Gå til innhold

Drikker du alkohol? Dere som har psykiske lidelser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg drikker alkohol i sosiale sammenhenger, har bare hendt noen få ganger jeg har drukket hjemme alene. Men er jo kjekkest å drikke med andre på fest eller byn. Jeg tåler ikke så mye så prøver å drikke passe så jeg er brisen, da det er deilig og fine følelser. 

Anonymkode: a0297...a7f

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg drakk en del før. Til jeg ble full og jeg drakk alene. Vodka ett par ganger i uken. Var dum og kombinerte av og til med sterkt benzo. Kunne ha gått galt. 

Nå har jeg ikke drukket på ca ert år, da jeg tar en medisin for en somatisk sykdom som man ikke får lov til å drikke alkohol på. Savner egentlig ikke å drikke. 

Anonymkode: fa055...09a

Hvis jeg drikker alkohol i feil periode kan jeg bli ganske ute av kontroll og gjøre ting jeg angrer dypt på. Så jeg bør begrense det. Men det spørs om fornuften alltid seirer. 

Har et generelt lavt alkoholforbruk nå (og jeg tåler derfor lite), jeg har veldig lite lyst på alkohol for tiden. Jeg drakk mye mer før, jeg var del av en kultur der det var vanlig å drikke mye, både på fest og et par glass på ukedagene. Kom bakfull på jobb uten at jeg tenkte at det var så farlig (bortsett fra hvor tøff den dagen var for meg). Jeg var heller ikke fremmed for et glass vin til arbeidet. Da blir det plutselig en god del alkohol til sammen. 

AnonymBruker
Sokk skrev (2 minutter siden):

Hvis jeg drikker alkohol i feil periode kan jeg bli ganske ute av kontroll og gjøre ting jeg angrer dypt på. Så jeg bør begrense det. Men det spørs om fornuften alltid seirer. 

Har et generelt lavt alkoholforbruk nå (og jeg tåler derfor lite), jeg har veldig lite lyst på alkohol for tiden. Jeg drakk mye mer før, jeg var del av en kultur der det var vanlig å drikke mye, både på fest og et par glass på ukedagene. Kom bakfull på jobb uten at jeg tenkte at det var så farlig (bortsett fra hvor tøff den dagen var for meg). Jeg var heller ikke fremmed for et glass vin til arbeidet. Da blir det plutselig en god del alkohol til sammen. 

Jeg bruker medisiner også, har hørt en skal være forsiktig med alkohol da. Men jeg har aldri hatt problemer med det når jeg har drukket alkohol. Jeg pleier å være glad og sprudlende når jeg drikker. Jeg klarer ikke drikke hvis jeg er deprimert og slikt. Blir enda mer gira når en drikker ja :) Men vet om dem som er agressive og sinte i fylla og det er slitsomt.

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker medisiner også, har hørt en skal være forsiktig med alkohol da. Men jeg har aldri hatt problemer med det når jeg har drukket alkohol. Jeg pleier å være glad og sprudlende når jeg drikker. Jeg klarer ikke drikke hvis jeg er deprimert og slikt. Blir enda mer gira når en drikker ja :) Men vet om dem som er agressive og sinte i fylla og det er slitsomt.

Ja, det er mulig det har vært noen uheldige interaksjoner der som har gjort at jeg har mistet kontroll. Skummelt er det uansett.

Blir aldri aggressiv, men kan bli hemningsløs (men det kan skje uten alko også, strengt tatt). Har opplevd at alkoholrusen har gitt meg en «pause» fra depresjon/depressivt stemningsleie samme kveld og dagen etter. Men effekten er midlertidig. 

Savner ikke alkoholrusen, men savner litt «ritualet» rundt alkohol. Det har blitt så stort utvalg i alkoholfri fancy drikke, så jeg lurer på om jeg skal finne alkoholfrie alternativet som kan gi litt den samme følelsen. Ta en «spritz-ish» med isbiter og en skive appelsin i et vinglass en sommerkveld for eksempel. Kan godt hende det hadde funka. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja en kan fint havne i trøbbel pga for mye alkohol ja. Har dessverre gjort det selv, så derfor drikker jeg meg kun godt brisen og ikke full. 

Jeg har også drukket meg full en del, men de gangene jeg har havnet i trøbbel har vært fordi jeg selv ønsket å komme i politiet og helsevesenets søkelys. 

Anonymkode: 432ab...83c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har også drukket meg full en del, men de gangene jeg har havnet i trøbbel har vært fordi jeg selv ønsket å komme i politiet og helsevesenets søkelys. 

Anonymkode: 432ab...83c

uff ja, jeg gjorde det og noen ganger før. Sist så kom politiet og ambulansen da jeg var full og gjorde noe.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg drikker alkohol i sosiale sammenhenger, har bare hendt noen få ganger jeg har drukket hjemme alene. Men er jo kjekkest å drikke med andre på fest eller byn. Jeg tåler ikke så mye så prøver å drikke passe så jeg er brisen, da det er deilig og fine følelser. 

Drakk hver dag i en periode på 1-2 år før. Drakk alene for å dempe angst, tilslutt kjente jeg ikke glede av å drikke på fest. Familien ble bekymret og nektet meg å drikke på store sammenhenger. 

Anonymkode: 11d26...b7d

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Drakk hver dag i en periode på 1-2 år før. Drakk alene for å dempe angst, tilslutt kjente jeg ikke glede av å drikke på fest. Familien ble bekymret og nektet meg å drikke på store sammenhenger. 

Hva tenker du om det? - at familien gjorde grep?

Eva Sofie

Jeg drikker ikke. Har aldri drukket, utenom Minttu i kakao. De siste 11 årene har jeg ligget unna den blandingen siden jeg har gått på varierende dose av sterke opioider.

Jeg reagerer ekstremt negativt på lukt av øl/vin - også om andre drikker, dessverre.

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (1 time siden):

Hva tenker du om det? - at familien gjorde grep?

Først synes jeg det var kjipt. Forstod ikke helt at det stod dårlig til, slik andre så. Mange ganger handlet jeg alkohol i skjul og drakk før selskaper osv, men det ble fersket. Det ble synlig for alle at jeg hadde et problem men jeg så det ikke. Jeg tok noen sjanser som kunne fått konsekvenser og jeg var på vei fullstendig feil vei. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...