Gå til innhold

Kontraktsskriving hos megler, hva er rutinen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet hva som er vanlig praksis for når kontraktsskriving skal finne sted når forkjøpsretten på 20 dager er ferdig prøvd og man er godkjent av styret? 

Dette gjelder hos megler, og budrunden ble vunnet for 6 uker siden. Borettslag. 

Anonymkode: 38de7...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg mener på at jeg signerte kontrakt kanskje 2 dager etter at jeg fikk vite at ingen hadde brukt forkjøpsretten. Jeg signerte da kontrakten med en gang megler hadde laget kontrakten klar. Jeg signerte da bare digitalt alene hjemme med Bank id og møtte ikke ikke opp på kontoret til megler slik jeg trodde var vanlig. Men vi (jeg og selger) hadde jo egentlig en god del dager før kontrakten måtte være signert, så det tok vel 4-5 dager før selger hadde fått signert kontrakten.

Anonymkode: 32e2e...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)

Tror jeg signerte kontrakt et par dager etter jeg fikk vite at den var min. Jeg fikk leiligheten på forkjøpsrett da. Var nr to på lista med 20 års ansiennitet, men han som var nr en sa den fra seg. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som vet hva som er vanlig praksis for når kontraktsskriving skal finne sted når forkjøpsretten på 20 dager er ferdig prøvd og man er godkjent av styret? 

Dette gjelder hos megler, og budrunden ble vunnet for 6 uker siden. Borettslag. 

Anonymkode: 38de7...0c4

Er dette et uavhengig borettslag? Hos TOBB (Trondheim) fungerer ikke forkjøpsrett på den måten lengre i alle fall, her må man melde forkjøpsrett FØR visning og budrundeslutt, det er slutt på at det tar lang tid etterpå med prøving av budrunde. Etter covid er det også stort sett slutt på møter hos megler for skriving av kontrakt, som andre her sier så foregår nå alt på nett. Men ring megleren din og spør, de er som regel veldig behjelpelige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen som vet hva som er vanlig praksis for når kontraktsskriving skal finne sted når forkjøpsretten på 20 dager er ferdig prøvd og man er godkjent av styret? 

Dette gjelder hos megler, og budrunden ble vunnet for 6 uker siden. Borettslag. 

Anonymkode: 38de7...0c4

Jeg skrev dagen etter frist, digitalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (10 timer siden):

Er dette et uavhengig borettslag? Hos TOBB (Trondheim) fungerer ikke forkjøpsrett på den måten lengre i alle fall, her må man melde forkjøpsrett FØR visning og budrundeslutt, det er slutt på at det tar lang tid etterpå med prøving av budrunde. Etter covid er det også stort sett slutt på møter hos megler for skriving av kontrakt, som andre her sier så foregår nå alt på nett. Men ring megleren din og spør, de er som regel veldig behjelpelige. :)

Dette er tobb, ja. 
Vi sendte e-post på tirsdag og etterspurte kontrakt, men har så langt ikke fått svar på den. Banken ønsker kopi av kjøpekontrakten. 

Anonymkode: 38de7...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...