Gå til innhold

Fastlegen nekter meg narkose ved gastroskopi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener det. Legen min har ikke empati 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Jeg får trollevibber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
frosken skrev (Akkurat nå):

Fastlegen kan ikke handle på bakgrunn av din irrasjonalitet i dette. Du kan selvfølgelig be om å få beroligende før undersøkelsen, men narkose virker ikke berettiget. 

Hvem får narkose da når de som er livredd ikke skal ha det? Det er jo på tryne. Jeg er kvalifisert til narkose når jeg er såpass redd som jeg er eller noe som doper meg så kraftig ned at jeg er halvveis til hjernedød. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Jeg får trollevibber.

Det er det ikke. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Gi deg nå, de vil oss ikke vondt, de vil finne ut hva som eventuelt feiler oss og hjelpe oss til å bli friske igjen. Og da må man av og til gjennom ubehagelige undersøkelser.

Ja men da må de gi riktig behandling og handle individuelt. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen forstår hvordan angst er virker det som, ikke engang på forum. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan han virkelig det? Har fortalt ham at jeg er livredd for det, men han mener bedøvelse spray skal holde. Jeg spurte om han rett ut var dum i hodet. Gastro legen må dope meg såpass ned at jeg er halv - dø for at dette skal gå i praksis. Jeg brekker meg av å lese - og se på YouTube  om det. Hvordan kan jeg kjøpe meg til rett hjelp?  

Anonymkode: ec5fa...9ba

Ja det kan han. Du kan spørre om en beroligende tablett, det fikk en jeg kjenner som var veldig redd. Jeg var med og så at det var lett for henne å gjennomføre etter den hadde begynt å virke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikkelsbær

Jeg har vært gjennom mange smertefulle undersøkelser. Fikk morfin-sprøyte som slo meg helt ut. Alt ute av kroppen igjen på kort tid, og jeg kunne kjøre bil hjem etter en times tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør om å få ta CT istedet. Min lege gikk med på det. Det kan de ofte se dersom det er kreft.  

Anonymkode: e71f8...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo få beroligende av ulike slag ved sike undersøkelser. Er selv mildt sagt ikke begeistret for slike undersøkelser, og har fått beroligende. Det fungerer godt. Jeg skjønner godt at de ikke tilbyr narkose ved slike undersøkelser; det er er større prosess som involverer mye personell og også litt risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (10 timer siden):

Ja det kan han. Du kan spørre om en beroligende tablett, det fikk en jeg kjenner som var veldig redd. Jeg var med og så at det var lett for henne å gjennomføre etter den hadde begynt å virke. 

Fordelen med å få beroligende intravenøst i stedet for med tablett, er at det virker fort og er ute av kroppen like etter at de kutter tilgangen i kanylen. En tablett må jo nødvendigvis gjennom kroppen og tar litt tid. Men for de fleste er det vel ingen krise å være litt sløv i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (8 minutter siden):

Fordelen med å få beroligende intravenøst i stedet for med tablett, er at det virker fort og er ute av kroppen like etter at de kutter tilgangen i kanylen. En tablett må jo nødvendigvis gjennom kroppen og tar litt tid. Men for de fleste er det vel ingen krise å være litt sløv i etterkant.

Ja det er hva jeg ønsker intravenøst. Jeg må ha det, jeg knuser vanlig Paracet opp av samme grunn. Det må da gå an og gjøre unntak? 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Spør om å få ta CT istedet. Min lege gikk med på det. Det kan de ofte se dersom det er kreft.  

Anonymkode: e71f8...5de

Kan ct gi indikasjon på kreft i halsen? 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er hva jeg ønsker intravenøst. Jeg må ha det, jeg knuser vanlig Paracet opp av samme grunn. Det må da gå an og gjøre unntak? 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Intravenøst beroligende og narkose er to helt ulike ting. Det pleier ikke være vanskelig å få beroligende intravenøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (10 timer siden):

Ja det kan han. Du kan spørre om en beroligende tablett, det fikk en jeg kjenner som var veldig redd. Jeg var med og så at det var lett for henne å gjennomføre etter den hadde begynt å virke. 

Hvordan skal jeg svelge svære tabletter når jeg omtrent blir kvelt når jeg spiser? 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan skal jeg svelge svære tabletter når jeg omtrent blir kvelt når jeg spiser? 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Nå begynner jeg nesten å lure på om du troller med alle spørsmålene dine. Beroligende tabletter er gjerne svært små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (Akkurat nå):

Intravenøst beroligende og narkose er to helt ulike ting. Det pleier ikke være vanskelig å få beroligende intravenøst.

Det kunne jo noen informert om.. da skal jeg ha det om så snør i morgen. Jeg har masse igjen av livet. Jeg er sikker på at jeg er syk. Alvorlig syk. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (Akkurat nå):

Nå begynner jeg nesten å lure på om du troller med alle spørsmålene dine. Beroligende tabletter er gjerne svært små.

Nei jeg gjør ikke det! Har fått sobril en gang og den husker jeg var for stor. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)

Jeg dikk panikk og røsket it slangen selv om jeg hadde fått flunipam. Dormicum er nok veien p gå . Synes igrunn at folk som ikke har massiv angst ikke forstår hvor hardt man kan grue seg. Full narkose er ikke nødvendig dirmicum er langt bedre enn ett par valium.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden):

Jeg dikk panikk og røsket it slangen selv om jeg hadde fått flunipam. Dormicum er nok veien p gå . Synes igrunn at folk som ikke har massiv angst ikke forstår hvor hardt man kan grue seg. Full narkose er ikke nødvendig dirmicum er langt bedre enn ett par valium.

Jeg har fått valium intravenøst også og det jo så deilig at man ikke bryr seg om verken vondter eller ubehageligheter. Men aner ikke hvor stor dose jeg fikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker

Det er ikke fastlegen som avgjør om du får beroligende…

Det er opp til legen som utfører gastroskopi. Snakk med de på sykehuset, når du kommer dit.

Dersom du ikke klarer å gjennomføre, får du ny time.

Dersom de ikke har tid nok til å gi deg beroligende, får du ny time.

Ingen som kan tvinge deg til å gjøre noe du ikke klarer, de bruker ikke makt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...