Gå til innhold

Du som sliter med depresjon og går i behandling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor har du ikke lært det du skal på de timene du har fått mtp depresjonsmestring?

Anonymkode: a3c13...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva mener du? Man klarer stort sett ikke komme seg ut av en depresjon bare ved å gjøre ting som man har hørt man burde gjøre som å jobbe, gå turer, trene, spise sunt og slike ting? Stort sett må krever også depresjon at man må gi det tid og eventuelt også bruke medisiner? 

Anonymkode: fb1ad...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hva mener du? Man klarer stort sett ikke komme seg ut av en depresjon bare ved å gjøre ting som man har hørt man burde gjøre som å jobbe, gå turer, trene, spise sunt og slike ting? Stort sett må krever også depresjon at man må gi det tid og eventuelt også bruke medisiner? 

Anonymkode: fb1ad...02e

Jeg glemte medisiner😅men med medisiner og det du nevner, da. Hva gjør at du ikke blir bedre?

Anonymkode: a3c13...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg glemte medisiner😅men med medisiner og det du nevner, da. Hva gjør at du ikke blir bedre?

Anonymkode: a3c13...42f

Det er jo ganske individuelt hva som gjør at man ikke blir bedre. Man skiller jo ofte på depresjoner av ytre årsak og endogene depresjoner. Noen ganger kan det være at medisinene ikke fungerer bra nok og man få riktig medisiner, noen ganger må man bare gi det tid for å til slutt oppleve at depresjonen bedrer seg av seg selv, noen ganger kan det være situasjonen som en er i som kanskje er vanskelig å endre. Som sagt kan det være veldig mange faktorer som spiller inn som gjør at man ikke blir bedre. Det er vanskelig å gi ett helt konkret grunn eller en detaljert liste over alle tingene som kan gjøre at man ikke blir bedre.

Anonymkode: fb1ad...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja..mener du hvorfor behandler ikke har avsluttet meg enda? Jeg er betraktelig bedre, men strever en del enda. Opplever at behandler synes denne perioden (der depresjonen er nedadgående) er godt egnet til å jobbe med ting som ikke bare handlet om å komme ut av denne depresjonen. Som ting som har bidratt til det og dermed forebygge nye episoder. Takknemlig for det!

Anonymkode: 73ef5...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja..mener du hvorfor behandler ikke har avsluttet meg enda? Jeg er betraktelig bedre, men strever en del enda. Opplever at behandler synes denne perioden (der depresjonen er nedadgående) er godt egnet til å jobbe med ting som ikke bare handlet om å komme ut av denne depresjonen. Som ting som har bidratt til det og dermed forebygge nye episoder. Takknemlig for det!

Anonymkode: 73ef5...412

Så flott! Ts

Anonymkode: a3c13...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja..mener du hvorfor behandler ikke har avsluttet meg enda? Jeg er betraktelig bedre, men strever en del enda. Opplever at behandler synes denne perioden (der depresjonen er nedadgående) er godt egnet til å jobbe med ting som ikke bare handlet om å komme ut av denne depresjonen. Som ting som har bidratt til det og dermed forebygge nye episoder. Takknemlig for det!

Anonymkode: 73ef5...412

Hvor lenge har du gått I behandling? Ts

Anonymkode: a3c13...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 16.41):

Hva mener du? Man klarer stort sett ikke komme seg ut av en depresjon bare ved å gjøre ting som man har hørt man burde gjøre som å jobbe, gå turer, trene, spise sunt og slike ting? Stort sett må krever også depresjon at man må gi det tid og eventuelt også bruke medisiner? 

Anonymkode: fb1ad...02e

Helt enig, det tar tid og ikke mye hjelper. Det må være medisiner. Jeg har slitt siden barndommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (3 minutter siden):

Helt enig, det tar tid og ikke mye hjelper. Det må være medisiner. Jeg har slitt siden barndommen. 

Synes du ikke samtaler med hjelpeapparatet hjelper?

Anonymkode: a3c13...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
erik123 skrev (18 minutter siden):

Helt enig, det tar tid og ikke mye hjelper. Det må være medisiner. Jeg har slitt siden barndommen. 

Hvordan behandlet de psykiske lidelser da du var ung mann med depresjon? Du er jo 71 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
Everybody skrev (9 timer siden):

Hvordan behandlet de psykiske lidelser da du var ung mann med depresjon? Du er jo 71 år.

Der var ingen behandling da. Jeg fikk ingen hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (3 timer siden):

Der var ingen behandling da. Jeg fikk ingen hjelp. 

Når fikk du først hjelp? Fastlege? DPS?

Anonymkode: a3c13...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

erik123

Jeg fikk hjelp på 90- tallet. Det var minst 20 år for sent. Det  var innleggelse på psykiatrisk etter selvmordsforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (8 minutter siden):

Jeg fikk hjelp på 90- tallet. Det var minst 20 år for sent. Det  var innleggelse på psykiatrisk etter selvmordsforsøk. 

Og hjelp på poliklinikk etterpå?

Anonymkode: a3c13...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123

Begynte ikke å skje ting før på 2000 tallet. Jeg har vært mye på DPS..uten at det har hjulpet så mye. Har ikke truffet rett behandler. Kjemien har vært dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (2 minutter siden):

Begynte ikke å skje ting før på 2000 tallet. Jeg har vært mye på DPS..uten at det har hjulpet så mye. Har ikke truffet rett behandler. Kjemien har vært dårlig..

Så leit. Hvordan vil du helst bli hjulpet? Dvs hva har manglet i dine tidligere samtaler?

Anonymkode: a3c13...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Så leit. Hvordan vil du helst bli hjulpet? Dvs hva har manglet i dine tidligere samtaler?

Anonymkode: a3c13...42f

Det mangler mye, de tar ikke hensyn til en barndom som var et helvete. Det er der det ligger. De sier at jeg må se fremover, men det har ikke fungert. Får jeg ikke bearbeidet følelsene mine om en barndom med grov omsorgssvikt, så kommer vi ikke lenger. 

Jeg har ikke timer på DPS nå. Og det er lang ventetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner at du må gjøre begge deler for å komme videre. Så synd at de ikke kunne hjelpe deg slik du trengte. Ble du avsluttet etter en tid med "beskjed" om å gjøre hva?

Anonymkode: a3c13...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg skjønner at du må gjøre begge deler for å komme videre. Så synd at de ikke kunne hjelpe deg slik du trengte. Ble du avsluttet etter en tid med "beskjed" om å gjøre hva?

Anonymkode: a3c13...42f

De sier: Du ser frisk ut, ta deg sammen, gå en tur. Ingen samtaler om årsakene til langvarig depresjon. Er du stille og innesluttet blir det ikke bedre. Ikke alle er like flinke til å tale sin sak. Men det er få år igjen og jeg må komme meg gjennom de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...