Gå til innhold

Stiller du opp på forventninger til andre hvis det ligger plikt i at du skal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Hvis du ikke en gang forstår det, så kan jeg ikke hjelpe deg. Da bør du oppsøke profesjonell hjelp slik at du kan utvikle evnen til å føle empati. 

Vhanja så skarp trenger du ikke være mot meg. Jeg har empati.! 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det er nær familie , og dette har en slags makt over meg. 

Anonymkode: 98fc9...f35

Du forventer jo at din familie skal stille opp når noe er viktig for deg. Hvorfor skal de gidde det når du ikke gjør det samme tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vhanja så skarp trenger du ikke være mot meg. Jeg har empati.! 

Anonymkode: 98fc9...f35

Dette tullet ditt gidder jeg ikke være med på lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke en gang forstår det, så kan jeg ikke hjelpe deg. Da bør du oppsøke profesjonell hjelp slik at du kan utvikle evnen til å føle empati.

Man kan være empatisk uten at man nødvendigvis trenger å være sympatisk. Så det er nok heller du som bør søke profesjonell hjelp her slik at du kan lære deg å skille konseptene fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Man kan være empatisk uten at man nødvendigvis trenger å være sympatisk. Så det er nok heller du som bør søke profesjonell hjelp her slik at du kan lære deg å skille konseptene fra hverandre.

TS virker ikke til å være noen av delene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Du forventer jo at din familie skal stille opp når noe er viktig for deg. Hvorfor skal de gidde det når du ikke gjør det samme tilbake?

Jeg gjør det. Jeg tenker skal gå der. Men synes ikke det er noe kult at du skriver sånn. 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (Akkurat nå):

TS virker ikke til å være noen av delene her.

Det er mulig, men i et liberalt samfunn er man uansett ikke pliktig til å ta hensyn til andres følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør meg hvor mange i denne tråden som som havner på et gamlehjem ensomme og alene på sine eldre dager… eller nei, ikke spør😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Det er mulig, men i et liberalt samfunn er man uansett ikke pliktig til å ta hensyn til andres følelser.

Det er ikke sant. Jeg luftet bare noen tanker, som jeg synes er vanskelig. 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en er syk, skal på arbeid eller er bortreist, er det selvsagt greit å avslå. Men om det kun er « gidder ikke», synes jeg det er mangel på folkeskikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Spør meg hvor mange i denne tråden som som havner på et gamlehjem ensomme og alene på sine eldre dager… eller nei, ikke spør😅

Så gammel skal skal jeg ikke bli. 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Det er mulig, men i et liberalt samfunn er man uansett ikke pliktig til å ta hensyn til andres følelser.

Nå går vi i ring. Vi er allerede enige om at man kan være egoistisk, også må man da ta konsekvensene av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (Akkurat nå):

Hvis en er syk, skal på arbeid eller er bortreist, er det selvsagt greit å avslå. Men om det kun er « gidder ikke», synes jeg det er mangel på folkeskikk. 

Ok. Hva skal man da gjøre hvis man ikke liker maten? Det ser rart ut å ikke  spise, og det er uhøflig å si at man ikke liker det. Kom med konstruktive forslag. 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spiser man litt likevel og sitter med en fornøyd mine. Maten er sikkert ikke giftig. 
«Liker ikke» er noe man avslutter når en passerer 8 år med mindre det er noe ekstremt sært som smalahovud eller surstrømning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (Akkurat nå):

Da spiser man litt likevel og sitter med en fornøyd mine. Maten er sikkert ikke giftig. 
«Liker ikke» er noe man avslutter når en passerer 8 år med mindre det er noe ekstremt sært som smalahovud eller surstrømning. 

Hva er surstrøning? 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Eks middagsinvitasjoner o.l. Hvis du du blir invitert, ikke har lyst p delta. Går du likevel eller står du på ditt og unngår det? Når er det ok å sette grenser for seg selv? 

Anonymkode: 98fc9...f35

Man strekker seg et godt stykke om det gjelder nære relasjoner, enten det er snakk om familie eller venner. Ikke at man da må stille opp på alt, men man forsøker å få det til. Det blir også en avveining av bl.a. hvor ofte man inviteres, hva slags anledning det er og hvor nær relasjonen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er egentlig ikke ok å tulle i tråder på psykiatri undefofum. 

Anonymkode: 98fc9...f35

Kunne ikke denne tråden ligget et annet sted? Det er ikke en problemstilling som bare angår de som sliter psykisk, og det virker ikke som om det er sykdomsårsaker til dilemmaet ts har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...