Gå til innhold

Er det naturlig å feire pride for heteroseksuelle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor barn absolutt skal se på et perverst sex-opptog forstår jeg ikke.

https://subjekt.no/2022/12/01/ma-barn-paradere-med-sadomasochister-for-at-homofile-skal-fa-like-rettigheter/

Toronto Canada Gay Pride Parade stock photos | Fashion, Commercial, Fine  Art Stock Photo Archive

 

Nazis, Puriteens and Accessibility: The pointless 'kink at pride' discourse  | Simon McNeil

 

 

Anonymkode: a5ae7...2be

Enig. Kinken sin kan de holde for seg selv. Er ikke noe noen har interesse av å vite noe om, vil jeg tro. Aller minst barn. De bør skånes for sånt. Når de blir gamle nok finner de uansett ut av sin seksualitet, og av hva de liker og ikke liker, akkurat sånn som de fleste av oss har gjort i årtusener. 

Skjønner ikke behovet for å vise seg fram sånn. Det er bare ekkelt og kvalmt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vendi skrev (29 minutter siden):

Enig. Kinken sin kan de holde for seg selv. Er ikke noe noen har interesse av å vite noe om, vil jeg tro. Aller minst barn. De bør skånes for sånt. Når de blir gamle nok finner de uansett ut av sin seksualitet, og av hva de liker og ikke liker, akkurat sånn som de fleste av oss har gjort i årtusener. 

Skjønner ikke behovet for å vise seg fram sånn. Det er bare ekkelt og kvalmt. 

Det som er triste er at de bidrar til at folk blir negative til pride.

Anonymkode: 2b053...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor barn absolutt skal se på et perverst sex-opptog forstår jeg ikke.

https://subjekt.no/2022/12/01/ma-barn-paradere-med-sadomasochister-for-at-homofile-skal-fa-like-rettigheter/

Toronto Canada Gay Pride Parade stock photos | Fashion, Commercial, Fine  Art Stock Photo Archive

 

Nazis, Puriteens and Accessibility: The pointless 'kink at pride' discourse  | Simon McNeil

 

 

Anonymkode: a5ae7...2be

I det minste bruk bilder fra Norge. Hva som er lov i andre land har ingenting med pride her i landet å gjøre.  Men skjønner ikke hvorfor man tar med barn på pridetoget. Det er mye bedre å være med på egne prideopplegg. 

Anonymkode: 69820...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I det minste bruk bilder fra Norge. Hva som er lov i andre land har ingenting med pride her i landet å gjøre.  Men skjønner ikke hvorfor man tar med barn på pridetoget. Det er mye bedre å være med på egne prideopplegg. 

Anonymkode: 69820...e64

Du finner det samme i Norge. Jeg har sett bilder ja.  Hvorfor kle seg sånn midt på dagen midt i byen? Kle på deg, sier jeg! Skal det ikke være for alle?! Hvis ikke, får de gå tilbake til å bare ha det på nattklubber for spesielt interesserte, der det strengt tatt faktisk hører hjemme. 

Endret av knas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I det minste bruk bilder fra Norge. Hva som er lov i andre land har ingenting med pride her i landet å gjøre.  

Anonymkode: 69820...e64

Du finner det samme i norske pridetog.

Pride, BDSM | Reagerer på NRK-sak om Pride: – Helt tullete

Pride, BDSM | Reagerer på NRK-sak om Pride: – Helt tullete

 

Pride 2023 direkte - Polititopp: – Fikk ikke betydning for beredskapen

 

 

Anonymkode: a5ae7...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du finner det samme i norske pridetog.

Er jo ikke noe verre her enn det som ble tegnet i Pyton på 90-tallet. Og det var mange barn som leste Pyton!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du finner det samme i norske pridetog.

Pride, BDSM | Reagerer på NRK-sak om Pride: – Helt tullete

Pride, BDSM | Reagerer på NRK-sak om Pride: – Helt tullete

 

Pride 2023 direkte - Polititopp: – Fikk ikke betydning for beredskapen

 

 

Anonymkode: a5ae7...2be

Akkurat sånt blir jeg ikke provosert av i det hele tatt. Jeg tror ikke barn tenker noe spesielt om det annet enn at det er komisk.

Hvis noen mener dette er skadelig å se på så burde de ikke spre bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Grendel skrev (4 timer siden):

Hvis noen mener dette er skadelig å se på så burde de ikke spre bildene.

Hvis noen mener dette er skadelig kan de umulig ha sett mye ren ondskap i sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (6 timer siden):

Akkurat sånt blir jeg ikke provosert av i det hele tatt. Jeg tror ikke barn tenker noe spesielt om det annet enn at det er komisk.

Små barn har ikke behov for å se slikt. Ikke mange år siden dette ville vært utenkelig. Om slikt normaliseres blir det om noen år sex-show med pisking i toget.

Anonymkode: a5ae7...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (6 timer siden):

Hvis noen mener dette er skadelig kan de umulig ha sett mye ren ondskap i sitt liv.

Det var nettopp sånt som før bare var tilgjengelig i det mørke og skjulte. Og du vet ikke noe om "de" som mener at det er skadelig ikke har sett ren ondskap i sitt liv- det kan godt hende at det er nettopp det de har.

Men vi får nok virkelig se snart alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (12 timer siden):

Er jo ikke noe verre her enn det som ble tegnet i Pyton på 90-tallet. Og det var mange barn som leste Pyton!

Ja og det var PYTON. Og hvem sier at det var rett eller godt eller harmløst for barn å lese det(eller noen andre)? Det var nok noen som sa noe om det den gang også, og kom med kritikk, men da sa noen at det bare er harmløst og bare en tegneserie kanskje? Ikke "virkelige bilder", "de er bare hysteriske" , "pripne" OSV? Du vet samme gamle lobbyn.

Når jeg fant gamle "girls" og "starlet" blader fra 90tallet og gløttet litt i det i ettertid så ble jeg ganske sjokkert. Det er ikke noe rart at "vi" fikk de tankene og ideene og virkelighetsoppfattingene som mange fikk..det var mange "frø" som ble sådd den gang å, både her og der.

Endret av farløs
Rettet litt og la på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (3 timer siden):

Når jeg fant gamle "girls" og "starlet" blader fra 90tallet og gløttet litt i det i ettertid så ble jeg ganske sjokkert. Det er ikke noe rart at "vi" fikk de tankene og ideene og virkelighetsoppfattingene som mange fikk..det var mange "frø" som ble sådd den gang å, både her og der.

Hvilke tanker, ideer og virkelighetsoppfatninger mener du vi fikk fra slike blader? Hvilke "frø" ble sådd? 

Nysgjerrig, da jeg leste mye Starlet og lignende som ung tenåringsjente og kan ikke huske at det var noe sjokkerende i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
farløs skrev (6 timer siden):

det var mange "frø" som ble sådd den gang å, både her og der.

Ja, tegneserien "Napoleon" i ungdomsmagasinet Spirit inneholdt referanser til Juklerød-saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

farløs skrev (6 timer siden):

Ja og det var PYTON. Og hvem sier at det var rett eller godt eller harmløst for barn å lese det(eller noen andre)? Det var nok noen som sa noe om det den gang også, og kom med kritikk, men da sa noen at det bare er harmløst og bare en tegneserie kanskje? Ikke "virkelige bilder", "de er bare hysteriske" , "pripne" OSV? Du vet samme gamle lobbyn.

Når jeg fant gamle "girls" og "starlet" blader fra 90tallet og gløttet litt i det i ettertid så ble jeg ganske sjokkert. Det er ikke noe rart at "vi" fikk de tankene og ideene og virkelighetsoppfattingene som mange fikk..det var mange "frø" som ble sådd den gang å, både her og der.

Blader som Girls og Starlet  sto for et relativt positivt syn på seksualitet synes jeg, tradisjonelt og heteronormativt, men likevel positivt. På mange måter tok slike blader mer ansvar for seksualitetsundervisningen enn det mange skoler gjorde. 

Nødvendigheten av å lære barn og unge om seksualitet tilpasset alder og utvikling finnes det knapt noen form for faglig uenighet om. Både RVTS og flere (hvis ikke alle) videreutdanninger innen overgrep fremhever eksempelvis betydningen av dette i forhold til å sette grenser på hva som er ok å bli med på av seksuelt relaterte aktiviteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
XbellaX skrev (39 minutter siden):

Nødvendigheten av å lære barn og unge om seksualitet tilpasset alder og utvikling finnes det knapt noen form for faglig uenighet om.

Men hvorfor stiller ikke de samme fagfolkene seg kritiske til at profesjonelle aktivister utnytter minoriteters rettighetskamp for å fremme identitetspolitikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor stiller ikke de samme fagfolkene seg kritiske til at profesjonelle aktivister utnytter minoriteters rettighetskamp for å fremme identitetspolitikk?

Trolig fordi konsekvensene av å leve i et samfunn og i omgivelser som ikke anerkjenner den seksuelle identiteten og/eller kjønnsidentiteten et individ oppfatter seg selv som, er gjennom årene godt dokumentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du finner det samme i norske pridetog.

Pride, BDSM | Reagerer på NRK-sak om Pride: – Helt tullete

Pride, BDSM | Reagerer på NRK-sak om Pride: – Helt tullete

 

Pride 2023 direkte - Polititopp: – Fikk ikke betydning for beredskapen

 

 

Anonymkode: a5ae7...2be

Syntes ikke de var like ille som de første bildene. Ja, folk kler seg i rare klær og kostymer. Om man ikke liker det så er det ikke verre enn at man holder barn unna. Det er ikke akkurat som om pride toget i de store byene er vanskelige å unngå, det er gjerne annonsert flere måneder i forveien, samt i Oslo begynner opplegget allerede på torsdag denne uken. 

Barn flest syntes kostymer er gøy, at vi velger å gjøre det seksualisert er vårt problem. Det er mye folk finner tennende som vi ikke tenker over. Det er f.eks en grunn til at mange tiktokere og andre i SoMe ikke viser føttene sine lengre. Fordi noen tenner på det. Det finnes utallige grupper på diverse sider som elsker disse bildene folk gjerne tar på ferie, med utsikt og føttene i fokus. Noe de aller fleste ikke tenker over, men som en ganske stor andel av tenner på og runker over. 

Og mange av disse som kler seg som hunder gjør det ofte fordi de vil bli behandlet som det, ikke fordi det nødvendig er seksuelt bak det. Bare fordi man f.eks liker lær betyr det ikke at man er konstant kåt hvis man går i ett lærskjørt, selv om det også kan brukes i seksuell sammenheng. Skal man tenkte sånn må man defintivt holde barn unna strender også, mtp hvor tildekte folk er der. 

Anonymkode: 69820...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
XbellaX skrev (8 minutter siden):

Trolig fordi konsekvensene av å leve i et samfunn og i omgivelser som ikke anerkjenner den seksuelle identiteten og/eller kjønnsidentiteten et individ oppfatter seg selv som, er gjennom årene godt dokumentert.

Det betyr ikke at man må støtte illiberale og antidemokratiske holdninger. Rettighetskampen kan føres med andre midler enn identitetspolitikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Det betyr ikke at man må støtte illiberale og antidemokratiske holdninger. Rettighetskampen kan føres med andre midler enn identitetspolitikk.

Helt sikkert, mange veier til mål osv osv.

"illiberale og antidemokratiske holdninger" skjønner ikke helt hva du mener her, kan du utdype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
XbellaX skrev (56 minutter siden):

"illiberale og antidemokratiske holdninger" skjønner ikke helt hva du mener her, kan du utdype?

Identitetspolitikk deler mennesker inn i grupper basert på subjektive opplevelser av virkeligheten, og krever at disse gruppene skal få fremme sine særinteresser, istedenfor å arbeide for at alle - uavhengig av subjektive opplevelser - får ivaretatt sine rettigheter. Det er en effektiv strategi når man skal mobilisere unge voksne som ikke vet bedre der og da, men skaper store problemer både for individ og samfunn på sikt, når de samme menneskene etterhvert innser at de har bygget hele livet sitt rundt - og dermed låst seg fast til - en ideologi og et virkelighetssyn som forutsetter bl.a. tilsidesetting av historiske fakta, kritisk tenkning og akademisk rederlighet. Den identitetspolitiske logikken tilsier at dersom du tilhører en minoritetsgruppe, du ha spesifikke holdninger, meninger og følelser for å være en "ekte" minoritet. Det betyr at alle minoritetsindivider som ikke passer inn i aktivistorganisasjonenes forhåndsdefinerte bilder, ikke kan være en del av en "ekte" minoritet, og derfor må erklæres som en fiende av Den Gode Sak. På denne måten underkjenner identitetspolitikken også enkeltindividets autonomi og ansvar for eget tanke- og følelsesliv, og skaper helt unødvendige lojalitetskonflikter i mange minoritetsmiljøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...