Gå til innhold

Er noen her inne på Kvinneguiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært der inne i flere år. Men syns det er ufattelig mange rare tråder som folk lager. Er du der inne og hva syns du om KG?

 

Anonymkode: 6b168...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, jeg er ca like mye inne på KG som det jeg er her inne og har også vært der i flere år. Som oftest bruker jeg KG til alle de spørsmålene jeg har som ikke omhandler psykiatri da man som oftest får mange flere svar der inne. Også skriver jeg stort sett bare om psykiatri her inne på DOL ettersom her inne er flere med egenerfaring ift psykiatri og kunnskap og forståelse. Spør man noe angående psykiatri på KG er det lettere å få svar fra folk som ikke forstår, dømmer eller ikke har peiling.

Men jeg har ikke lagt merke til at der er ufattelig mange rare tråder der inne? Har du ett par eksempler på hva du mener er rare tråder? Jeg har selvsagt lagt merke til en og annen rar tråd, men mange vil jeg ikke si at der er?

Anonymkode: b66b9...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utestengt på livstid. Unnskyld hvis jeg sjokkerer noen her.

Jeg gikk for hardt ut mot det JEG BETRAKTER som den største mobben på nettet mtp norske forum, og det var første gang jeg skjønte at velutdannede mennesker som man også kan oppfatte som intelligente, kan synke ned på så lavt nivå. Det er ekstremt truende, for jeg mister alle illusjoner. Nok om det, for ut endte jeg så klart... 

Men. Jeg leser der og syns det er blitt MYE mer ryddig der. Ikke så mange kranglete eller konfronterende, og mer velvilje ovenfor trådstartere enn før. Forumet er jo absolutt til å leve med nå enn bare for fire, fem år siden. Nå ser jeg bort fra Rampelys, men nå vet jeg også at en del mennesker må få guffa ut, og skal en sammenligne med tilsvarende utenlandske forum, er KG med Rampelys de snilleste i klassen. Det betyr ikke at det ikke kan kritiseres. 

Ett stort pluss der : Der kan man opprette "rare" tråder, og forvente at halvparten er negative, og noen nedlatende/ekle/frekke, mens andre er helt på nett. 

KG har blitt bedre og bedre, og det er bedre enn å stagnere i samme spor gjennom 30 år. God utvikling med andre ord. Uten at jeg savner å ytre meg der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innom der noen ganger i uka og leser Rampelys-tråder. På den måten får jeg vite litt om de halvkjendisene "alle" følger, uten å følge dem selv. Men det er mange i kategorien "kjent for å være kjent", som jeg ikke aner hvem er, så det er ikke så mange jeg leser om. 

Jeg var der litt oftere under pandemien og har en bruker der. Men det er sjelden jeg svarer noen, i hvert fall ikke med brukernavn. Det hender jeg svarer på spørsmål som går litt i praktisk retning, f.eks. hvis noen skal på osloferie med småbarn, trenger info om Norway cup eller om hvordan man finner fram et sted jeg har vært. 

De temaene jeg tidligere var aktiv med her på DOL - familie, barn o.l. - er det svært sjelden jeg orker å engasjere meg i der. Det er ofte en aggressiv tone, mange svar som går ut på at trådstarter bør skylde seg selv, og ingen aksept for at folk er forskjellige, prioriterer ulikt eller har begrensede ressurser. Det hender jeg leser litt, men jeg blir bare trist av å se hvordan flertallet dømmer trådstarter nord og ned for at de har fått et problem. Dessuten merker jeg at jeg har foreldede holdninger til en del ting - i dag er visst det meste farlig, politisk ukorrekt eller på annen måte uakseptabelt. Det er tydeligvis et under av mine egne unger som ble født på 1990-tallet, har overlevd.

Senest nå nylig var det en lang tråd der det store flertall var enige om at barn ikke kan ringe på naboens dør for å spørre etter lekekameraten, hvis det ikke er avtalt på forhånd. Den typen grov invadering av andres privatliv opphørte visst da smarttelefonen kom. Et annet emne jeg husker godt, var en mor som var alene med en datter på 5-6 år (dvs. ingen gutter/menn i husstanden) som skulle ha barnehagevenninnen på overnatting. Vertskapet hadde badekar, og besøksvenninnen hadde så lyst til å bade, siden de ikke hadde det hjemme hos henne selv. Så de to småjentene hadde fått bade sammen før de ble kledd i pysj. Da dette ble røpet for moren som hadde sendt fra seg datteren på overnatting, hadde hun ikke likt det - og nesten alle i KG-tråden var helt enige i at tillatelse burde vært innhentet på forhånd. (Og nei, det handlet ikke om allergi mot såpe eller noe annet spesielt, bare at sånt gjør man selvsagt ikke.)

En annen gang var det en mor som ikke var så megabegeistret for at datteren hadde fått neglene lakkert i barnehagen. Hun ble også dømt, det var jo en helt naturlig ting at personalet gjorde (på en helt vanlig barnehagedag, ikke karneval eller noe sånt). 

Javel, jeg er en gammel røy. Godt jeg ikke har barnebarn. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja, jeg er ca like mye inne på KG som det jeg er her inne og har også vært der i flere år. Som oftest bruker jeg KG til alle de spørsmålene jeg har som ikke omhandler psykiatri da man som oftest får mange flere svar der inne. Også skriver jeg stort sett bare om psykiatri her inne på DOL ettersom her inne er flere med egenerfaring ift psykiatri og kunnskap og forståelse. Spør man noe angående psykiatri på KG er det lettere å få svar fra folk som ikke forstår, dømmer eller ikke har peiling.

Men jeg har ikke lagt merke til at der er ufattelig mange rare tråder der inne? Har du ett par eksempler på hva du mener er rare tråder? Jeg har selvsagt lagt merke til en og annen rar tråd, men mange vil jeg ikke si at der er?

Anonymkode: b66b9...558

Ja samme her vil jeg si. Inne på KG kan en ikke spørre så mye innen psykiatrien som her inne, men ellers er det lettere å få svar der inne enn her. Kunne kommet med mange eksempler på tråder som jeg syns virker tullete, men skal la det være. Tror er noen som troller der inne også, for å oppnå å få reaksjoner på noe. 

Anonymkode: 6b168...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (32 minutter siden):

Jeg er utestengt på livstid. Unnskyld hvis jeg sjokkerer noen her.

Jeg gikk for hardt ut mot det JEG BETRAKTER som den største mobben på nettet mtp norske forum, og det var første gang jeg skjønte at velutdannede mennesker som man også kan oppfatte som intelligente, kan synke ned på så lavt nivå. Det er ekstremt truende, for jeg mister alle illusjoner. Nok om det, for ut endte jeg så klart... 

Men. Jeg leser der og syns det er blitt MYE mer ryddig der. Ikke så mange kranglete eller konfronterende, og mer velvilje ovenfor trådstartere enn før. Forumet er jo absolutt til å leve med nå enn bare for fire, fem år siden. Nå ser jeg bort fra Rampelys, men nå vet jeg også at en del mennesker må få guffa ut, og skal en sammenligne med tilsvarende utenlandske forum, er KG med Rampelys de snilleste i klassen. Det betyr ikke at det ikke kan kritiseres. 

Ett stort pluss der : Der kan man opprette "rare" tråder, og forvente at halvparten er negative, og noen nedlatende/ekle/frekke, mens andre er helt på nett. 

KG har blitt bedre og bedre, og det er bedre enn å stagnere i samme spor gjennom 30 år. God utvikling med andre ord. Uten at jeg savner å ytre meg der. 

Utestengt på livsstid? Hvordan er det mulig liksom? Har selv blitt utestengt men kommet alltid inn igjen. Ja mye krangling og konfrontering er det jo der. Ja jeg vet ikke hvordan det er på utenlandske forum, men godt mulig det er fredligere her i landet. 

Anonymkode: 6b168...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Utestengt på livsstid? Hvordan er det mulig liksom? Har selv blitt utestengt men kommet alltid inn igjen. Ja mye krangling og konfrontering er det jo der. Ja jeg vet ikke hvordan det er på utenlandske forum, men godt mulig det er fredligere her i landet. 

Anonymkode: 6b168...17f

Jeg har ikke spurt om å få komme inn igjen da.. Jeg tar straffa mi jeg ( ikke alltid uten en diskusjon med admin da..men jeg kverulerer ikke der. Ikke så mye ihvertfall...)

Jeg syns det er mange bra brukere der. Apropos, så glemte jeg å si at jeg snek meg inn.. av en god grunn ( for en brukers skyld ) Og en sladret. Da ble jeg overraskende og irrasjonelt skuffet! For det var en bruker jeg betraktet som sosialt intelligent og saklig. Mista nok en illusjon 🤔

Jo, men det har blitt bedre på underfora jeg leser. MYE bedre. Stort forum, så en del av det ene og det andre..

Norske forum kan ikke sammenlignes med andre. Ikke i Norden engang. Jeg er litt ambilavent til den strenge malen her, men så blir jeg spysjuk på utenlandske forum.Herregud så mange som spyr ut søppel! 

Men middelveien kanskje.. Usikker som sagt.

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er aldri der. Det har likevel hendt at jeg har vært innom pga google-søk. Men har ingen bruker der, og sånn tenker jeg at jeg vil ha det videre også. Synes DOL er et helt fint sted å være, og passe for meg. På KG virker det i mine øyne veldig uoversiktlig og altfor "crowded". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på KG under et annet brukernavn. Er minst en person her fra DOL som har skjønt at jeg er meg. Sikkert flere også, som bare ikke har gitt seg til kjenne. 

Men jeg liker DOL best. Er ikke like aktiv på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser litt på KG i mellom, men vil ikke si jeg på noen måte følger med. Føler ingen tilhørighet der, og det er stort sett altfor mye babbel og lite filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen bruker der og leser ikke jevnlig, men det hender seg jo at det dukker opp KG-tråder når man googler noe og som jeg leser, og det hender seg også at jeg går inn for å se om noen har skrevet om noe som er i nyhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Orker ikke lenger pga modereringen. Man skriver lange inn legg i travle tråder,  og plutselig er tråden slettet. Ingen informasjon. Den er bare borte. Hvorfor gidde skrive der da? 

Anonymkode: fdeb7...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er også utestengt fra kg på livstid, men helt ærlig tror jeg de med vilje utestenger brukere som lager de sykeste trådene bare for at de skal få alle de sykeste personene til å komme over til doktoronline isteden slik at ikke doktoronline blir nedlagt

Anonymkode: daf5e...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er også utestengt fra kg på livstid, men helt ærlig tror jeg de med vilje utestenger brukere som lager de sykeste trådene bare for at de skal få alle de sykeste personene til å komme over til doktoronline isteden slik at ikke doktoronline blir nedlagt

Anonymkode: daf5e...633

Hehe ja der avslører du deg som syk vil jeg si. Men ja vi er vel en gjeng på x antall syke individer her inne.

Anonymkode: 6b168...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hehe ja der avslører du deg som syk vil jeg si. Men ja vi er vel en gjeng på x antall syke individer her inne.

Anonymkode: 6b168...17f

Vet du hvem den anonyme er? 

Anonymkode: 039bf...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer på Kvinneguiden enn her, rett og slett fordi det er mer trafikk der inne. Her er det veldig mye psykiatri og jeg tør ikke å engasjere meg der 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (2 timer siden):

Jeg er mer på Kvinneguiden enn her, rett og slett fordi det er mer trafikk der inne. Her er det veldig mye psykiatri og jeg tør ikke å engasjere meg der 🙂 

Hvorfor tørr du ikke det? Bortsett fra noen (få antat jeg) som til tider kan skape kvalm så vil jeg jo si at det er ganske stor takhøyde og mye man kan lære. Jeg har lært veldig mye om psykisk helse og om meg selv på psykiatridelen på forumet. Hvis du har opplevd å bli anklaget eller behandlet dårlig på annet vis på forumet så er jo det veldig synd. 

Jeg har mange ganger fått dritt slengt etter meg og det har nok redusert aktiviteten min på psykiatridelen hvor man kan skrive som AB for å komme med hetsende innhold, men jeg prøver å ikke la det gå for mye inn på meg. Men jeg blir fort nervøs når jeg får varsel om at AB har sitert meg i en tråd jeg vet jeg har delt noe av meg selv eller spurt om noe. Verste er de som leser i dagboken min uten å gi seg til kjenne, men så snart de får muligheten til det så drar de noe av det ut på resten av forumet hvor de da selvfølgelig skriver som AB. For de tørr ikke vise nicket sitt i dagboken. Det er lavmål og det fører til at jeg lurer på om det er noen two faced her på forumet. Høflig og redelig under nick, men det motsatte som AB. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg leser på KG, men har ikke bruker. Kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at jeg hadde kommet til å bruke tid der dersom jeg heiv meg med der også 😁 Nei, DOL er mitt foretrukne forum, det er her jeg føler meg hjemme 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (10 minutter siden):

Jeg leser på KG, men har ikke bruker. Kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at jeg hadde kommet til å bruke tid der dersom jeg heiv meg med der også 😁 Nei, DOL er mitt foretrukne forum, det er her jeg føler meg hjemme 😁

Synes du ikke det er irriterende med all reklamen da når du ikke har bruker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...