Gå til innhold

Stiller du opp på forventninger til andre hvis det ligger plikt i at du skal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

psykedeliker skrev (12 minutter siden):

Voksne folk håndterer slikt.

Er det barnslig av meg å si at mennesket kan komme dit jeg er hvis hen vil se meg? 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det barnslig av meg å si at mennesket kan komme dit jeg er hvis hen vil se meg?

Nei, det er voksent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (11 minutter siden):

Det er noe som heter folkeskikk. En bør ha en meget god grunn for å bryte denne. 

Og hva har denne problemstillingen med folkeskikk å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Og hva har denne problemstillingen med folkeskikk å gjøre?

Folkeskikk har blant annet med å ikke alltid bare gjøre det en selv har lyst til, men også å ta hensyn til andres ønsker og følelser 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nachnoo skrev (1 minutt siden):

Folkeskikk har blant annet med å ikke alltid bare gjøre det en selv har lyst til, men også å ta hensyn til andres ønsker og følelser 😀

Det må være folkeskikken i gaten du har vokst opp i. I gaten jeg har vokst opp er folkeskikken at man respekterer voksne menneskers livsvalg uten å sutre over sårede følelser. Så folkeskikk er ikke et allmenngyldig grunnlag for å ta viktige avgjørelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Det må være folkeskikken i gaten du har vokst opp i. I gaten jeg har vokst opp er folkeskikken at man respekterer voksne menneskers livsvalg uten å sutre over sårede følelser. Så folkeskikk er ikke et allmenngyldig grunnlag for å ta viktige avgjørelser.

Jeg har nok også vokst opp i samme gate som @nachnoo.

Det å ikke gjøre noe som er viktig for andre fordi man "ikke har lyst" har lite med "livsvalg" å gjøre. Det smaker mer av egoisme.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Det å ikke gjøre noe som er viktig for andre fordi man "ikke har lyst" har lite med "livsvalg" å gjøre. Det smaker mer av egoisme.

Det er lov å være egoistisk i et liberalt samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Det er lov å være egoistisk i et liberalt samfunn.

Absolutt. Men velger man å være egoistisk  så må man også ta konsekvensene av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (12 minutter siden):

Folkeskikk har blant annet med å ikke alltid bare gjøre det en selv har lyst til, men også å ta hensyn til andres ønsker og følelser 😀

 

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg har nok også vokst opp i samme gate som @nachnoo.

Det å ikke gjøre noe som er viktig for andre fordi man "ikke har lyst" har lite med "livsvalg" å gjøre. Det smaker mer av egoisme.

Er det mer korrekt at A tar hensyn til B sine ønsker og følelser enn omvendt? Går ikke dette begge veier? Hvordan vet dere hvem som er egoistisk?

 

Anonymkode: 9e2b9...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (31 minutter siden):

Det er noe som heter folkeskikk. En bør ha en meget god grunn for å bryte denne. 

Er folkeskikk at alle som er familie må delta i et middagsbesøk er det folkeskikk? Vet ikke engang om jeg liker det som serveres.. det er alltid sånne sæte retter som Aspergers som jeg ikke liker. 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (4 minutter siden):

Absolutt. Men velger man å være egoistisk  så må man også ta konsekvensene av det. 

Hva er egoistisk med dette? 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Det er lov å være egoistisk i et liberalt samfunn.

Hva er liberalt samfunn? 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (28 minutter siden):

Det er ditt liv. Ikke bry deg hva andre måtte mene om deg. Hvis du ikke har lyst, ikke dra.

Ja. Selv hvis noen blir sure? 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Selv hvis noen blir sure? 

Anonymkode: 98fc9...f35

Hvorfor er du redd for at noen skal bli sure på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er egoistisk med dette? 

Anonymkode: 98fc9...f35

Hvis du ikke en gang forstår det, så kan jeg ikke hjelpe deg. Da bør du oppsøke profesjonell hjelp slik at du kan utvikle evnen til å føle empati. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er du redd for at noen skal bli sure på deg?

Fordi det er nær familie , og dette har en slags makt over meg. 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...