Gå til innhold

Når får man nøyaktig tidspunkt for time? Og når burde jeg etterlyse det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men kan du ikke bare ringe å spørre? Så slipper du all denne grublingen? Er på ingen måte frekt eller plagsomt å ringe med spørsmål! Bare et vennlig spørsmål om de kan forklare deg hva du kan forvente. 

Anonymkode: 291e5...8fb

Jo, det hadde jo vært fint, men samtidig har jeg også fått svar om at jeg burde vente til fristen går ut så jeg vet ikke helt hva jeg gjør, min største skrekk er å fremstå som masete hehe.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bare forhold deg til det som står der. Det står helt tydelig.

Når det går over tiden så kan du heller purre.

Anonymkode: 094c7...a39

Jeg synes ikke det var så tydelig, for jeg misforsto jo hehe. Men nå er det jo flere som har sagt at det er slik at jeg ikke får time før uken etter (dvs uke 29 i stedet for 28). Men du mener altså at det ikke er innafor å ringe før etter fristen har gått ut? Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre og ikke når folk svarer så forskjellig hehe.

Kayia skrev (8 timer siden):

Skulle du ikke ringe og spørre? 

Jo, det var egentlig det jeg skulle men så fikk jeg ikke tid også glemte jeg bare helt av det.

Anonymkode: 69e20...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle det fremstå masete å ringe en resepsjon hvor det sitter folk som har som en del av jobben sin å svare på telefoner? 
Bare si at du er usikker på hva som menes med det som står i brevet og at du gjerne vil vite hva du har å forholde deg til. Dette er viktig for deg og jeg vil tro du bruker mye tankevirksomhet på det. Bare ta den tlf så du kan legge det fra deg. 
Jeg synes forresten at det brevet kan tolkes på ulike måter, det var ikke tydelig hva de mener. 
Ta ansvar for deg selv og din egen situasjon og ring! 

Anonymkode: 291e5...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

 

Oki, da har jeg vel bare misforstått? Men det er jo enda ikke så lenge til 17. juli da, det er jo bare en uke lenger å vente enn det jeg trodde heldigvis. Men når er det normalt å ta kontakt dersom jeg ikke får tidspunkt? Fredag neste uke burde jeg vel få vite tidspunkt for time dersom de følger fristen og jeg får time innen 17. juli?

Anonymkode: 69e20...25f

Ja, du skal kunne forvente å få innkalling innen uke 28. Og om du ikke hører noe, er jeg enig med AB under, at er helt innenfor å ta en telefon for å høre hvordan det går i prosessen. Resepsjonisten sitter der for å kunne svare på spørsmål. Det er vondt å gruble sånn hele tiden.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg synes forresten at det brevet kan tolkes på ulike måter, det var ikke tydelig hva de mener. 

Anonymkode: 291e5...8fb

Det er jeg enig i - det er ikke så entydig klart. En må vite hva en skal se etter. Jeg antok at det sto to datoer i brevet - det er vanlig i slike brev.

 

Og, til TS, du har en lovfestet rettighet til å motta forståelige brev fra offentlige etater. Om du er usikker på noe av det som står, kan du ringe for å få innholdet forklart. Jeg tenker at som offentlig instans kunne disse ha jobbet mer med å nå frem med budskapet. Det druknet i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jo, det hadde jo vært fint, men samtidig har jeg også fått svar om at jeg burde vente til fristen går ut så jeg vet ikke helt hva jeg gjør, min største skrekk er å fremstå som masete hehe.

Jeg synes ikke det var så tydelig, for jeg misforsto jo hehe. Men nå er det jo flere som har sagt at det er slik at jeg ikke får time før uken etter (dvs uke 29 i stedet for 28). Men du mener altså at det ikke er innafor å ringe før etter fristen har gått ut? Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre og ikke når folk svarer så forskjellig hehe.

Jo, det var egentlig det jeg skulle men så fikk jeg ikke tid også glemte jeg bare helt av det.

Anonymkode: 69e20...25f

Du trenger ikke bekreftelser og tillatelse av andre for å ringe. Om brevet er så vanskelig å forstå så er det da bare å ringe. Jeg synes brevet er veldig tydelig og hadde derfor ikke ringt. Du har ikke fått time enda fordi det står jo du ikke får det før uke x.

Anonymkode: 094c7...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i brevet at oppstart av behandling skal skje innen 17.07. Det er neste uke. Når du ikke har fått time enda så er det veldig innafor å ringe og spørre nå. Da kan det hende du har blitt glemt bort. Det er vanlig å få beskjed om time en stund på forhånd. 

Anonymkode: 291e5...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor skulle det fremstå masete å ringe en resepsjon hvor det sitter folk som har som en del av jobben sin å svare på telefoner? 
Bare si at du er usikker på hva som menes med det som står i brevet og at du gjerne vil vite hva du har å forholde deg til. Dette er viktig for deg og jeg vil tro du bruker mye tankevirksomhet på det. Bare ta den tlf så du kan legge det fra deg. 
Jeg synes forresten at det brevet kan tolkes på ulike måter, det var ikke tydelig hva de mener. 
Ta ansvar for deg selv og din egen situasjon og ring! 

Anonymkode: 291e5...8fb

Vel, du har jo rett i det du sier egentlig. Men jeg er generelt sett redd for å fremstå masete uansett om man kan argumentere for at jeg ikke er masete. Det er heller ikke så lenge siden jeg ringte angående om de hadde mottatt henvisningen. Men jeg tenker at jeg ringer mandag neste uke.

Eva Sofie skrev (10 timer siden):

Ja, du skal kunne forvente å få innkalling innen uke 28. Og om du ikke hører noe, er jeg enig med AB under, at er helt innenfor å ta en telefon for å høre hvordan det går i prosessen. Resepsjonisten sitter der for å kunne svare på spørsmål. Det er vondt å gruble sånn hele tiden.

Det er jeg enig i - det er ikke så entydig klart. En må vite hva en skal se etter. Jeg antok at det sto to datoer i brevet - det er vanlig i slike brev.

 

Og, til TS, du har en lovfestet rettighet til å motta forståelige brev fra offentlige etater. Om du er usikker på noe av det som står, kan du ringe for å få innholdet forklart. Jeg tenker at som offentlig instans kunne disse ha jobbet mer med å nå frem med budskapet. Det druknet i alt.

Oki, jeg tenker jeg kanskje ringer mandag neste uke for å høre da?

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du trenger ikke bekreftelser og tillatelse av andre for å ringe. Om brevet er så vanskelig å forstå så er det da bare å ringe. Jeg synes brevet er veldig tydelig og hadde derfor ikke ringt. Du har ikke fått time enda fordi det står jo du ikke får det før uke x.

Anonymkode: 094c7...a39

Det er jo sant. Samtidig er jo fristen for oppstart av behandling uken etter neste uke, så da ville det vel vært naturlig at jeg får vite nøyaktig dag og tid ganske så snart? Det er jo bare 2 uker til fristen og de fleste behandlere på poliklinikken har vel satt opp timer med pasienter som allerede går dit for lenge siden slik at det begynner å bli fullt opp i kalenderen deres 17. juli og tiden før? (Som er fristen).

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det står i brevet at oppstart av behandling skal skje innen 17.07. Det er neste uke. Når du ikke har fått time enda så er det veldig innafor å ringe og spørre nå. Da kan det hende du har blitt glemt bort. Det er vanlig å få beskjed om time en stund på forhånd. 

Anonymkode: 291e5...8fb

Ja, det er det jeg også tenker. Så jeg tenker at jeg ringer mandag. Eller i morgen.

Anonymkode: 69e20...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...