Gå til innhold

Lar du være å fly til feriestedet i år for å skåne miljøet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nja - jeg skal reise t/r et sted 85 mil nord for der jeg bor, og jeg har ikke engang undersøkt flyprisene, siden de garantert er lavere enn tog og buss. Men siden jeg drar alene, synes jeg ikke at jeg har noen grunn til å fly. 

Men vi skal ha én flyreise (t/r storby i Sør-Europa) senere i sommer, da er det et år siden forrige fritidsreise med fly. Generelt har vi redusert den typen flyreiser sterkt de siste årene, vi var f.eks. på Interrail for fem år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å fly, nei 😇 

Jeg tar det kanskje ingen på andre måter, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Gir ikke helt faen, men flyr av og til. Over 2 år siden sist og da var det et bryllup i utlandet jeg skulle til. Blir sikkert 2 år til neste gang også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

Fløy t/r til en europeisk storby i fjor og har gjort det samme i år, men før det har jeg ikke flydd siden2018 eller noe sånt. Er ikke den som sliter ut flysetene akkurat, så jeg har ikke veldig dårlig samvittighet i den retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hattifnattus

Mine ferier går til å besøke og holde kontakten med familie på andre siden av landet, og da velger jeg å fly de 4 gangene i året fremfor tog. 

Det har jeg ikke dårlig samvittighet for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fly til England i høst. Jeg gir ikke faen, men det er  første gang jeg skal  fly på over 15 år, så har ikke dårlig samvittighet med tanke på miljøet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flydd to turer med fly til syden i fjor og i år har jeg flydd tre turer.  Ikke tur retur altså, men en vei.  I fjor kjørte jeg dieselbil en vei og jeg vet ikke hvor mer miljøvennlig det er.  Egentlig kunne jeg tenkt meg å ta tog, men det er ikke mulig.  Men har ikke veldig dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløpig ingen planer om å fly i sommer. ikke måte på hvor miljøvennlig jeg er 😇.

Det hjelper at hytta er en relativt kort biltur unna, og det knapt finnes et sted jeg heller vil være midt på sommeren.

 

Til høsten kan det hende det blir en liten flytur, derimot 🤪

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Savannah skrev (7 minutter siden):

Jeg skal til Namibia i sommer, og har ikke tenkt å gå landeveien😄

Spennende! Er det noe spesielt du skal se eller gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah
Lillemus skrev (9 minutter siden):

Spennende! Er det noe spesielt du skal se eller gjøre?

Jeg blir med i en internasjonal gruppe som skal kjøre rundt i to uker.  Safari og så er det stopp i byer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus
Savannah skrev (4 minutter siden):

Jeg blir med i en internasjonal gruppe som skal kjøre rundt i to uker.  Safari og så er det stopp i byer også.

Oj! Det blir nok en uforglemmelig tur! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr til Frankrike senere i høst og velger å se på reisen som et miljøtiltak i og med at jeg flyr ned til fransk ost, skinke og lokal cremant framfor at dette må flys opp til meg i Norge 😇

Neida. Joda 😝😇

Spøk til side, jeg syns du presenterer dette noe unyansert når du setter likhetstegn mellom fly og miljøfiendtlig. Det går fint an å sitte i egen stue og være miljøfiendtlig også. 
 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg tenker andre kan minske flyreiser på vegne av meg, og andre reiseglade folk. 

Anonymkode: 97202...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (20 minutter siden):

Jeg flyr til Frankrike senere i høst og velger å se på reisen som et miljøtiltak i og med at jeg flyr ned til fransk ost, skinke og lokal cremant framfor at dette må flys opp til meg i Norge 😇

Neida. Joda 😝😇

Spøk til side, jeg syns du presenterer dette noe unyansert når du setter likhetstegn mellom fly og miljøfiendtlig. Det går fint an å sitte i egen stue og være miljøfiendtlig også. 
 

Kiwi har da den beste osten, norvegia er best. 

Anonymkode: 97202...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kiwi har da den beste osten, norvegia er best. 

Anonymkode: 97202...b9c

Smaken er som baken, om vi delte ostefat skulle du fått Norwegiaen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (Akkurat nå):

Smaken er som baken, om vi delte ostefat skulle du fått Norwegiaen :) 

Takk, det hadde vært det eneste som var viktig for meg. Synes de andre ostene e er så rare men jeg er litt kresen :P 

Anonymkode: 97202...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...