Gå til innhold

Må slutte på medisin pga fare for diabetes men takler ikke ha det vondt psykisk lengre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gikk mye opp i vekt, kanskje 50 kg, på psykiatriske medisiner siden jeg startet med det for ca 15 år siden..Jeg har sluttet flere ganger og gått ned i vekt, men jeg har blitt såpass dårlig at jeg har måttet begynt på medisiner igjen. 

Nå går jeg på en medisin som gjør at jeg har fått veldig mye ødem og jeg har gått mye opp i vekt.

Med legen sist fikk jeg vite at jeg nærmer meg å få diabetes. Høyt kolesterol hadde jeg og. 

Mannen og min mor maser på meg og sier rett ut at jeg har gått veldig mye opp i vekt. Vondt å være feit, selvbildet er på nullnivå. Jeg som likte å pynte meg, bryr meg ikke lenger. Jeg er jo uansett feit nå, ikke noe fin uansett. Sosial angst har steget, vet hva folk tenker..orker ikke vise meg offentlig mer..

Sliter med å slutte med medisinen som er synderen for at jeg har gått opp I vekt denne gang. Utsetter å slutte. Har egentlig en avtale med legen om å trappe ned. Og om to uker er planen at den skal være nedtrappet. Men jeg har overhodet ikke trappet ned. Går fremdeles på høy dose. Klarer ikke se for meg at jeg rent psykisk skal takle å slutte. Ganske sikker på at jeg blir meget dårlig psykisk. Men så er det bekymringen for min fysiske helse, og vet ar derfor må jeg slutte på denne medisinen. Klarer likevel ikke banke fornuft inn i mitt hode og følge nedtrapping. 

Hvordan skal jeg klare det, når jeg vet at det som venter meg er å ha det vondt? Jeg er så sliten av å slite psykisk, gjennom mange år. Tror ikke jeg klarer ha det sånn lenger. 

Anonymkode: bc002...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva er det du sliter med? Er det angst? Depresjon? 
kan det gå an å prøve en annen medisin som ikke gir økt matlyst? 
skjønner godt du ikke orker å slite psykisk, det er både vondt og ensomt. 
Men gå ut og kos deg som alle andre. Trenger ikke skamme deg over vekt. Ingen som vet hva du sliter med på innsiden. 
jeg er normal vektig, og jeg ser ikke på tykke folk som feit eller lat. 
jeg har vett til å skjønne at det er tungt for de som lider av overvekt og at det ligger mye bak sol jeg ikke vet. 
male har sine kamper 

Anonymkode: d665e...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke legen fikse en bedre medisinering for deg som du ikke legger på deg av? Har du prøvd mye? Er det bare de du står på nå som fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Kan ikke legen fikse en bedre medisinering for deg som du ikke legger på deg av? Har du prøvd mye? Er det bare de du står på nå som fungerer?

Legen er vanvittig passiv, men får spørre. Tror ikke hun har så god kompetanse på medisiner til psykiatri.. Jeg har prøvd veldig mye. Og av det jeg har prøvd er det denne som tar bort mest. Jeg får avslag hos dps, men kan kanskje lese meg til noe og foreslå?

Anonymkode: bc002...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...