddag. Vet du når det er ute av kroppen? Så springer jeg på do i tillegg, tok dråper i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Sokk skrev (Akkurat nå):

Nå slenger jeg ut spekulasjoner her:

Men jeg lurer på om schizofreni-spekter-lidelser kan ha noe med feiltolkning av signaler fra kroppen å gjøre. At man derfor kan få rare smerter, kribling etc. Hvis det er sånn, så kan det hende du får kjipe kroppslige symptomer nå fordi du har drevet og gjort endringer i medisinene. Sånn at det går over når du er stabil på medisiner igjen.

Men nå går jeg litt langt i å spekulere her altså. 

ok. Jeg vet ikke jeg, det er veldig fysisk vondt. Men håper jo at det går over, dette er jo grusomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

ok. Jeg vet ikke jeg, det er veldig fysisk vondt. Men håper jo at det går over, dette er jo grusomt. 

God bedring 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...