Gå til innhold

Fastlegen nekter meg narkose ved gastroskopi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan han virkelig det? Har fortalt ham at jeg er livredd for det, men han mener bedøvelse spray skal holde. Jeg spurte om han rett ut var dum i hodet. Gastro legen må dope meg såpass ned at jeg er halv - dø for at dette skal gå i praksis. Jeg brekker meg av å lese - og se på YouTube  om det. Hvordan kan jeg kjøpe meg til rett hjelp?  

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan han virkelig det? Har fortalt ham at jeg er livredd for det, men han mener bedøvelse spray skal holde. Jeg spurte om han rett ut var dum i hodet. Gastro legen må dope meg såpass ned at jeg er halv - dø for at dette skal gå i praksis. Jeg brekker meg av å lese - og se på YouTube  om det. Hvordan kan jeg kjøpe meg til rett hjelp?  

Anonymkode: ec5fa...9ba

Hva med å gi det et forsøk først? Narkose krever store ressurser og en gastroskopi er unnagjort på 1-2 min. Ja, jeg har gjort det selv og det var ekkelt, men langt fra så ille som alle skremselshistoriene skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (8 minutter siden):

Hva med å gi det et forsøk først? Narkose krever store ressurser og en gastroskopi er unnagjort på 1-2 min. Ja, jeg har gjort det selv og det var ekkelt, men langt fra så ille som alle skremselshistoriene skal ha det til.

NEI, jeg nekter å prøve uten noe som roer meg ned. Jeg leste om det på kvinneguiden i natt og fikk ikke sove. Men dette fant jeg på Volvat. 

Bilkjøring i tilknytning til undersøkelsen

Dersom du får sedasjon (smertestillende eller beroligende) i forbindelse med undersøkelsen, kan du ikke kjøre bil resten av dagen. = narkose? 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (12 minutter siden):

Hva med å gi det et forsøk først? Narkose krever store ressurser og en gastroskopi er unnagjort på 1-2 min. Ja, jeg har gjort det selv og det var ekkelt, men langt fra så ille som alle skremselshistoriene skal ha det til.

Det tar ikke 1-2 min å finne kreft som jeg har. Jeg er 100% sikker på det og det haster egentlig med oppstart av cellegift. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

NEI, jeg nekter å prøve uten noe som roer meg ned. Jeg leste om det på kvinneguiden i natt og fikk ikke sove. Men dette fant jeg på Volvat. 

Bilkjøring i tilknytning til undersøkelsen

Dersom du får sedasjon (smertestillende eller beroligende) i forbindelse med undersøkelsen, kan du ikke kjøre bil resten av dagen. = narkose? 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Antagelig ja. Men den lille spruten bedøvelsesspray i svelget gjør ingenting, det eneste da er at du ikke kan drikke noe på en times tid ettersom faren er litt større enn normalt for å sette ting i halsen og få det i lungene.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det tar ikke 1-2 min å finne kreft som jeg har. Jeg er 100% sikker på det og det haster egentlig med oppstart av cellegift. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Vel. Overlat nå til legene å finne ut det. De er så snare de bare kan ved gastroskopi, så det tar nok ikke lange stunden og sjekke om alt ser bra ut og ev. ta en liten vevsprøve om nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Antagelig ja. Men den lille spruten bedøvelsesspray i svelget gjør ingenting, det eneste da er at du ikke kan drikke noe på en times tid ettersom faren er litt større enn normalt for å sette ting i halsen og få det i lungene.

Vel. Overlat nå til legene å finne ut det. De er så snare de bare kan ved gastroskopi, så det tar nok ikke lange stunden og sjekke om alt ser bra ut og ev. ta en liten vevsprøve om nødvendig. 

Ja men det er ikke nok for meg med en spray. Legen må helle alt innholde på lageret for at det skal virke. Jeg vil ikke ha bare bedøvelse spray. Jeg klarer det ikke, og det er reelt. Derfor må jeg betale meg til det, men vet ikke hvordan jeg kan få det frem tydelig. Skal jeg ligge der å dø for at de skal skjære opp vev? Fy søren. Nei jeg skal skal skal ha narkose. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått Dormicum noen ganger og husker ikke noen ting etterpå.  Og det har jeg fått fordi jeg gruet meg noen voldsomt for undersøkelse og operasjon.

 

Hvordan virker dormicum?
 
 
Det er et kortidsvirkende legemiddel som brukes til å fremkalle søvn (en tilstand med avslappethet, søvnighet eller søvn) og virker beroligende på angst og muskelspenninger. Det har en krampedempende effekt og gir tilbakevirkende hukommelsestap

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (2 minutter siden):

Jeg har fått Dormicum noen ganger og husker ikke noen ting etterpå.  Og det har jeg fått fordi jeg gruet meg noen voldsomt for undersøkelse og operasjon.

 

 

Hvordan virker dormicum?
 
 
Det er et kortidsvirkende legemiddel som brukes til å fremkalle søvn (en tilstand med avslappethet, søvnighet eller søvn) og virker beroligende på angst og muskelspenninger. Det har en krampedempende effekt og gir tilbakevirkende hukommelsestap

 

Det er tingen for meg. Kan jeg hente ut på apoteket selv eller hvor og hvordan får jeg det? Er det tablett? Kan du forklare litt mer. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er tingen for meg. Kan jeg hente ut på apoteket selv eller hvor og hvordan får jeg det? Er det tablett? Kan du forklare litt mer. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Det er selvfølgelig reseptbelagt, men du kan jo spørre legen din eller den legen som skal gjennomføre gastroskopien om du kan få en resept på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan be om beroligende. Jeg har gjort tilsvarende undersøkelse flere ganger (bare undersøke hjertet i stedet for magen) og jeg absolutt hater det. Det er eneste undersøkelsen hvor jeg ber om beroligende medisiner fordi jeg blir så redd. Og jeg får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Det er selvfølgelig reseptbelagt, men du kan jo spørre legen din eller den legen som skal gjennomføre gastroskopien om du kan få en resept på det.

Ok men er det som tablett jeg svelger? Det knekker nok ikke på meg. Jeg må ha 3 glass bedøvelse sprøyter hos tannlegen. (Du vet de kolbene på sprøyten) minst. Jeg må ha noe som knekker meg helt ut. Helst noe som gjør at jeg ikke er til stedet. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Du kan be om beroligende. Jeg har gjort tilsvarende undersøkelse flere ganger (bare undersøke hjertet i stedet for magen) og jeg absolutt hater det. Det er eneste undersøkelsen hvor jeg ber om beroligende medisiner fordi jeg blir så redd. Og jeg får det.

Slange ned i hjertet eller ledning via lysken? Hva får du da? Det virker som jeg har en fastlege som ikke forstår alvoret her. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slange ned i hjertet eller ledning via lysken? Hva får du da? Det virker som jeg har en fastlege som ikke forstår alvoret her. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Hvilket alvor er det du mener fastlegen ikke forstår? Ære være fastlegen for å forsøke å bidra til at ressurser i helsevesenet benyttes fornuftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Slange ned i hjertet eller ledning via lysken? Hva får du da? Det virker som jeg har en fastlege som ikke forstår alvoret her. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Jeg har gjort begge deler, men akkurat nå mener jeg slange ned gjennom svelget og ned til hjertet. 

Jeg husker ikke hva det var jeg fikk. Det var noe beroligende. 

Dette hadde ingenting med fastlegen å gjøre for min del. Dette ble gjort på sykehuset, kardiologisk poliklinikk (og sengepost).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (16 minutter siden):

Hvilket alvor er det du mener fastlegen ikke forstår? Ære være fastlegen for å forsøke å bidra til at ressurser i helsevesenet benyttes fornuftig. 

Fastlegen forstår ikke at jeg ikke evner fysisk å ha en slange ned i spiserøret hvor jeg sikkert har kreft. Jeg kan ikke risikere å bli kvelt når jeg må igjennom dette for kanskje å leve til jul. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (16 minutter siden):

Jeg har gjort begge deler, men akkurat nå mener jeg slange ned gjennom svelget og ned til hjertet. 

Jeg husker ikke hva det var jeg fikk. Det var noe beroligende. 

Dette hadde ingenting med fastlegen å gjøre for min del. Dette ble gjort på sykehuset, kardiologisk poliklinikk (og sengepost).

Ok, det må ha vært forferdelig. Hvorfor vil leger oss så vondt? 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, det må ha vært forferdelig. Hvorfor vil leger oss så vondt? 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Gi deg nå, de vil oss ikke vondt, de vil finne ut hva som eventuelt feiler oss og hjelpe oss til å bli friske igjen. Og da må man av og til gjennom ubehagelige undersøkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, det må ha vært forferdelig. Hvorfor vil leger oss så vondt? 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Jeg klarer ikke ta det spørsmålet seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fastlegen forstår ikke at jeg ikke evner fysisk å ha en slange ned i spiserøret hvor jeg sikkert har kreft. Jeg kan ikke risikere å bli kvelt når jeg må igjennom dette for kanskje å leve til jul. 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Fastlegen kan ikke handle på bakgrunn av din irrasjonalitet i dette. Du kan selvfølgelig be om å få beroligende før undersøkelsen, men narkose virker ikke berettiget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Jeg klarer ikke ta det spørsmålet seriøst.

Jeg mener det. Legen min har ikke empati 

Anonymkode: ec5fa...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...