Gå til innhold

Psykologen avsluttet telefontimen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Everybody skrev (7 timer siden):

Åja. Jeg trodde helsepersonell likte å hjelpe andre.

Det er forskjell på å like å hjelpe andre og å leve for å hjelpe andre. Helsepersonell har også et liv utenom jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

de siste tre gangene har han klaget over sykdom, men ment at han nok skal klare å gjennomføre timen. En gang jeg kom sa han at han hadde vurdert å dra hjem like før jeg kom,

Jeg skjønner godt at du reagerer på dette. Det er jo synd i psykologen hvis han er syk, men et av poengene med å snakke med en psykolog og ikke en venn er jo nettopp at ting som dette ikke skal blandes inn i relasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

..de siste tre gangene har han klaget over sykdom, men ment at han nok skal klare å gjennomføre timen. En gang jeg kom sa han at han hadde vurdert å dra hjem like før jeg kom, og han vet at jeg har 1,5 times reisevei. Det er altså flere utsagn og vurderinger som gjør at jeg føler meg utrygg i relasjonen og dette gjør meg dårligere. Jeg vurderer derfor om dette er riktig behandler for meg. Jeg er takknemlig for hjelpen, men den må gjøre meg bedre, ikke dårligere.

Anonymkode: c5ea8...abd

Igjen, psykologer er ikke tankelesere og kan ikke vite at slike utsagn påvirker deg negativt. Skal h*n få mulighet til å rette opp i den atferden må han først få vite om den. Burde holde å si noe om at uforutsigbarhet gjør deg dårligere, da tar han nok tegninga. 

Med all respekt, dette er relativt små problemer i en psykolog-pasient relasjon. Er ikke sikker på om det vil hjelpe å bytte behandler uten videre, det er stor sannsynlighet for at den nye også har noe i kommunikasjonen som ikke fungerer optimalt. 

Anonymkode: 3f159...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for mange tilbakemeldinger. Det er ikke det at jeg tenker at verden kretser rundt meg, men at jeg er veldig redusert og er i vurderingen for en alvorlig diagnose. Det har vært andre ting i timene med denne psykologen som også har vært rare for meg, de siste tre gangene har han klaget over sykdom, men ment at han nok skal klare å gjennomføre timen. En gang jeg kom sa han at han hadde vurdert å dra hjem like før jeg kom, og han vet at jeg har 1,5 times reisevei. Det er altså flere utsagn og vurderinger som gjør at jeg føler meg utrygg i relasjonen og dette gjør meg dårligere. Jeg vurderer derfor om dette er riktig behandler for meg. Jeg er takknemlig for hjelpen, men den må gjøre meg bedre, ikke dårligere.

Anonymkode: c5ea8...abd

Jeg har litt problemer med å se intensjonen hans ved å fortelle deg tre ganger på rad at han er syk, men "skal nok klare.." Og hvorfor si at han vurderte å dra hjem?  Alt dette er da ingen opplysninger du trenger å vite. Eller hvorfor mener han at du trenger det? Det forstår jeg ikke helt.

Skjønner at du reagerer jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Igjen, psykologer er ikke tankelesere og kan ikke vite at slike utsagn påvirker deg negativt. Skal h*n få mulighet til å rette opp i den atferden må han først få vite om den. Burde holde å si noe om at uforutsigbarhet gjør deg dårligere, da tar han nok tegninga. 

Med all respekt, dette er relativt små problemer i en psykolog-pasient relasjon. Er ikke sikker på om det vil hjelpe å bytte behandler uten videre, det er stor sannsynlighet for at den nye også har noe i kommunikasjonen som ikke fungerer optimalt. 

Anonymkode: 3f159...25b

Uforutsigbarhet bør vel strengt tatt en psykolog bedre enn mange andre skjønne at ikke er særlig gunstig. Uttalelser som "jeg er syk, men.." får jo muligens pasienter til å føle seg litt i veien eller måtte ta hensyn eller? Og tre ganger på rad.. Jaja. Det virker som om noen her er mer opptatt av å forstå psykologen og forsvare ham. Eller ikke kunne forvente litt  mer hensynsfull adferd. Det blir noe bakvendt i mitt hode.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sprikende svar her. Men hvis jeg er en krevende pasient fordi jeg reagerer på at han tar opp i 4 av 8 samtaler vi har hatt at han ikke er helt i form og avslutter en telefontime fordi han får en annen telefon/har det så travelt, så får noen synes det da. 

En siste fun fact: da jeg tok opp at jeg har tvangstanker/handlinger sa han at det var fordi jeg er så smart at jeg har funnet metoder for å skjule angsten. Og så var tvangsadferden tydeligvis ferdig behandlet. Fint hvis slikt fungerer for dere, men det gjør det ikke for meg.  

Anonymkode: c5ea8...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Igjen, psykologer er ikke tankelesere og kan ikke vite at slike utsagn påvirker deg negativt.

Dette er ting også en frisør ville unngått å si fordi det kunne påvirke kunderelasjonen negativt. Selvsagt burde psykologen forstå hvilken effekt disse utsagnene kan ha og derfor unngå å komme med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Uforutsigbarhet bør vel strengt tatt en psykolog bedre enn mange andre skjønne at ikke er særlig gunstig. Uttalelser som "jeg er syk, men.." får jo muligens pasienter til å føle seg litt i veien eller måtte ta hensyn eller? Og tre ganger på rad..

Det er jeg enig i. For meg har det vært veldig nyttig at psykologen min ikke har fortalt noe om sitt privatliv i timene. jeg har hatt behov for en profesjonell distanse (Vet ikke om jeg har forstått begrepet riktig) for å kunne klare å være helt ærlig om de vanskelige temaer som har blitt tatt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (12 timer siden):

Dere som jobber innen helse ser på jobben deres bare som en jobb altså? Dere lever ikke for å hjelpe andre mennesker? Dere gir blanke faen om pasientene deres dør bare dere får lønn?

Underlig å tro at de som jobber innen helse kun gjør det for å hjelpe andre. Det går an å ha to tanker i hodet på en gang. Selv for helsearbeidere er arbeidet primært en jobb. Det betyr på ingen måte at de ikke bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Alle betaler skatt enten man har aap, uføretrygd eller pensjon.

Anonymkode: 104b7...283

Alle betaler skatt ja, men trygden kommer fra andres skatt. 

Anonymkode: a6124...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...