AnonymBruker Skrevet 12. juni Del Skrevet 12. juni skogbrann skrev (5 timer siden): For å bli diagnostisert med anoreksi må man i tillegg til villet vektnedgang og forstyrret kroppsoppfatning ha en BMI på 17,5 eller lavere og ha mistet menstruasjonen. Man kan dog bli diagnostisert med atypisk anoreksi hvis man f.eks fremdeles har mensen og/eller ikke har en BMI på 17,5 eller lavere men oppfyller de øvrige kriteriene. Dvs. Ts kan fremdeles ha anoreksi eller en spiseforstyrrelse til tross for dette. Det er også mulig å bli diagnostisert med «uspesifisert spiseforstyrrelse» hvis man ikke passer helt inn i en av de klare kategoriene for spiseforstyrrelser. Åja, dette var jeg ikke klar over. Så da beklager jeg at jeg svarte feil. Men det høres jo bra ut at de skal endre kravet om BMI til høyere så flere kan få hjelp da Anonymkode: fb55d...d7e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483315-er-det-spiseforstyrrelse/page/2/#findComment-4290106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.