Gå til innhold

Hva er evalueringsdato?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Står en evalueringsdato i behandlingsplan min. Satt til i november. Hva betyr det? At det er første gang man vurderer om behandling funker? Eller om det er da man ser for seg at jeg vil være bra nok og at jeg må regne med å ryke ut da? 

Anonymkode: 50be2...676

Se på det som et kvalitetsstempel at terapien din blir vurdert til å ha virkning eller ikke, ikke en trussel. Se på det som tilsvarende en medarbeidersamtale som en har i arbeidslivet mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, men dette er mellom terapeut og pasient. Du gis en mulighet til å gi tilbakemelding på hva du opplever at har effekt i terapitimene - og terapeuten kan si hva h*n tenker om din innsats og veien fremover. Om et halvt år frem gis du anledning til å si noen ord om hva du tenker om status presens (altså her og nå) og tanker om tiden fremover.

Det kan være at du har en god utvikling i terapien. Om du ev. får det bedre, er det tegn på at terapien virker som den skal. Om det er noe som ikke fungerer, kan dere sammen se på hva som ev. kan gjøres annerledes. Hva er det du nyttiggjør deg best av i terapien du har gått i det siste halve året? Kan det f.eks. være skriftlig kommunikasjon, å ta med notater, at dere oppsummerer punkter mot slutten m.m. Og kanskje dere kan oppklare misforståelser?

Jeg føler det er svært nyttig med slike evalueringssamtaler og ev. få justert intervensjonen for oss begge. Terapien blir litt mer konkretisert. Min terapeut har ingen fastsatt dato det jeg vet, men vi kommer hvert år inn på det før sommerferien og før juleferien. Ved tidligere terapeuter kan jeg ikke huske at jeg selv har blitt tatt med på evaluering av egen terapi utenom ved innleggelser. Jeg håper det i dag er obligatorisk innen poliklinisk terapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...