Gå til innhold

Circadin vs alimemazin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg vurderer bytte fra alimemazin til circadin, da jeg lurer på om alimemazin ikke er så bra for meg.

men leser at det er flere bivirkninger og mer skumle bivirkninger på circadin- noen som vet hvorfor? Trosse melatonin var «snilt og naturlig»

Anonymkode: 751c5...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

nachnoo skrev (43 minutter siden):

Det er to totalt ulike medisiner med helt ulik virkningsmekanisme. Det er mer som å bytte ut hvitost med torsk. 

Haha. Ja skjønner det. Men jeg trodde melatonin var «snillere» og tryggere. Så stussa på at bivirkningene var alvorligere med den. Har du forklaring?

Anonymkode: 751c5...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg sliter m bla forvirring og hukommelse - dette er ikke lista på alimemazin. Men er lista på circadin. Derfor ble jeg skeptisk 

Anonymkode: 751c5...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Haha. Ja skjønner det. Men jeg trodde melatonin var «snillere» og tryggere. Så stussa på at bivirkningene var alvorligere med den. Har du forklaring?

Anonymkode: 751c5...f3b

Du må også se på bivirkningenes frekvens. Alle bivirkningene av Circadin er veldig uvanlige.

Alimemazin gir teoretisk sett hjertestans som bivirkning. Men som man skjønner, er det ekstremt sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (11 minutter siden):

Du må også se på bivirkningenes frekvens. Alle bivirkningene av Circadin er veldig uvanlige.

Alimemazin gir teoretisk sett hjertestans som bivirkning. Men som man skjønner, er det ekstremt sjeldent.

Ja, forstår det.

Lurer først og fremst på hvorfor det er mer slike bivirknkninger på circadin enn alimemazin, trodde melatonin var snillere og en mildere medisin enn alimemazin 

Anonymkode: 751c5...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 time siden):

Du må også se på bivirkningenes frekvens. Alle bivirkningene av Circadin er veldig uvanlige.

Alimemazin gir teoretisk sett hjertestans som bivirkning. Men som man skjønner, er det ekstremt sjeldent.

Har du noen tanker om circadin evt gir mer «naturlig» og god søvn? Har ikke sjans å sove eller skru av hjernen min uten noe så er derfor j tar alimemazin. Så er jo usikler på om circadin er kraftig nok lut.

er ikke alimemazin en ganske kraftig/heftig medisin for hjernen?

Anonymkode: 751c5...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer circadin tatt i anbefalte doser som helt ufarlig. Resten av det du spør om kan du kun få et godt svar på ved å prøve. Det er bare å sette i gang. 

Alimemazin er helt ufarlig for hjernen. En utnytter bivirkningen ved en gammel allergimedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten

Har sikkelig jetlag nå pga jeg er i Japan nå og kom hit 4 dager siden ca. Melatonin hjelper en del. Så tror det skal hjelpe deg å ha en stabil døgnrytme🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...