Gå til innhold

Fastlegen nekter meg narkose ved gastroskopi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2

Når folk snakker om vettig bruk av ressurser glemmer de å ta inn kostnadene av avbrutte undersøkelser i ligningen. Det koster det også, og det at DU klarte fint å gjennomføre betyr ikke at alle klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Min venninne fikk narkose for å ta undersøkelsen, da hadde hun prøvd flere ganger og kastet opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.5.2024 den 20.54):

Kan han virkelig det? Har fortalt ham at jeg er livredd for det, men han mener bedøvelse spray skal holde. Jeg spurte om han rett ut var dum i hodet. Gastro legen må dope meg såpass ned at jeg er halv - dø for at dette skal gå i praksis. Jeg brekker meg av å lese - og se på YouTube  om det. Hvordan kan jeg kjøpe meg til rett hjelp?  

Anonymkode: ec5fa...9ba

Skal du ta gastroskopi hos fastlegen? Du kan kanskje få beroligende om ikke akkurat narkose uten at det krever veldig mye?

Anonymkode: 2fcba...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal du ta gastroskopi hos fastlegen? Du kan kanskje få beroligende om ikke akkurat narkose uten at det krever veldig mye?

Anonymkode: 2fcba...1e9

En tar ikke den undersøkelsen hos fastlegen, men det er jo fastlegen som vanligvis sender henvisning.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (Akkurat nå):

En tar ikke den undersøkelsen hos fastlegen, men det er jo fastlegen som vanligvis sender henvisning.  

Ja, trodde de som da mottok henvisningen og skulle utføre prosedyren måtte bestemme det. Men han henviser et sted de ikke kan gi narkose da?

Anonymkode: 2fcba...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, trodde de som da mottok henvisningen og skulle utføre prosedyren måtte bestemme det. Men han henviser et sted de ikke kan gi narkose da?

Anonymkode: 2fcba...1e9

Jo, det er vel der velkommen skal ta undersøkelsen som bestemmer, men da må det jo også stå noe om dette i henvisningen. Sånt må planlegges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
emilie321 skrev (13 minutter siden):

Jo, det er vel der velkommen skal ta undersøkelsen som bestemmer, men da må det jo også stå noe om dette i henvisningen. Sånt må planlegges

Å sånn ja. Men da kan vel pasienten snakke med dem, ringe dem. Eller sende "melding knyttet til time" eller noe på Helsenorge. Og forklare sitt behov. Så må de bestemme det

Anonymkode: 2fcba...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...