Gå til innhold

Psykologen avsluttet telefontimen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde psykologtime på onsdag, var i dårlig psykisk form så jeg ba om å ta det på telefon. Jeg er vanligvis "på" og engasjert i timene, men klarte ikke å være det nå. Vi snakket om viktige ting, men gikk ikke på dybden slik vi pleier. Etter ca 25 min merket jeg at han ble fjern og ikke var helt med. Så ble det litt stillhet og så sa han: Jeg lurer på om vi kan avslutte her nå jeg, for jeg fikk en annen telefon (må jo da ha vært på mobilen, for han snakket jo med meg i jobbtelefonen, så det var jo sannsynligvis noe privat) og så har jeg så mye å gjøre i dag. Jeg sa bare ja og hadet men ble ganske sjokkert. Hvis han hadde det så travelt ville det vel vært riktig å si det helt i starten, at i dag hadde han bare 25 min til rådighet. Jeg var skikkelig lei meg og følte meg totalt nedprioritert, og har ikke lyst til å gå på neste time. Slikt gjør ikke en profesjonell behandler med integritet. Hva synes dere om dette? 

Anonymkode: c5ea8...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At han avslutter fordi han fikk en annen telefon. Det er frekt. Pasientene skal prioriteres mest.

Og hvis han sa han hadde mye å gjøre og sa han måtte legge på så hadde jeg følt meg veldig lite viktig. Dette er ikke greit. Klag på dette.

Jeg har også opplevd at timen min på DPS har blitt brått avsluttet på forhånd, men da tror jeg det skjedde noe som gjorde at alle behandlere måtte avlyse. Kan noen forklare hva som skjer når behandler avlyser en time brått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en gang jeg var innlagt hvor ikke noen kunne kjøre meg til sykehuset for EKG fordi da kom den nye psykiateren til huset akkurat den dagen. Da måtte alle pasienter bare vike unna fordi da kom den store psykiateren. 😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 minutt siden):

Var en gang jeg var innlagt hvor ikke noen kunne kjøre meg til sykehuset for EKG fordi da kom den nye psykiateren til huset akkurat den dagen. Da måtte alle pasienter bare vike unna fordi da kom den store psykiateren. 😂🤣

Kunne du ikke kjøre selv? 

Anonymkode: 5dbff...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Psykiatere er hellig 

Anonymkode: 5dbff...b3a

Ja alle ansatte og pasienter måtte bare vike unna. Alle prioriteringer ble lagt til side fordi han kom den dagen. Ingen skulle prioritere pasientene, bare psykiateren skulle prioriteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (Akkurat nå):

Ja alle ansatte og pasienter måtte bare vike unna. Alle prioriteringer ble lagt til side fordi han kom den dagen. Ingen skulle prioritere pasientene, bare psykiateren skulle prioriteres.

Det pleier å være sånn. Det var dårlig gjort… de har sikkert god psykisk helse. 

Anonymkode: 5dbff...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg hadde psykologtime på onsdag, var i dårlig psykisk form så jeg ba om å ta det på telefon. Jeg er vanligvis "på" og engasjert i timene, men klarte ikke å være det nå. Vi snakket om viktige ting, men gikk ikke på dybden slik vi pleier. Etter ca 25 min merket jeg at han ble fjern og ikke var helt med. Så ble det litt stillhet og så sa han: Jeg lurer på om vi kan avslutte her nå jeg, for jeg fikk en annen telefon (må jo da ha vært på mobilen, for han snakket jo med meg i jobbtelefonen, så det var jo sannsynligvis noe privat) og så har jeg så mye å gjøre i dag. Jeg sa bare ja og hadet men ble ganske sjokkert. Hvis han hadde det så travelt ville det vel vært riktig å si det helt i starten, at i dag hadde han bare 25 min til rådighet. Jeg var skikkelig lei meg og følte meg totalt nedprioritert, og har ikke lyst til å gå på neste time. Slikt gjør ikke en profesjonell behandler med integritet. Hva synes dere om dette? 

Anonymkode: c5ea8...abd

Edit: kommenterte i feil tråd

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er påfallende at dere ikke er i stand til å se at også behandlere har helt vanlige liv der det kan skje alvorlige hendelser. Sykt barn i barnehagen, akutt syk forelder eller partner, ulykker osv osv

Det er hensiktsmessig for den psykiske helsen å alltid velge den vennligste fortolkningen av en situasjon inntil det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (21 minutter siden):

Jeg synes det er påfallende at dere ikke er i stand til å se at også behandlere har helt vanlige liv der det kan skje alvorlige hendelser. Sykt barn i barnehagen, akutt syk forelder eller partner, ulykker osv osv

Det er hensiktsmessig for den psykiske helsen å alltid velge den vennligste fortolkningen av en situasjon inntil det motsatte er bevist.

Og jeg blir lei av sånne som deg.

Jeg skjønner selvfølgelig at det kan skje noe akutt. Da sier man det, og ikke at man midt i samtalen plutselig kommer på at man har det så travelt den dagen. Det går an å være profesjonell selv om man får en telefon fra barnehagen. 

Anonymkode: c5ea8...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (22 minutter siden):

Jeg synes det er påfallende at dere ikke er i stand til å se at også behandlere har helt vanlige liv der det kan skje alvorlige hendelser. Sykt barn i barnehagen, akutt syk forelder eller partner, ulykker osv osv

Det er hensiktsmessig for den psykiske helsen å alltid velge den vennligste fortolkningen av en situasjon inntil det motsatte er bevist.

Hadde ts møtt opp til timen hadde han ikke avvist henne etter 25 min. Tlf tiden var jo hennes time. Han er på jobb, og da skal annet vike - ja! Man tar ikke tlf midt i en pasient time, da ringer man tilbake. 
Det er respektløst. 
Jeg jobber i barnehage, og vi får ikke lov å ha private tlf på avd. fordi fokuset skal være på barna. Jeg kan ikke ha samlingsstund og plutselig svare på en privat tlf. 
At psykologen hennes hadde mye å gjøre den dagen ?? Javel, men han har 45 min han skal behandle pasienten. Han er på jobb og får lønn. 
Var vel neppe dette de lærte på psykologi studiet at de kan droppe timen etter 25 min, ta en privat tlf mens de har pasient inne, eller virke fjern.. man går ikke 6 år pluss på skole for å være slik 

Anonymkode: 83502...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis barnehagen hadde fått en telefon om at faren din var død, hadde innringer fått beskjed om å ringe etter arbeidstid?

Hva når barna i barnehagen blir syke, ringer dere ikke til foreldre, og forventer dere ikke å få svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (1 minutt siden):

Så hvis barnehagen hadde fått en telefon om at faren din var død, hadde innringer fått beskjed om å ringe etter arbeidstid?

Hva når barna i barnehagen blir syke, ringer dere ikke til foreldre, og forventer dere ikke å få svar?

Igjen: da sier man ar det har skjedd noe ekstraordinært og at man dessverre må avslutte, ikke plutselig kommer på at man har det travelt den dagen. Det skjønner enhver idiot, håper jeg. 

Anonymkode: c5ea8...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man tar ikke tlf midt i en pasient time, da ringer man tilbake. 

Mange av oss som har gjennomgått noen livsfaser, har hatt arbeidssituasjoner der normalen er at man ikke tar telefonen, men ringer tilbake når det passer bedre. Men så er det visse unntak, og i våre dager kan man heldigvis se hvem som ringer. Hvis det er barnehagen eller skolen der man har barn, de ansatte på sykehjemmet der en forelder bor - eller partneren som vet at man er opptatt på det tidspunktet, men likevel ringer akkurat da - så tar man telefonen så ubemerket som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (5 minutter siden):

Mange av oss som har gjennomgått noen livsfaser, har hatt arbeidssituasjoner der normalen er at man ikke tar telefonen, men ringer tilbake når det passer bedre. Men så er det visse unntak, og i våre dager kan man heldigvis se hvem som ringer. Hvis det er barnehagen eller skolen der man har barn, de ansatte på sykehjemmet der en forelder bor - eller partneren som vet at man er opptatt på det tidspunktet, men likevel ringer akkurat da - så tar man telefonen så ubemerket som mulig.

Kunne ikke psykiateren satt samtalen som var viktigere enn pasienten på høytaler? 

Anonymkode: 5dbff...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kunne ikke psykiateren satt samtalen som var viktigere enn pasienten på høytaler? 

Anonymkode: 5dbff...b3a

Det ville vel ikke gjort situasjonen noe bedre for verken psykologen eller pasienten?

Jeg gjetter på at den private telefonsamtalen inneholdt noe viktig, og at dette var årsaken til den brå avslutningen. Det var vel litt uheldig å bemerke at "jeg har så mye å gjøre i dag", men det kan jo ha blitt sagt nettopp fordi hele situasjonen plutselig ble endret og psykologen hadde tankene sine et helt annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg blir lei av sånne som deg.

Jeg skjønner selvfølgelig at det kan skje noe akutt. Da sier man det, og ikke at man midt i samtalen plutselig kommer på at man har det så travelt den dagen. Det går an å være profesjonell selv om man får en telefon fra barnehagen. 

Anonymkode: c5ea8...abd

Jeg jobber i barnehage, og vi forventer ikke at foreldre griper tlf i sek vi ringer. Spesielt ikke leger og folk som har yrker med pasienter. 
da ringer de tilbake når de ser vi har ringt så snart de får anledning. 
Men der vi har foreldre som jobber som f eks lege ringer vi oftest til den andre foreldren. 

Anonymkode: 83502...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (1 time siden):

Så hvis barnehagen hadde fått en telefon om at faren din var død, hadde innringer fått beskjed om å ringe etter arbeidstid?

Hva når barna i barnehagen blir syke, ringer dere ikke til foreldre, og forventer dere ikke å få svar?

Vi ringer foreldre ja, men får vi ikke svar kan vi ringe til deres arbeidsplass. 
Hvis noen vil ha tak i meg mens jeg er på jobb, så ringer de jobb tlf og spør etter meg. 
Det er svært lite sannsynlig at det var et uventet dødsfall eller noe helt prekært som ikke kunne vente 15 min til timen til pasienten var over. 
da kan heller ikke psykologen ta fullt betalt for timen 

Anonymkode: 83502...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...