Gå til innhold

Erfaring med psykoseteamet?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har pasienterfaring eller en eller annen faglig erfaring med psykoseteamet? Jeg er henvist dit og i tilgangsloggen har personer derfra lest i journalen min og innsynet er oppført som "ventende pasient". Så jeg antar jeg får plass etter hvert. 

Så ja. Jeg er jo ikke psykotisk nå tror jeg da, medisiner har virket. Bortsett fra å følges opp medisinsk hva er egentlig et psykoseteam? 

Hva slags hjelp får man der? Jeg vet man kan få hjelp av IPS til å komme ut i jobb. Men hva mer? 

Er det et tidsbegrenset tilbud slik DPS er? Jeg er ganske så utsnakket om liv og hverdag. Føler ikke jeg trenger å gå poliklinisk til en psykolog/lege/sykepleier hver uke. I hvert fall ikke etter at vi har blitt kjent. 

Har googlet, men var lite og diffus info å finne.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/483293-erfaring-med-psykoseteamet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vendi

Et det ikke noe som heter ACT og FACT da tro, men vet ikke om det er det som menes med psykoseteam. Jeg har ingen erfaring med det heller, jeg har bare gått på psykosepoliklinikken på DPS. Jeg gikk der pga utprøving av medisiner, og for å holde øye med hvordan medisinene virket. Men også for å ha noen å sparre tanker med. 

Endret av Vendi
Vendi skrev (1 time siden):

Et det ikke noe som heter ACT og FACT da tro, men vet ikke om det er det som menes med psykoseteam. Jeg har ingen erfaring med det heller, jeg har bare gått på psykosepoliklinikken på DPS. Jeg gikk der pga utprøving av medisiner, og for å holde øye med hvordan medisinene virket. Men også for å ha noen å sparre tanker med. 

Vet ikke om det er det samme, men det er oppe ved DPS. 

stjernestøv skrev (58 minutter siden):

Jeg har erfaring med FACT team, tror de har mye med psykose å gjøre. Det er vel støttesamtaler og litt terapiformer han bruker. 

Ja okei. 

Takk for svar. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...