Gå til innhold

Symptomstopp BP1/Schizoaffektiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ikke opplevd noe oppstemthet på en god stund, så lurer på om sykdommen har endret karakter, eller om det bare er at jeg er i remisjon (aner ikke om det er det det kalles) fra oppstemte og blandede episoder.  Har heller ingen "schizofrene" symptomer. Men ikke lenge siden jeg slet med depressivitet da. Kanskje det har blitt sånn at det er det eneste jeg opplever nå, og at sykdommen rett og slett har endret karakter. 

Anonymkode: 6eefa...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og lurer på om det er mulig eller vanlig at skjer. 

Anonymkode: 6eefa...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra bp til schizoaffektiv, hadde mange maniske episoder, men ingen i flere år nå etter jeg fikk leponex 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanskelig å si ut i fra å bare lese det du skriver og ikke kjenne deg og din sykdomshistorie veldig godt. Så ett fornuftig svar på spørsmålet ditt vil du nok dessverre bare kunne få fra en behandler som kjenner deg forholdsvis godt dessverre.

Anonymkode: b1a57...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Drømmeautomat skrev (9 timer siden):

Hva er en god stund, hvor lenge?

Mani er det noen år siden, siste blandet episode var i høst en gang tror jeg. Hvis ikke det var sommeren. Husker ikke helt. 

Anonymkode: 6eefa...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror ikke jeg klarer å tydeliggjøre nok hva jeg mener, så forsøker igjen: 

Det jeg egentlig lurer på er om schizoaffektiv lidelse og bipolar kan endre karakter, sånn at f.eks blandede episoder kan ta slutt og depresjoner "overta" framover. Tenker nå generelt. 

Anonymkode: 6eefa...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror ikke jeg klarer å tydeliggjøre nok hva jeg mener, så forsøker igjen: 

Det jeg egentlig lurer på er om schizoaffektiv lidelse og bipolar kan endre karakter, sånn at f.eks blandede episoder kan ta slutt og depresjoner "overta" framover. Tenker nå generelt. 

Anonymkode: 6eefa...91b

Det er helt vanlig for disse lidelsene å ha lengre opphold mellom sykdomsepisodene. Gjerne år. Dermed har du ikke noen plutselig stopp i symptom og sykdom, du er bare i en frisk fase. Remisjon heter det. Antagelig er du også godt medisinert. På medisiner er det ikke vanlig å vente manier og blandede episoder mange ganger i året, da har du ikke gode nok medisiner. Jeg går på medisiner selv for bp1 og hadde sits mani for fem år siden og sist alvorlige depresjon for halvannet år siden. Sist moderate depresjon var i vinter.

Anonymkode: 62d64...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er helt vanlig for disse lidelsene å ha lengre opphold mellom sykdomsepisodene. Gjerne år. Dermed har du ikke noen plutselig stopp i symptom og sykdom, du er bare i en frisk fase. Remisjon heter det. Antagelig er du også godt medisinert. På medisiner er det ikke vanlig å vente manier og blandede episoder mange ganger i året, da har du ikke gode nok medisiner. Jeg går på medisiner selv for bp1 og hadde sits mani for fem år siden og sist alvorlige depresjon for halvannet år siden. Sist moderate depresjon var i vinter.

Anonymkode: 62d64...3fb

Tusen takk for svar:)

Anonymkode: 6eefa...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...