Gå til innhold

Innenfor å få en sovetablett av en venn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg regner med du vet svaret på det spørsmålet selv, ellers hadde du ikke spurt i utgangspunktet.

Anonymkode: 70f78...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare gjort det om jeg visste at denne vennen brukte det selv, men ikke hadde det fordi han eller hun hadde glemt det hjemme eller ikke fått tatt det ut den dagen. 

Anonymkode: 938f3...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke «lov», men jeg tenker at dette går fint. Det finnes verre ting man kan gjøre. Men viktig at vennen da ikke kjører bil morgenen etter e.l. Og at det er snakk om 1 tablett og at man ikke blir narkolanger.

 

Anonymkode: 1bab2...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal ikke ta medisiner som ikke er gitt til deg av legen. Legen skal avgjøre hvert tilfelle og vil anbefale en medisin eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 minutt siden):

Man skal ikke ta medisiner som ikke er gitt til deg av legen. Legen skal avgjøre hvert tilfelle og vil anbefale en medisin eller ikke.

Legen sa nei 

Anonymkode: e98b4...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (Akkurat nå):

Da skal du ikke ta den.

Nei. Men fikk den etter legen sa nei. 

Anonymkode: e98b4...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei. Men fikk den etter legen sa nei. 

Anonymkode: e98b4...752

Hva har det med saken å gjøre? Hvis legen har sagt nei så har du fått svaret ditt.

Anonymkode: 70f78...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Er det noe du har tatt før og fått før fra lege ser jeg ikke problemet. Er det noe du aldri har tatt, ville jeg holdt meg unna.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt en Imovane til en kamerat, vet han har fått dette selv av legen tidligere. Ikke optimalt, men ganske uskyldig.

Anonymkode: ca05f...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva har det med saken å gjøre? Hvis legen har sagt nei så har du fått svaret ditt.

Anonymkode: 70f78...88d

Bare lurte 

Anonymkode: e98b4...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har gitt en Imovane til en kamerat, vet han har fått dette selv av legen tidligere. Ikke optimalt, men ganske uskyldig.

Anonymkode: ca05f...65a

Det var en sånn. Hun bruker det selv men jeg er redd jeg ikke skal få sove etter nattevakt, derfor.

Anonymkode: e98b4...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er vel ikke «lov», men jeg tenker at dette går fint. Det finnes verre ting man kan gjøre. Men viktig at vennen da ikke kjører bil morgenen etter e.l. Og at det er snakk om 1 tablett og at man ikke blir narkolanger.

 

Anonymkode: 1bab2...700

Hvorfor kan du ikke kjøre etterpå? 

Anonymkode: e98b4...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden):

Er det noe du har tatt før og fått før fra lege ser jeg ikke problemet. Er det noe du aldri har tatt, ville jeg holdt meg unna.

Har aldri brukt det før .

Anonymkode: e98b4...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har gitt en Imovane til en kamerat, vet han har fått dette selv av legen tidligere. Ikke optimalt, men ganske uskyldig.

Anonymkode: ca05f...65a

Jeg har gjort det samme med en behovsmedisin som en kammerat av meg også gikk på.

 

Jeg tror det er viktig å tenke på at en medisin som Imovane og beroligende som Sobril, ikke er en uskyldig medisin om den gis til pasient med et visst symptombilde. ... F.eks. står det en forsiktighetsregel på sovemedisiner og beroligende om pasienten har søvnapnè. Om en får behandling for søvnapneen, går det fint.

 

Andre medisiner kan også være av betydning å vite om. Dette er en leges oppgave å holde orden och redo på... Og det er styrken med fastlegeordningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei. Men fikk den etter legen sa nei. 

Anonymkode: e98b4...752

Hva har det med saken å gjøre da?

Hvis legen har sagt nei, så er det nok en god grunn til det. Ikke minst om du bruker andre medisiner også, så er det ganske viktig at det er legen som bestemmer hvilke medisiner som kan kombineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (2 minutter siden):

Hva har det med saken å gjøre da?

Hvis legen har sagt nei, så er det nok en god grunn til det. Ikke minst om du bruker andre medisiner også, så er det ganske viktig at det er legen som bestemmer hvilke medisiner som kan kombineres.

Bruker av og til quetipin men det er det eneste jeg bruker. Hva skal jeg gjøre om jeg ikke får sove da? Bli psykotisk? 

Anonymkode: e98b4...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...