Gå til innhold

Dissosiative symptom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan man oppleve depersonalisering og dissosiative symptomer når man er i en krise/vanskelig situasjon over tid- fordi det blir for overveldende å forholde seg til? Altså uten at det er psykiatrisk diagnose eller sykdom involvert?

Anonymkode: bbf02...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. 

Psykologen min sa at alle dissosierer i en viss grad en gang imellom og at det er helt normalt. 

Anonymkode: e16c1...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja. 

Psykologen min sa at alle dissosierer i en viss grad en gang imellom og at det er helt normalt. 

Anonymkode: e16c1...435

Kanskje i små doser. Men jeg opplever hele tilværelsen som ganske uvirkelig på en måte.

Anonymkode: bbf02...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (4 timer siden):

Her er vi igjen... ;) 

Hvis du ikke kan svare på en ordentlig måte, kan du la det være. Tror ts er redd for å være psykisk syk.

Anonymkode: 07833...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (4 timer siden):

Her er vi igjen... ;) 

Det er mange på dette forumet som gjentar den samme problemstillingen om og om igjen. Svarer du det samme til dem? 

Anonymkode: 07833...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er mange på dette forumet som gjentar den samme problemstillingen om og om igjen. Svarer du det samme til dem? 

Anonymkode: 07833...197

De fleste på forumet forteller litt mer om bakgrunn og symptomer når de stiller spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis du ikke kan svare på en ordentlig måte, kan du la det være. Tror ts er redd for å være psykisk syk.

Anonymkode: 07833...197

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er mange på dette forumet som gjentar den samme problemstillingen om og om igjen. Svarer du det samme til dem? 

Anonymkode: 07833...197

Ikke vanligvis, nei, men disse spørsmålene har pågått i ulike former siden september i fjor.

 

Jeg har gitt svar som har gått på dette og omkringliggende spørsmål lenge. Mange konkrete og gode råd er gitt på problemstillingen - ikke bare av meg. Svarene endrer seg ikke om en spør mange nok ganger.

 

Om en er svært redd, ja, da bør en ikke forsøke å jakte på en sannhet gjennom å google symptomer. Det blir som å legge ved til eget bål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du ikke kan svare på en ordentlig måte, kan du la det være. Tror ts er redd for å være psykisk syk.

Anonymkode: 07833...197

Ikke når det har pågått i snart et år. 

Anonymkode: 3bf42...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 15.29):

Ja

Anonymkode: 146f3...646

Har du opplevd det?☺️

Jeg tenker på om dissosiative symmtomer rett og slett er der som et slags forsvar fordi man/hjernen er så sliten og alt blir for mye å forholde seg til over tid. Uten at man nødvendigvis har angst,depresjon eller andre diagnoser 

Anonymkode: bbf02...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...