Gå til innhold

Ingen beklagelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Everybody
UtakknemligDiva skrev (11 minutter siden):

Jeg betalte 4kr for en middag et par ganger. Fordi de hadde satt på sånn 40% oransje lapp på utgående vare. Skjønte jo det var noe feil, men jeg sa selvfølgelig ikke fra. Fint å betale 4kr for middag da🤪

Ja. Det er ikke din skyld en gang. Butikken må klare å sette riktige priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (22 timer siden):

Dere gjerrigfolk lager alltid så masse styr. Når jeg står i en butikk så må jeg vente for at den før meg står og spør om den ansatte kan sjekke om det er rabatt på det og det..

Hvis dette har skjedd mange ganger blir det for noen hundre kroner. Er så du rik at du kan gi 20 kr ekstra frivillig til butikken du handler i daglig hvis du handler flere ganger for dagen flere ganger i uken? Det er sløsing i mine ører om så. Hvis du har så mye penger så synes jeg du skal gi halve lønnen din hver måned til frivillighetssentralen. Dette handler ikke om og være gjerrig. 

Anonymkode: ab591...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det går ikke inn på meg i den forstand, bare litt ittiterende når man har dårlig tid og skal måtte bruke tid på sånt.  Men hadde de beklagd seg og ikke virket sure fordi jeg vil ha tilbake penger jeg har betalt for mye, så hadde dett vært mye greiere.  det virker jo som de mener jeg er gjerrig også som sier fra også. for noen er 20 kr lite, for andre er det mye, fordi man har et ulik økonomi.  Det er mange som klager over dårlig folkeskikk i samfunnet. Skal det bli bedre oppførsel blant folk, må vi også snakke om det, 

Anonymkode: dbc37...f60

Reaksjonen din er helt normal og de aller fleste normale folk ville reagert på dette! 

Anonymkode: ab591...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis dette har skjedd mange ganger blir det for noen hundre kroner. Er så du rik at du kan gi 20 kr ekstra frivillig til butikken du handler i daglig hvis du handler flere ganger for dagen flere ganger i uken? Det er sløsing i mine ører om så. Hvis du har så mye penger så synes jeg du skal gi halve lønnen din hver måned til frivillighetssentralen. Dette handler ikke om og være gjerrig. 

Anonymkode: ab591...192

Man trenger ikke være rik for å gi 20 kr ekstra. Hvis du handler 200 ganger daglig så blir det jo en del ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Og varen kostet egentlig 20 kroner mer hvis den ikke var på tilbud. Så du betalte bare vanlig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
ISW skrev (11 timer siden):

Jeg har egentlig litt utfordringer med dette - fordi jeg synes man skal verne om arbeidsplassene i butikk. Jeg har cirka null prosent tro på at besparelsene butikkene gjør ved å scanne varene selv kommer kundene til gode - og jeg synes det å jobbe i butikk er et utrolig nyttig tilbud til den delen av befolkningen som ikke velger eller tar høyere utdanning. En fin karrierevei er det også, med muligheten til å få lederstillinger i butikken eller mer ansvar.

Det er jo også noen butikker som har fjernet selvbetjening fordi det ble for mye svinn. De tjente heller bedre på å ansette folk i kassene enn å ha selvbetjening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody

Må være jævlig irriterende for de i kassa når kundene står etterpå og sjekker kvitteringen om alt er riktig. De har masse å gjøre, mange kunder som skal handle. Gå heller til en annen i butikken eller sjefen og si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (På 21.6.2024 den 8.47):

Jeg har egentlig litt utfordringer med dette - fordi jeg synes man skal verne om arbeidsplassene i butikk. Jeg har cirka null prosent tro på at besparelsene butikkene gjør ved å scanne varene selv kommer kundene til gode - og jeg synes det å jobbe i butikk er et utrolig nyttig tilbud til den delen av befolkningen som ikke velger eller tar høyere utdanning. En fin karrierevei er det også, med muligheten til å få lederstillinger i butikken eller mer ansvar.

Jeg elsker dette, og går særlig de butikkene som også har håndscanner (Obs). Kan putte varene rett i posen, og ingen trenger å se hva jeg handler! Jeg slipper ubehaget med å si hei og takk eller i det hele tatt forholde meg til noen. Det er blitt så utrolig mye mindre stressende å gå på butikken. 

Anonymkode: f62e0...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (16 timer siden):

Må være jævlig irriterende for de i kassa når kundene står etterpå og sjekker kvitteringen om alt er riktig. De har masse å gjøre, mange kunder som skal handle. Gå heller til en annen i butikken eller sjefen og si ifra.

Selvfølgelig kan man sjekke kvitteringen og si fra hvis det er noe feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Lady HM skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig kan man sjekke kvitteringen og si fra hvis det er noe feil...

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Lady HM skrev (1 time siden):

Haha, jo selvfølgelig 🙂 

 

Si ifra til noen andre enn de i kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 minutt siden):

Si ifra til noen andre enn de i kassa.

Nei, det er i kassa det kan rettes på så det er selvfølgelig der man gir beskjed. 

Man står selvfølgelig ikke igjen i kassa for å sjekke kvitteringen, og man stiller seg i køen igjen for å si fra - men man kan både sjekke kvitteringen og si fra (i kassa) hvis noe er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (54 minutter siden):

Si ifra til noen andre enn de i kassa.

Skal man liksom ringe til høyeste hold? 

Anonymkode: ab591...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (På 21.6.2024 den 16.50):

Man trenger ikke være rik for å gi 20 kr ekstra. Hvis du handler 200 ganger daglig så blir det jo en del ja. 

20 kr er for mange mye penger. Det må du ha forståelse for. 

Anonymkode: ab591...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går man i kassa så er det jo bare å følge med når det blir slått inn.  Går man i selvbetjening så ser man det jo med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Hvis man står etter og ha betalt og maser på den i kassa om at rabatten ikke var trukket så er det rasshøl. Enten still deg i køen på nytt eller spør noen andre ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Hvis man står etter og ha betalt og maser på den i kassa om at rabatten ikke var trukket så er det rasshøl. Enten still deg i køen på nytt eller spør noen andre ansatte.

Du går ho tilbake til den plassen du hadde og krever tilbakebetaling med det samme. 

Anonymkode: ab591...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...