Gå til innhold

Møbler som har forsvunnet i moderne tid


morsan

Anbefalte innlegg

morsan skrev (1 minutt siden):

Jeg er lillesøster, da;) Frykten for snokende storesøster som avslørte hemmeligheter som jeg kunne bli ertet for var stor ;) 

 

Nettopp. Det er dere "småsøsken" som har hemmeligheter.. Nemlig. Vi større må jo gå fram som gode eksempler, mens for dere er det fritt fram.. når vi ikke oppdager dere! Hvert sitt lodd her i livet 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

morsan skrev (5 minutter siden):

Jeg er lillesøster, da;) Frykten for snokende storesøster som avslørte hemmeligheter som jeg kunne bli ertet for var stor ;) 

 

Samme her ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte mitt skatoll til å skrive på pergament-lignende ark med fjærpenn og blekk. Kalligrafi light. Var en liten hobby jeg hadde. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (15 minutter siden):

Ja, i hvitt ligner det mer på det man kjenner fra Ikea og Møbelringen 😁

Ja der er det mye fint. De selger nok ikke skatoller tror du? 

Anonymkode: 98215...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (15 minutter siden):

Nei, det henger et trykk over... Følg med du nå.

Et trykk? Mener du vegg teppe? 

Anonymkode: 98215...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja du sa venninnen din hadde et trykk over 

Anonymkode: 98215...8f7

Trykk er et bilde, som ikke er et maleri. Det henger flatt på veggen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (Akkurat nå):

Trykk er et bilde, som ikke er et maleri. Det henger flatt på veggen 

Åja ok. 

Anonymkode: 98215...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja du sa venninnen din hadde et trykk over 

Anonymkode: 98215...8f7

Det er et kunstverk i trykk. Et maleri.

Nå kan sikkert veggtepper også være kunst, men hvordan lage trykk av det? 🙃

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Det er et kumstverk i trykk. 

Nå kan sikkert veggtepper også være kunst, men hvordan lage trykk av det? 🙃

Jeg forstod det slik at et trykk var noe du hang over skattollet. Da tenkte jeg på et veggteppe slik som var moderne før tiden. Gjerne et heklet. 

Anonymkode: 98215...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokk skrev (1 time siden):

Men det er så praktisk å ha store vinglass, karafler og vaser der uten at de støver ned. 

Men man kan trenger ikke ha det på utstilling bak glassdører. Jeg har bak vanlige dører uten glass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (1 time siden):

Jeg har aldri hatt det, og heller ikke min mor. Og jeg vet ikke hvor jeg skulle hatt plass til noe slikt – har ikke sååå stort soverom. Men siste hotellferie jeg var på, var det et sminkebord på rommet. Det viste seg å være mer praktisk enn jeg hadde trodd, for badet var så trangt at vi måtte spilt tetris om begge to skulle vært der samtidig 😅 Så da var det greit å trekke ut og ta ferdig hår & sånn utenfor. Men hjemme synes jeg det er kjekt at jeg slipper å forlate badet for å gjøre meg ferdig. 

Spilt tetris 😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsom tråd 😁😁😁

Vi har et Statoil i teak, som vi fikk etter ri tante til mannen. Sikkert 60 talls. Faktisk praktisk, og under koronaen  da alle kom hjem, hadde vi plutselig et ekstra skrivebord i huset! Nå står det litt bortgjemt på et rotete gjesterom. Vi får imidlertid besøk på fredag, så rommet må ryddes innen da.

Vi har vitrineskap,  til pene glass, store fat og en del annet penservise. Veldig praktisk og fint møbel.

Telefonmøblement har både min mor.og min svigermor. Den krakken hos mamma vant jeg da jeg var 3 år, på basar!

Syskrin har jeg og. Beina er knekket, så det står rett på golvet, inni et skap.

Min mor har kjøkkentrapp, i metall og rødt skaitrekk. Veldig praktisk,  men vi klarer oss uten.

Hm... nå stoppet det opp her...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (16 minutter siden):

😅

Å hjelp 😅😅😅

Lå i badekaret mens jeg skrev, uten briller og i voldsom damp 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nattpotte har vel forsvunnet

Anonymkode: 62230...7e1

Åååååå! Nattpotte hadde vi hos farmor og farfar 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (7 minutter siden):

Åååååå! Nattpotte hadde vi hos farmor og farfar 😍

Var det fordi de hadde utedo?  

Min farmor hadde do i enden av et stoort kott i bygården. Ikke f.... om jeg gikk over det tre km lange kottet om natten nei. Så vi tisset også i en potte om natten. 

Hun fikk ikke vannklosett før for noen år siden. Og sånn er det i gamle bygninger i det landet. I mer fattige strøk i byen. Her i Norge er det mer et landlig fenomen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (14 minutter siden):

Her i Norge er det mer et landlig fenomen?

I Bergen var det et hus som hadde utedo helt frem til de siste beboerne flyttet ut i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...