Gå til innhold

Adhd blir ikke hørt av hverken lege eller behandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går til psykolog grunnet en traumatisk hendelse jeg opplevde i fjor som har gitt angst og plager. 
i tillegg til dette har jeg sagt til behandler gjentatte ganger at jeg tror jeg kan ha adhd. Mye tegn på det, samt 2 barn med adhd. 
tatt det opp med legen min også, at jeg tror jeg kan ha adhd. 
Jeg forventer en tilbakemelding og et svar, en dialog. Men nei, de hører hva jeg sier, så snakker de videre om andre ting.. 

jaja, får bare gå med udiagnotisert adhd da? 
Jeg har ikke fått adhd symptomer etter ulykka i fjor, har hatt det slik hele livet 

Anonymkode: b3774...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal du med en sånn diagnose da? Det fins ikke mye behandling for det. De fleste går ikke på medisiner. 

Du kan alltids gå privat da. 

Anonymkode: 81b1a...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hva skal du med en sånn diagnose da? Det fins ikke mye behandling for det. De fleste går ikke på medisiner. 

Du kan alltids gå privat da. 

Anonymkode: 81b1a...2ff

Det finnes utmerket behandling for dette. De fleste blir langt bedre av medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skal du med en sånn diagnose da? Det fins ikke mye behandling for det. De fleste går ikke på medisiner. 

Du kan alltids gå privat da. 

Anonymkode: 81b1a...2ff

Hva man skal med en adhd diagnose? Tuller du? 
Det finnes medisiner som mange har god hjelp av, selv om mange ikke går på det. 
men å få avklart hvorfor man er som man er, og får puslebrikkene på plass har ekstremt mye å si av egenforståelse 

Anonymkode: b3774...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En årsak til at de ikke hører på deg, er at det er nesten helt inntaksstopp for ADHD-utredning i det offentlige. De leter med lys og lykte for å finn avslagsgrunner. Blant annet blir yrkesaktive avslått med den begrunnelse at de er i arbeid.

En psykiater jeg kjenner, mottar for tiden henvisninger fra hele landet på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men nei, de hører hva jeg sier, så snakker de videre om andre ting.. 

Da svarer du bare at nå var det ADHD vi snakket om, og så fortsetter du å snakke om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nachnoo skrev (10 timer siden):

En årsak til at de ikke hører på deg, er at det er nesten helt inntaksstopp for ADHD-utredning i det offentlige. De leter med lys og lykte for å finn avslagsgrunner. Blant annet blir yrkesaktive avslått med den begrunnelse at de er i arbeid.

En psykiater jeg kjenner, mottar for tiden henvisninger fra hele landet på grunn av dette.

Det er også mote blant voksne og ungdommen med ADHD diagnose. Neste tror jeg er autisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (18 minutter siden):

Det er også mote blant voksne og ungdommen med ADHD diagnose. Neste tror jeg er autisme. 

Tviler på autisme. Mange på internett og irl gjør narr av autisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (11 timer siden):

En årsak til at de ikke hører på deg, er at det er nesten helt inntaksstopp for ADHD-utredning i det offentlige. De leter med lys og lykte for å finn avslagsgrunner. Blant annet blir yrkesaktive avslått med den begrunnelse at de er i arbeid.

En psykiater jeg kjenner, mottar for tiden henvisninger fra hele landet på grunn av dette.

Det er jo synd. De fleste med adhd er oppgående mennesker som fint kan være i arbeid selv for lidelsen både med og uten medisiner. Har du link til påstanden din? For meg høres dette merkelig ut. 

Anonymkode: 7b136...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (3 minutter siden):

Nei, har ingen link. Det bygger kun på erfaring med mange voksne som henvises til utredning hos private.

Du må jo ha fått påstanden din fra et sted. Det er ikke oppfattelsen jeg har, mange kommer fint med henvisning om det til utredning nå både i offentlig og privat sektor. Så siden du ikke har lenke til  påstanden din tar jeg deg ikke seriøst. 

Anonymkode: 7b136...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da mine barn ble utredet sa legen at det er mange foreldre som utreder seg etter barna har fått adhd. Fordi de kjenner seg igjen og det også er arvelig. 
jeg skjønner mine barn veldig godt da jeg klarer å sette meg inn i de. Fordi jeg var slik selv da jeg var liten. 
 

Anonymkode: b3774...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du må jo ha fått påstanden din fra et sted. Det er ikke oppfattelsen jeg har, mange kommer fint med henvisning om det til utredning nå både i offentlig og privat sektor. Så siden du ikke har lenke til  påstanden din tar jeg deg ikke seriøst. 

Anonymkode: 7b136...ec1

Påstanden kommer fra alle henvisningene jeg har sett, og fra opplysninger fra tilsvarende bedrifter med samme opplevelse. Men link til henvisningene har jeg selvsagt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
_popcorn_ skrev (55 minutter siden):

Ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og avsporing. 

_popcorn_, mod

Tusen takk. Jeg ble ordentlig lei meg av denne tråden. 

Anonymkode: 7b136...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tusen takk. Jeg ble ordentlig lei meg av denne tråden. 

Anonymkode: 7b136...ec1

Det forstår jeg, enkelte burde tenke seg om før de prøver å være «morsomme»

Anonymkode: 16f4b...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_popcorn_ skrev (9 timer siden):

Ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og avsporing. 

_popcorn_, mod

Har du sommerjobb? Eller ny mod?

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...