Gå til innhold

Å bli avsluttet på DPS grunnet manglende fremgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må oppleves fortvilende? At hjelpeapparatet bare gir en opp. Jeg tror jeg hadde tatt det veldig tungt.

Anonymkode: b9d90...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kan godt forstå at det oppleves fortvilende, men blir man avsluttet pga manglende fremgang betyr det jo ikke at man ikke kan bli henvist dit igjen senere når en kanskje kan ha kommet i en annen situasjon der det kan tenkes at man kan forsøke på nytt? Så vil jeg jo tro at man kan få oppfølging av andre deler av helsevesenet i mellomtiden?

Anonymkode: 77085...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har man kanskje kommet til en behandler som ikke har så mange ulike teknikker tenker jeg 

Anonymkode: f54ac...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da har man kanskje kommet til en behandler som ikke har så mange ulike teknikker tenker jeg 

Anonymkode: f54ac...c65

Betyr det at du tror alle kan bli friske bare behandler er dyktig nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må oppleves fortvilende? At hjelpeapparatet bare gir en opp. Jeg tror jeg hadde tatt det veldig tungt.

Anonymkode: b9d90...26c

Da bør lege og pasient snakke sammen om hva som skal til for å få til framgang før man blir avsluttet. 

Anonymkode: ca1f2...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nachnoo
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da bør lege og pasient snakke sammen om hva som skal til for å få til framgang før man blir avsluttet. 

Anonymkode: ca1f2...a74

Det har de sikkert snakket om mange ganger før det ble avsluttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det aller verste er når man har diagnoser som ikke kan behandles. Autisme f. Eks. 

Anonymkode: c52e4...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (2 timer siden):

Betyr det at du tror alle kan bli friske bare behandler er dyktig nok?

Tenker at behandlere bør prøve ut ulike metoder for å behandle. 
Starte der pasienten er. Stabilisere, for så å starte jobben. Pas må ha et stabilt og greit liv for å kunne klare å ta den store jobben en terapi er. 
hvis ikke pas er mottagelig for hjelp nå er det kanskje støttesamtaler i kommune som er løsningen frem til hun klarer jobben. 
pasienten må ville selv, og være på et sted i livet der hun klarer å nyttiggjøre seg av terapien. 
jeg kjenner ikke til hverken pas eller behandler her

Anonymkode: f54ac...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...