Gå til innhold

Vil ikke nevne ventetid eller hvor lang ventelisten er...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det trolig en negativ ting at de ikke vil nevne ventetid eller hvor lang ventelisten er?

Jeg går nå til vanlig sykepleier i kommunen og det er snakk om at jeg skal bytte til ett team som har spesialisert seg på asperger. Jeg spurte sist time om det kanskje var mulig å få til en samtale med dette teamet før jeg bestemte meg for å bytte over bare for å avklare hvor mange personer en får som følger en opp og hva de kunne hjelpe meg med bare for å være sikker på at teamet passet meg. Tenkte det var best å finne ut av det før jeg søkte meg over da, siden det er jo ikke vits å bytte om dette teamet ikke passer mine behov likevel?

I timen som jeg hadde i dag så sa min behandler at hun hadde snakket med de i teamet, men at de ikke ville ha samtale med meg før ventelisten hadde blitt kortere og at jeg var satt på venteliste nå. Hun sa også da at ventelisten var lang, med trykk på ordet 'lang'. Så jeg spurte jo da naturligvis om de kunne si noe om ventetid eller hvor lang ventetid de hadde på å få komme inn. Men da svarte hun at "det turte de ikke si". Er det trolig en enormt lang venteliste da og er det negativt at de ikke vil nevne ventetiden heller?

Anonymkode: a963b...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da er ventelisten lang og de vet ikke noe om ventetid akkurat nå.

Anonymkode: a53d0...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt greit svar som du må forholde deg til 

Anonymkode: 476db...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

Høres ut som det er lang ventetid da ja. Skjønner et sånt svar blir diffust for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det trolig en negativ ting at de ikke vil nevne ventetid eller hvor lang ventelisten er?

Jeg går nå til vanlig sykepleier i kommunen og det er snakk om at jeg skal bytte til ett team som har spesialisert seg på asperger. Jeg spurte sist time om det kanskje var mulig å få til en samtale med dette teamet før jeg bestemte meg for å bytte over bare for å avklare hvor mange personer en får som følger en opp og hva de kunne hjelpe meg med bare for å være sikker på at teamet passet meg. Tenkte det var best å finne ut av det før jeg søkte meg over da, siden det er jo ikke vits å bytte om dette teamet ikke passer mine behov likevel?

I timen som jeg hadde i dag så sa min behandler at hun hadde snakket med de i teamet, men at de ikke ville ha samtale med meg før ventelisten hadde blitt kortere og at jeg var satt på venteliste nå. Hun sa også da at ventelisten var lang, med trykk på ordet 'lang'. Så jeg spurte jo da naturligvis om de kunne si noe om ventetid eller hvor lang ventetid de hadde på å få komme inn. Men da svarte hun at "det turte de ikke si". Er det trolig en enormt lang venteliste da og er det negativt at de ikke vil nevne ventetiden heller?

Anonymkode: a963b...89d

De vet gjerne ikke noe mer konkret enn dette.

Anonymkode: 76012...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det trolig en negativ ting at de ikke vil nevne ventetid eller hvor lang ventelisten er?

Jeg går nå til vanlig sykepleier i kommunen og det er snakk om at jeg skal bytte til ett team som har spesialisert seg på asperger. Jeg spurte sist time om det kanskje var mulig å få til en samtale med dette teamet før jeg bestemte meg for å bytte over bare for å avklare hvor mange personer en får som følger en opp og hva de kunne hjelpe meg med bare for å være sikker på at teamet passet meg. Tenkte det var best å finne ut av det før jeg søkte meg over da, siden det er jo ikke vits å bytte om dette teamet ikke passer mine behov likevel?

I timen som jeg hadde i Jegdag så sa min behandler at hun hadde snakket med de i teamet, men at de ikke ville ha samtale med meg før ventelisten hadde blitt kortere og at jeg var satt på venteliste nå. Hun sa også da at ventelisten var lang, med trykk på ordet 'lang'. Så jeg spurte jo da naturligvis om de kunne si noe om ventetid eller hvor lang ventetid de hadde på å få komme inn. Men da svarte hun at "det turte de ikke si". Er det trolig en enormt lang venteliste da og er det negativt at de ikke vil nevne ventetiden heller?

Anonymkode: a963b...89d

De kunne med fordel ha vært litt mer presise, som feks ved å si at det lite sannsynlig at det blir ledig plass i 2024. At de ikke vet hvor lang ventelisten er, er nok reelt - og det er da ikke negativt at de ikke vil spekulere i en presis angivelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...