Gå til innhold

Blir misunnelig på alle dere som får gå på dps i årevis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og som tar det som en selvfølge. Ofte er dere ikke fornøyde da heller selvom dere får time hver uke eller flere ganger i uken, og vil ha mer. Vil være innlagte hele tiden også. 

Det fins vi som får avslag hver gang vi søker. Jeg har gått på dps totalt 10 ganger i hele mitt liv før jeg ble kastet ut og overført til kommunen. De tror jeg bare trenger noen å snakke med.. 

Anonymkode: 80355...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og jeg er ufør så det handler ikke om at jeg ikke er syk nok. 

Anonymkode: 80355...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og som tar det som en selvfølge. Ofte er dere ikke fornøyde da heller selvom dere får time hver uke eller flere ganger i uken, og vil ha mer. Vil være innlagte hele tiden også. 

Det fins vi som får avslag hver gang vi søker. Jeg har gått på dps totalt 10 ganger i hele mitt liv før jeg ble kastet ut og overført til kommunen. De tror jeg bare trenger noen å snakke med.. 

Anonymkode: 80355...783

Hva mener du at du trenger hjelp med da?

Anonymkode: 78f45...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10 ganger! Hva er problemstillingen?

Anonymkode: 83515...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Hva vil du ha hjelp med? Har du fått riktig diagnose og medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk time på dps i januar. Massiv traume etter en hendelse i fjor. Sykmeldt i snart 1 år. Mye symptomtrykk. 
skal avsluttes neste måned. Hatt ca 7 timer. Dette pga stor pågang på dps. 
Jeg er fortsatt ikke i jobb. Timene har gått til stabilisering og vi har ikke begynt å gå inn i traumet fra i fjor enda. 
Mens andre får gå år etter år. 
merkelig 

Anonymkode: 64d9b...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er som å si «jeg er misunnelig på dere som er aller sykes av alle i samfunnet». Jeg har fått tilbud om å gå lenge (år) på dps men takket nei. Jeg har bp1, kronisk sykdom med helt forjævlige sykdomsepisoder du ikke bør misunne. Dps er ikke ment å være langtidsbehandling, så slutt å være skuffet

Anonymkode: 2ff14...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er som å si «jeg er misunnelig på dere som er aller sykes av alle i samfunnet». Jeg har fått tilbud om å gå lenge (år) på dps men takket nei. Jeg har bp1, kronisk sykdom med helt forjævlige sykdomsepisoder du ikke bør misunne. Dps er ikke ment å være langtidsbehandling, så slutt å være skuffet

Anonymkode: 2ff14...8a7

Det handler vel i bunn og grunn om at man er fortvilet over at noen som skriver her ikke får den hjelpen de burde få. 

Anonymkode: c324b...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det handler vel i bunn og grunn om at man er fortvilet over at noen som skriver her ikke får den hjelpen de burde få. 

Anonymkode: c324b...c07

Tja, hva som ligger i «burde» er jo ofte subjektivt. Man bør forholde seg til helsevesenets vurderinger av hvem som «burde» få og hvem som tenkes å ikke behøve årelang pleie ved dps

Anonymkode: 2ff14...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en av "de heldige" som har time flere ganger i uken og har gått til DPS i flere år, men kjenner meg overhodet ikke igjen i beskrivelsen din. Jeg er veldig takknemlig for støtteapparatet rundt meg, og den tryggheten hjelper meg sånn at jeg slipper å bli lagt inn hele tiden. 

Men jeg skjønner veldig godt at det er tungt for deg at du ikke får den hjelpen du trenger. Men ikke plasser problemet over på de som har det du ønsker deg.

Anonymkode: 66056...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja, hva som ligger i «burde» er jo ofte subjektivt. Man bør forholde seg til helsevesenets vurderinger av hvem som «burde» få og hvem som tenkes å ikke behøve årelang pleie ved dps

Anonymkode: 2ff14...8a7

Tja hjelpen er i stor grad varierende fra sted til sted dessverre for enkelte slik denne tråden viser til. I Tromsø kan du få mer hjelp på dps enn eks i Bergen og Oslo. 

Anonymkode: dc87c...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er en av "de heldige" som har time flere ganger i uken og har gått til DPS i flere år, men kjenner meg overhodet ikke igjen i beskrivelsen din. Jeg er veldig takknemlig for støtteapparatet rundt meg, og den tryggheten hjelper meg sånn at jeg slipper å bli lagt inn hele tiden. 

Men jeg skjønner veldig godt at det er tungt for deg at du ikke får den hjelpen du trenger. Men ikke plasser problemet over på de som har det du ønsker deg.

Anonymkode: 66056...9d2

Jo ts kan føle misunnelig uten at det går utover deg og andre som mottar hjelp hen kunne trengt seg. Du vet ikke noe om smertetrykket ts har og skal fortsette være glad for hjelpen DU får. Som du ser er ikke alle i dine sko. 

Anonymkode: dc87c...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo ts kan føle misunnelig uten at det går utover deg og andre som mottar hjelp hen kunne trengt seg. Du vet ikke noe om smertetrykket ts har og skal fortsette være glad for hjelpen DU får. Som du ser er ikke alle i dine sko. 

Anonymkode: dc87c...300

Tror kanskje vi snakker litt forbi hverandre. Med misunnelse tenker jeg at man mis-unner, altså ikke unner, andre en gode man selv vil ha, og det synes jeg er litt ugreit. Men det er selvfølgelig svært fortvilende å ikke få den hjelpen man trenger. Jeg ønsker alt godt til ts, og jeg hadde nok vært fortvilet selv dersom jeg gikk med høy lidelsestrykk og ikke fikk hjelp

Anonymkode: 66056...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Det er vel bare de med psykoselidelse som får gå i mange år?

Jeg har gått i 2-3 år med depresjon. Dog mest innlagt, da.

Anonymkode: 83515...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (7 minutter siden):

Det er vel bare de med psykoselidelse som får gå i mange år?

Jeg har fått tilbud om flere år, har bp1 

Anonymkode: 2ff14...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har fått tilbud om flere år, har bp1 

Anonymkode: 2ff14...8a7

Har du vært deprimert i behandlingen?

Anonymkode: 83515...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du vært deprimert i behandlingen?

Anonymkode: 83515...ad4

Ja

Anonymkode: 2ff14...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja

Anonymkode: 2ff14...8a7

Hele tiden? Det har jeg , bp2.

Anonymkode: 83515...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Det er vel bare de med psykoselidelse som får gå i mange år?

Jeg har ikke psykoselidelse. Har spiseforstyrrelse og PTSD, og gått i terapi i mange år

Anonymkode: 66056...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...