Gå til innhold

Jeg er ingenting verdt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ikke verdt en dritt. Jeg er lavere enn dritten under skosålen. Bare ødelegger for folk. Unnskyld til alle her inne for at jeg er som jeg er! 

Anonymkode: 48a87...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Å skrive dette her tyder på at du søker motforestillinger, argumenter mot at du er en dritt. Dette behovet for motstillinger kommer ikke fra løse luften, det kommer fra deg et sted. Noe som betyr at et eller annet sted inni deg er det noe som vet at du ikke er en dritt, eller i det minste nekter deg å la deg tro det. Og det er kjempebra. 

Anonymkode: 6a16d...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å skrive dette her tyder på at du søker motforestillinger, argumenter mot at du er en dritt. Dette behovet for motstillinger kommer ikke fra løse luften, det kommer fra deg et sted. Noe som betyr at et eller annet sted inni deg er det noe som vet at du ikke er en dritt, eller i det minste nekter deg å la deg tro det. Og det er kjempebra. 

Anonymkode: 6a16d...3b1

Nei, søker ikke motforestillinger. Det er reelt sånn jeg føler meg, og jeg følte bare et behov for å si det. Det er alt. 

Anonymkode: 48a87...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Nei, søker ikke motforestillinger. Det er reelt sånn jeg føler meg, og jeg følte bare et behov for å si det. Det er alt. 

Anonymkode: 48a87...96a

Hva er det som gjør at du føler deg sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (3 timer siden):

Hva er det som gjør at du føler deg sånn?

Å det er mye! 

Anonymkode: 48a87...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er ikke verdt en dritt. Jeg er lavere enn dritten under skosålen. Bare ødelegger for folk. Unnskyld til alle her inne for at jeg er som jeg er! 

Anonymkode: 48a87...96a

Ikke uvanlig at man føler det slik. Det virker å være en temmelig vanlig tankegang hos flere som sliter psykisk. Men det er ingenting som tyder på at selv om man føler seg mindre verdt så betyr det automatisk at man er mindre verdt, objektivt sett. Følelser er ikke automatisk sannhet. 

 

Anonymkode: 70c6c...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lett å tenke sånn når du har det vanskelig. Jeg ville prøvd å tenke at disse tankene og følelsene som kommer av sykdommen din mest er et symptom, og ikke realitet. Det blir litt som:

Forkjølelse = tett nese og sår hals.

Hjerteinfarkt = brystsmerter

Depresjon = negative tanker om seg selv og negative følelser.

 

Det er altså helt vanlige og forventede symptomer på en sykdom. Ikke at jeg på noen måte ønsker å bagatellisere vonde følelser, men prøv å tenke at det er sykdommen din som snakker, og dette er ikke egentlig sånn du er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (2 timer siden):

Det er lett å tenke sånn når du har det vanskelig. Jeg ville prøvd å tenke at disse tankene og følelsene som kommer av sykdommen din mest er et symptom, og ikke realitet. Det blir litt som:

Forkjølelse = tett nese og sår hals.

Hjerteinfarkt = brystsmerter

Depresjon = negative tanker om seg selv og negative følelser.

 

Det er altså helt vanlige og forventede symptomer på en sykdom. Ikke at jeg på noen måte ønsker å bagatellisere vonde følelser, men prøv å tenke at det er sykdommen din som snakker, og dette er ikke egentlig sånn du er. 

Som vanlig har du nok rett. Tusen takk ❤️ 

Anonymkode: 48a87...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke uvanlig at man føler det slik. Det virker å være en temmelig vanlig tankegang hos flere som sliter psykisk. Men det er ingenting som tyder på at selv om man føler seg mindre verdt så betyr det automatisk at man er mindre verdt, objektivt sett. Følelser er ikke automatisk sannhet. 

 

Anonymkode: 70c6c...630

Det er sant som du sier. Følelser er ikke alltid automatisk sannhet. 

Anonymkode: 48a87...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er vel ikke noe mindre verdt du enn noen andre? 
vi alle roter det til i blant eller kommer i konflikt, eller føler vi ikke får til det vi ønsker.. men det har da ingenting med verdi å gjøre. 
 

Anonymkode: f8d35...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 23.47):

Er ikke verdt en dritt. Jeg er lavere enn dritten under skosålen. Bare ødelegger for folk. Unnskyld til alle her inne for at jeg er som jeg er! 

Anonymkode: 48a87...96a

Du er mer enn god nok akkurat sånn du er. 

Anonymkode: 21dad...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er mer enn god nok akkurat sånn du er. 

Anonymkode: 21dad...ce3

Takk for det. Men jeg bare kommer dit så lett. Er et symptom på sykdom ja, men også automatiserte tanker. Kanskje slike automatiserte tanker også skyldes sykdom. På en måte tror jeg det. I alle fall ikke lett når det kommer over meg. Kan ofte skje på en dårlig dag eller en dårlig periode, men kan også komme som lyn fra klar himmel. Er nok ikke helt friskt.. 

Anonymkode: 48a87...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Er egentlig alle gode nok som de er? Hvorfor kritiserer folk hverandre da og sier man bør gjøre ditt og datt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke noe verdt og jeg hater meg selv. Kjenner meg igjen i trådstarter.

Vet ikke hvorfor det er sånn men har elendig selvtillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Alba skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke noe verdt og jeg hater meg selv. Kjenner meg igjen i trådstarter.

Vet ikke hvorfor det er sånn men har elendig selvtillit.

Hvem er det egentlig som bestemmer hvorvidt noen er noe verdt eller ikke? Er det noen av oss som har en slik myndighet?

Anonymkode: 70c6c...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvem er det egentlig som bestemmer hvorvidt noen er noe verdt eller ikke? Er det noen av oss som har en slik myndighet?

Anonymkode: 70c6c...630

Autonomi 🩷 Om man synes er verdt lite - ja da stemmer det. Om man synes man er verdifull - så stemmer det også😉 Mennesker gjør livet veldig vanskelig for seg selv til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (7 minutter siden):

Autonomi 🩷 Om man synes er verdt lite - ja da stemmer det. Om man synes man er verdifull - så stemmer det også😉 Mennesker gjør livet veldig vanskelig for seg selv til tider.

Det stemmer jo ikke at man objektivt sett er verdt lite fordi man selv mener man er verdt lite.

Anonymkode: 70c6c...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det stemmer jo ikke at man objektivt sett er verdt lite fordi man selv mener man er verdt lite.

Anonymkode: 70c6c...630

Jo da. Det påvirker mye i livet, og så lever man ut fra denne forutsetningen: at man er verdt lite. Les forskning på det om du har lite kunnskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Jo da. Det påvirker mye i livet, og så lever man ut fra denne forutsetningen: at man er verdt lite. Les forskning på det om du har lite kunnskap. 

Er det sånn selvoppfyllende profeti du mener?

Anonymkode: 48a87...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det sånn selvoppfyllende profeti du mener?

Anonymkode: 48a87...96a

Yes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...