Gå til innhold

Er det naturlig å feire pride for heteroseksuelle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Det kan jeg veldig godt forstå hvis man er med i en gruppe hvor ens seksualitet/legning er et tema.  Men når jeg gamer så prater jeg ikke om min seksualitet. Vi prater om spillet. Jeg vet ikke hva slags legning eller hobbyer de andre i gruppen har og det er heller ikke relevant.

Fordi det handler om å være i trygt fellesskap. Tryggheten innebærer at man f.eks slipper å høre banneord relatert til kjønn eller seksualitet (ikke banneord og utskjelling av en medspiller, men av typen «det var så jæ** homo av deg. Det er disse små daglige dryppene som bidrar til at hverdagen for mange kan bli vanskelig). Dette skiller seg ikke fra grupper som annonserer at de er teygge for jenter. Hvor mange jenter blir ikke herset med i spillverdenen, ikke få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

erik123 skrev (6 minutter siden):

Er det merkelig? 

Jeg tror ikke jeg skjønner spørsmålet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (Akkurat nå):

Fordi det handler om å være i trygt fellesskap. Tryggheten innebærer at man f.eks slipper å høre banneord relatert til kjønn eller seksualitet (ikke banneord og utskjelling av en medspiller, men av typen «det var så jæ** homo av deg. Det er disse små daglige dryppene som bidrar til at hverdagen for mange kan bli vanskelig). Dette skiller seg ikke fra grupper som annonserer at de er teygge for jenter. Hvor mange jenter blir ikke herset med i spillverdenen, ikke få. 

Som dame kjenner jeg til det. Noen ganger, hvis noen skriver f.eks "Thanks, dude" så vil jeg svare "That's dudette, thanks" bare for å se reaksjonene. 

Jeg vet det finnes egne gaming guilds for kvinner, men jeg har ingen behov for å bli med i slike. Og blir heller ikke alvorlig krenket eller støtt av menn i slike guilds. 

Kanskje jeg er mer hardhudet fordi jeg er vokst opp på 80-tallet med to eldre brødre? Man vokser ikke opp til å bli en snowflake da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Woke betyr å være oppmerksom på og kritisk til sosial forskjellsbehandling i samfunnet. Rasisme, sexisme og annen diskriminering som anses krenkende.
Hvordan kan du ha problemer med noe som er så viktig og grunnleggende i et demokrati?

Anonymkode: 2b053...a91

Woke er folk som er overdrevent politisk korrekte og moralistiske. Woke fører til sensur, polarisering, og en motvilje mot å engasjere seg i åpne og ærlige diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (6 minutter siden):

Fordi det handler om å være i trygt fellesskap. Tryggheten innebærer at man f.eks slipper å høre banneord relatert til kjønn eller seksualitet (ikke banneord og utskjelling av en medspiller, men av typen «det var så jæ** homo av deg. Det er disse små daglige dryppene som bidrar til at hverdagen for mange kan bli vanskelig). Dette skiller seg ikke fra grupper som annonserer at de er teygge for jenter. Hvor mange jenter blir ikke herset med i spillverdenen, ikke få. 

Ja ja. Alle mine homofile venner i tenåra kalte oss jenter de drøyeste kvinnefiendtlige ting som gutta alltid gjør uten at vi hadde noe trygghetsgreier å ty til.  De har alle godt betalte, høye stillinger i dag og har aldri blitt diskriminert på arbeidsmarkedet heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
slabbedask skrev (2 minutter siden):

Woke er folk som er overdrevent politisk korrekte og moralistiske. Woke fører til sensur, polarisering, og en motvilje mot å engasjere seg i åpne og ærlige diskusjoner.

Det er din tolkning av det

Anonymkode: 2b053...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kanskje vi burde huske hvordan de homofile ble behandlet da Aids sykdommen kom. Vi har ikke mye å være stolte av.

Anonymkode: 2b053...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knas skrev (3 minutter siden):

Ja ja. Alle mine homofile venner i tenåra kalte oss jenter de drøyeste kvinnefiendtlige ting som gutta alltid gjør uten at vi hadde noe trygghetsgreier å ty til.  De har alle godt betalte, høye stillinger i dag og har aldri blitt diskriminert på arbeidsmarkedet heller. 

Du generaliserer altså basert på egen livshistorie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (Akkurat nå):

Du generaliserer altså basert på egen livshistorie?

Det er ikke akkurat uvanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
XbellaX skrev (2 timer siden):

Jeg tror «vi» som tilhører majoriteten på mange områder har svært godt av å få våre posisjoner utfordret og stilt spørsmål ved. Å miste noe av «vår» forkjørsrett, tolkningsfortrinn og fordeler kan oppleves utrygt, vi må gi avkall på noe. Jeg tror det er nyttig og sunt. 

Jeg er vel på mange måter, eller var en minoritet pga diagnosen. Som barn følte jeg at det meste ved meg var galt, og det satt igjen langt inn i voksen alder. Nå er jeg 32, og ting sitter jo i enda, men det er ikke halvparten så ille som før. 
Merker det hovedsaklig på den måten at jeg er ekstremt flink til å bruke metoder andre ikke ante om, jeg finner ut av ting og ser løsninger såkalte vanlige er helt blinde for. 
Jeg føler meg ikke som en del av minoriteten hovedsaklig. Jeg er majoritet på noen områder, minoritet på andre. Det kommer an på hva vi fokuserer på. 
Men for bare få år siden, følte jeg veldig på mine begrensninger pga diagnosen. Mye har vært vanskelig. Eller, jeg har følt at ting har blitt gjort vanskelig fordi alt har vært tilpasset majoriteten. Man kunne få «redusert kravene» på papiret i form av f.eks å få inntekt mot at du er på nav, eller få gå ett skoleår over 2 år i stedet for å gå ett vanlig år. Det var også noe på ungdomsskolen for de med diagnoser, fikk spesialopplæring/lettere opplegg, men til gjengjeld kunne de få bare max 4 i karakter. Så det straffet seg på en eller annen måte likevel. Jeg fikk disse tilbudene, om å søke meg inn på VGs på spesielle vilkår, men ville ikke, fordi jeg følte for mye på at jeg «jukset». Skulle jeg passe inn måtte jeg gjøre som majoriteten. Jeg ville heller aldri at ting skulle legge seg til rette, jeg har alltid vært mest der at «er det dette du vil må du takle dette» osv..

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som heterofil vil jeg ha lengst mulig avstand til homofile. De gir meg ikke noe. De er bare opptatt av sex. Sykelig opptatt. 

Anonymkode: 837e7...2d1

Foreslår at du flytter til Russland der finnes det ikke homofile i følge styresmaktene

Anonymkode: 2b053...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knas skrev (6 minutter siden):

Det er ikke akkurat uvanlig. 

Jeg klarer ikke forstå argumentasjonen din. Du bruker en fortelling om eget liv til å si noe om at trygghet og fellesskap for andre er helt unødvendig, eller hva sier du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
XbellaX skrev (1 time siden):

Kort eksempel: Skeive barn og unge, samt eldre, opplever en ganske betydelig diskriminering innenfor barnevern og eldreomsorg. 

Diskriminering finnes blant veldig mange minoriteter. Hva med dem? Skal ikke de også få lov til å ha sitt eget flagg da, og få lov til å bli feiret en hel måned i året?

Anonymkode: a8154...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Diskriminering finnes blant veldig mange minoriteter. Hva med dem? Skal ikke de også få lov til å ha sitt eget flagg da, og få lov til å bli feiret en hel måned i året?

Anonymkode: a8154...98e

Det er et etterhvert ganske klassisk trekk å forsøke sette minoritetsgrupper opp mot hverandre. Jeg har ikke hørt noen forby andre å feire noe som helst, eller over hvor lang tid som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (52 minutter siden):

Jeg er vel på mange måter, eller var en minoritet pga diagnosen. Som barn følte jeg at det meste ved meg var galt, og det satt igjen langt inn i voksen alder. Nå er jeg 32, og ting sitter jo i enda, men det er ikke halvparten så ille som før. 
Merker det hovedsaklig på den måten at jeg er ekstremt flink til å bruke metoder andre ikke ante om, jeg finner ut av ting og ser løsninger såkalte vanlige er helt blinde for. 
Jeg føler meg ikke som en del av minoriteten hovedsaklig. Jeg er majoritet på noen områder, minoritet på andre. Det kommer an på hva vi fokuserer på. 
Men for bare få år siden, følte jeg veldig på mine begrensninger pga diagnosen. Mye har vært vanskelig. Eller, jeg har følt at ting har blitt gjort vanskelig fordi alt har vært tilpasset majoriteten. Man kunne få «redusert kravene» på papiret i form av f.eks å få inntekt mot at du er på nav, eller få gå ett skoleår over 2 år i stedet for å gå ett vanlig år. Det var også noe på ungdomsskolen for de med diagnoser, fikk spesialopplæring/lettere opplegg, men til gjengjeld kunne de få bare max 4 i karakter. Så det straffet seg på en eller annen måte likevel. Jeg fikk disse tilbudene, om å søke meg inn på VGs på spesielle vilkår, men ville ikke, fordi jeg følte for mye på at jeg «jukset». Skulle jeg passe inn måtte jeg gjøre som majoriteten. Jeg ville heller aldri at ting skulle legge seg til rette, jeg har alltid vært mest der at «er det dette du vil må du takle dette» osv..

For noen merkelige og beint frem idiotiske måter for tilrettelegging du har opplevd. Du er et åpenbart eksempel på at man skal være ganske sterk for å klare bære sin/e diagnoser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
XbellaX skrev (12 minutter siden):

For noen merkelige og beint frem idiotiske måter for tilrettelegging du har opplevd. Du er et åpenbart eksempel på at man skal være ganske sterk for å klare bære sin/e diagnoser. 

Nå var ikke jeg den alt dette ble tilrettelagt for. Jeg gikk ikke under avtalen der du kunne få maks karakter 4. Men jeg kunne søke meg inn på spesielle vilkår. Jeg gjorde det 1.året på vgs. Det vil si at man ikke trengte like gode karakterer for å være sikret plass. Men 2.året ville jeg ikke, følte liksom at det ville forfølge meg på en eller annen måte, som i at hvis jeg ville utdanne meg innen noe som kanskje hadde høye krav, så måtte jeg faktisk takle presset som fulgte med, ellers så passer man ikke som det. 
 

Jeg ble tilbudt uføretrygd av nav. Nesten isåfall. Heldigvis var det under covid jeg kom under aap. Så jeg slapp å ta en jobb der jeg ble utnyttet som gratis arb.kraft med kanskje 10 timers vakter. Jeg ble jo sendt i arbeid da samfunnet åpnet, og hadde like lange vakter som de ansatte, men mest sannsnylig tilsvarende mindre en halvparten av lønna. Fikk meg heldigvis jobb et annet sted. Så aap varte ikke så lenge. Men de sa jo at hvis jeg ikke mestrer det så kan jeg få uføretrygd. Det er jo nettopp det som ville gjort meg sykere. Jeg trodde jeg skulle bli gal da jeg ikke hadde jobb. Ble vel avsporing dette, men jeg skjønner ikke hvordan mange her kan mene at det er så vanskelig å få uføretrygd, for jeg følte nesten jeg måtte avvise tilbudet. Litt sånn «men si fra hvis du vil ha uføretrygd da, så får du»

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Diskriminering finnes blant veldig mange minoriteter. Hva med dem? Skal ikke de også få lov til å ha sitt eget flagg da, og få lov til å bli feiret en hel måned i året?

Anonymkode: a8154...98e

Jeg har autisme, i følge papirene. Jeg ønsker ikke noe flagg i såfall. Lurer forresten på hvordan de feiringene skulle blitt. Masse flagg, ingen autister som er ute og feirer😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Foreslår at du flytter til Russland der finnes det ikke homofile i følge styresmaktene

Anonymkode: 2b053...a91

Det bør vel du også gjøre. Plager det deg at jeg ikke er glad i homofile? Jeg er ikke alene om det!!

Anonymkode: 837e7...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Woke er noe vi ikke trenger i Norge. Det er forskjell på folk og det vil det alltid være. 

Anonymkode: 837e7...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det bør vel du også gjøre. Plager det deg at jeg ikke er glad i homofile? Jeg er ikke alene om det!!

Anonymkode: 837e7...2d1

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Woke er noe vi ikke trenger i Norge. Det er forskjell på folk og det vil det alltid være. 

Anonymkode: 837e7...2d1

Jeg er sterk motstander av woke, men det du skriver her er bekymringsverdig.

Hva mener du med at du ikke er "glad i homofile"? Hvordan kan en persons legning ha noe å si for om du bryr deg om dem eller ikke?
Jeg mistenker at du er den personen som har skrevet her på forumet at du har hatt en negativ erfaring med en homofil person og som generaliserer det til homofile mennesker generel.t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...