Gå til innhold

Stiller du opp på forventninger til andre hvis det ligger plikt i at du skal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

laban skrev (7 minutter siden):

Kunne ikke denne tråden ligget et annet sted? Det er ikke en problemstilling som bare angår de som sliter psykisk, og det virker ikke som om det er sykdomsårsaker til dilemmaet ts har?

Enig, jeg la ikke merke til at den lå på psykiatri, jeg pleier egentlig ikke å svare noe særlig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
laban skrev (15 minutter siden):

Kunne ikke denne tråden ligget et annet sted? Det er ikke en problemstilling som bare angår de som sliter psykisk, og det virker ikke som om det er sykdomsårsaker til dilemmaet ts har?

Den ble postet der fordi jeg ikke ønsket at det skulle tulles med. Jeg er ganske sårbar så jeg ville at de som svarte svarte seriøst. Jeg føler at jeg blir gjenkjent som ab fra tråd til tråd. Er dette rett? 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (19 minutter siden):

Enig, jeg la ikke merke til at den lå på psykiatri, jeg pleier egentlig ikke å svare noe særlig der.

Den er sikkert ikke psykiatri jeg vet ikke. Jeg bare la den der av nevnte årsaker. Jeg har ikke sett mennesket det gjelder på 2 år. Men hen har prøvd å ringe meg mange ganger men jeg har ikke tatt tlf, dette fordi hen har vært i en konflikt jeg er arving av. Men nå vil altså alle treffes. 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den er sikkert ikke psykiatri jeg vet ikke. Jeg bare la den der av nevnte årsaker. Jeg har ikke sett mennesket det gjelder på 2 år. Men hen har prøvd å ringe meg mange ganger men jeg har ikke tatt tlf, dette fordi hen har vært i en konflikt jeg er arving av. Men nå vil altså alle treffes. 

Anonymkode: 98fc9...f35

Om det har vært en langvarig konflikt som du egentlig ikke er en del av, høres det ut til å være en god idé å treffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er dette rett? 

Nå forsto jeg ikke helt hva du spurte om. Lurer du på om du blir gjenkjent, eller om det er dårlig gjort at folk røper at de kjenner deg igjen? For å kunne svare på det, må man jo vite om det er du som stiller alle disse litt naive/hjelpeløse spørsmålene, eller om de som tror det, tar feil. Man kan bli "gjenkjent" (men det trenger jo ikke stemme) både på skrivestil og tema. 

Akkurat denne tråden var en allmenn problemstilling som gjerne kunne vært diskutert her. Det er helt greit at den lå på Psykiatri, men du beskytter deg bedre mot tullesvar hvis du forteller litt mer i hovedinnlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (9 minutter siden):

Nå forsto jeg ikke helt hva du spurte om. Lurer du på om du blir gjenkjent, eller om det er dårlig gjort at folk røper at de kjenner deg igjen? For å kunne svare på det, må man jo vite om det er du som stiller alle disse litt naive/hjelpeløse spørsmålene, eller om de som tror det, tar feil. Man kan bli "gjenkjent" (men det trenger jo ikke stemme) både på skrivestil og tema. 

Akkurat denne tråden var en allmenn problemstilling som gjerne kunne vært diskutert her. Det er helt greit at den lå på Psykiatri, men du beskytter deg bedre mot tullesvar hvis du forteller litt mer i hovedinnlegget. 

Ok. Kan du flytte den til allmenheten da? Jeg hadde ikke tenkt og opplyse om alt da jeg ikke vil bli gjenkjent eller at noen jeg kjenner skulle se det. Men jeg er sikkert noe naiv av natur. Er det dumt? 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ekstra skrev (12 minutter siden):

Om det har vært en langvarig konflikt som du egentlig ikke er en del av, høres det ut til å være en god idé å treffes.

Har ikke vært en del av det. Bare føler det er noe unaturlig ved det. Men personen vet vet jeg vil se meg. Bare at jeg synes det er flaut, og fordi det skal være så mange der. 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du flytte den til allmenheten da?

Det må gjøres av administrator, og det er ikke nødvendig. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde ikke tenkt og opplyse om alt da jeg ikke vil bli gjenkjent eller at noen jeg kjenner skulle se det.

Det forstår jeg godt, jeg mente ikke at du skulle fortelle detaljert om konflikten - mer om deg selv, det du skrev om at du er sårbar og ikke har vært en del av problemet, osv. Og at du ville ha seriøse svar selv om spørsmålet kanskje virket litt naivt. Ta med info som er viktig for at leserne skal forstå situasjonen og ikke tro du er typen bortskjemt tenåring som vil slippe familiemiddag fordi det er så "skjedelig". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 time siden):

Det må gjøres av administrator, og det er ikke nødvendig. 

Det forstår jeg godt, jeg mente ikke at du skulle fortelle detaljert om konflikten - mer om deg selv, det du skrev om at du er sårbar og ikke har vært en del av problemet, osv. Og at du ville ha seriøse svar selv om spørsmålet kanskje virket litt naivt. Ta med info som er viktig for at leserne skal forstå situasjonen og ikke tro du er typen bortskjemt tenåring som vil slippe familiemiddag fordi det er så "skjedelig". 

Ok. Synes det til tider komplisert å skrive slik at det blir forståelig for andre å lese det jeg skriver. Jeg kjenner på at jeg både blir frustrert og oppgitt av å ikke bli forstått riktig slik det var ment. Jeg er nok litt av alt. Men jeg føler samtidig jeg er på veien mot en bedre utvikling. Det er allerede blitt kjent at jeg mulig ikke deltar i dette i morgen da jeg nå i denne stund har mottatt anrop fra henne som skal ha besøket. (Anropet tok jeg ikke).. jeg orker ikke å få høre at jeg må være med før jeg har bestemt meg selv. Jeg føler ofte selv at jeg presses med på diverse fordi andre vil det. Det er dette jeg ikke vil, lenger fordi jeg ikke får utbytte av det. Kanskje denne middagen kunne vært et bevis på at jeg kan stå i det, og faktisk stå på mitt? 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg føler ofte selv at jeg presses med på diverse fordi andre vil det.

Dersom du blir utsatt for slikt press er det fordi du tillater det selv. Det finnes teknikker man kan lære seg for å håndtere at noen prøver seg, men viljestyrken må du finne på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gruer deg før, under og etter besøket. Du syns det er flaut og for mange mennesker der, og du liker ikke maten. Da syns jeg at du skal bli hjemme, og det trenger absolutt ikke ha med folkeskikk å gjøre, men du viser god folkeskikk ved å si fra at du ikke kommer og hvorfor. 

Nå regner jeg med at familien din kjenner deg, men det er mulig de likevel blir skuffet. Samtidig bør de ikke "reagere" med annet enn å uttrykke det. Så lenge du forklarer hvorfor på en hyggelig måte.

Og så vil jeg bare legge til @Trinity : det er dessverre mange "gode" og selvoppofrende foreldre og besteforeldre som har stilt opp i tykt og tynt som er ensomme på aldershjem/ sykehjem. Det er ingen automatikk i at hvis du er tilstede for familien, så blir du belønnet med særlig mange besøk som gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (11 minutter siden):

Det er ingen automatikk i at hvis du er tilstede for familien, så blir du belønnet med særlig mange besøk som gammel.

Det er mulig, men familie er ikke alt. Man skal ikke legge alle eggene i én kurv etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (19 minutter siden):

Det er mulig, men familie er ikke alt. Man skal ikke legge alle eggene i én kurv etc.

Nei, du har et poeng. Faktisk så kan de utenfor familie, være de som besøker oftest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 timer siden):

Dersom du blir utsatt for slikt press er det fordi du tillater det selv. Det finnes teknikker man kan lære seg for å håndtere at noen prøver seg, men viljestyrken må du finne på egen hånd.

Hvordan? 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 timer siden):

Du gruer deg før, under og etter besøket. Du syns det er flaut og for mange mennesker der, og du liker ikke maten. Da syns jeg at du skal bli hjemme, og det trenger absolutt ikke ha med folkeskikk å gjøre, men du viser god folkeskikk ved å si fra at du ikke kommer og hvorfor. 

Nå regner jeg med at familien din kjenner deg, men det er mulig de likevel blir skuffet. Samtidig bør de ikke "reagere" med annet enn å uttrykke det. Så lenge du forklarer hvorfor på en hyggelig måte.

Og så vil jeg bare legge til @Trinity : det er dessverre mange "gode" og selvoppofrende foreldre og besteforeldre som har stilt opp i tykt og tynt som er ensomme på aldershjem/ sykehjem. Det er ingen automatikk i at hvis du er tilstede for familien, så blir du belønnet med særlig mange besøk som gammel.

Ja. Det gjør dem godt. Jeg har sagt at jeg ikke vil det nå. Da fikk jeg beskjed om at jeg var vanskelig, og at hvis jeg ikke tok et bedre valg skulle jeg få låne en ting som var avtalt. Så nå presses jeg til å gå selv om jeg ikke vil. Er dette normalt? Fordi jeg kunne jo bare komme litt og gå etterpå. Uansett hva jeg gjør blir det feil… 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan?

Prøv å finne et miljø med folk som har fokus på det, og så lærer du av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Prøv å finne et miljø med folk som har fokus på det, og så lærer du av dem.

Hvordan miljø er det? 

Anonymkode: 98fc9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan miljø er det?

Jeg identifiserer ikke enkeltpersoner her. Du må finne dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja. Det gjør dem godt. Jeg har sagt at jeg ikke vil det nå. Da fikk jeg beskjed om at jeg var vanskelig, og at hvis jeg ikke tok et bedre valg skulle jeg få låne en ting som var avtalt. Så nå presses jeg til å gå selv om jeg ikke vil. Er dette normalt? Fordi jeg kunne jo bare komme litt og gå etterpå. Uansett hva jeg gjør blir det feil… 

Anonymkode: 98fc9...f35

Jeg er ikke den rette til å spørre om hva som er normalt... Jeg stiller ikke noe særlig spørsmål ved sånt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...