Gå til innhold

Angst eller ikke


Batman79

Anbefalte innlegg

Hei, har over 2 år hatt brystsmerter, høy puls, hodepine, svimmelhet  nesten konstant hver dag. Det er av å til de ikke er der, for eksempel når jeg gjør noe helt annet. Legene trodde først det var fra vaksinen, men de har ikke funnet noe galt med hjertet etter alle tester som man kan ta. Så jeg tror egentlig det bare er angst som plutselig ble utløst.

Har prøvd litt medisiner som zoloft, men etter 3 dager besvimte jeg plutselig og ble skikkelig varm. Vet ikke om dette er normalt eller ikke, men legen ba meg slutte på det.

Idag bruker jeg Sobril (Maks 1-2 ganger i uken) og propranolol.

Er de noen som eventuelt har noen tips til medisiner eller hva annet jeg kan gjøre for å finne ut om det er angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Batman79 skrev (10 minutter siden):

hva annet jeg kan gjøre for å finne ut om det er angst?

Har du noen psykiske angstsymptomer da?

Anonymkode: 8aa64...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, AnonymBruker said:

Har du noen psykiske angstsymptomer da?

Anonymkode: 8aa64...a3e

Ikke så mye egentlig. Er redd for hjertet skal stoppe, men eller er det mest fysiske symptomer. Har en vanskelighet ved insovning også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Everybody said:

Hjelper ikke propranolol? Det skal hjelpe på de symptomene du har.

Tar 5mg om morgen og 5mg kveld. Det hjelper litt med pulsen, men ikke så mye ved brystsmertene egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batman79 skrev (1 minutt siden):

Ikke så mye egentlig. Er redd for hjertet skal stoppe, men eller er det mest fysiske symptomer. Har en vanskelighet ved insovning også.

Gå til legen din. 

Anonymkode: 442cf...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Gå til legen din. 

Anonymkode: 442cf...1b9

Har vert med legen sikkert 15 ganger bare iår. Tror ikke det er noe mer han kan gjøre desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batman79 skrev (Akkurat nå):

Har vert med legen sikkert 15 ganger bare iår. Tror ikke det er noe mer han kan gjøre desverre.

Du vet ikke hvem du får svar fra her om en så alvorlig problemstilling. 

Anonymkode: 442cf...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Du vet ikke hvem du får svar fra her om en så alvorlig problemstilling. 

Anonymkode: 442cf...1b9

Hva mener du? Alvorlig problemstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ut fra det du skriver at du har vært hos legen. Korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Be legen skrive Imovane til deg, det er beroligende og innsovning i ett. Brukt med vett kan det besvare ett par spørsmål:

Om du blir roligere på kvelden og sover bedre kan det være snakk om angst. I så fall anbefaler jeg psykiater. Få henvisning. Dårlig søvn over tid gir mye angst, bare til info. Så ved å få orden på insomni så kan man få ned angst-symptomene betraktelig.  

Om problemene vedvarer så kan det være snakk om noe annet. Da bør man utredes, eller lære seg å leve med det.

Nå svarer jeg rask, svarer gjerne mer utfyllende i morgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Trinity80 said:

Jeg leser ut fra det du skriver at du har vært hos legen. Korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Be legen skrive Imovane til deg, det er beroligende og innsovning i ett. Brukt med vett kan det besvare ett par spørsmål:

Om du blir roligere på kvelden og sover bedre kan det være snakk om angst. I så fall anbefaler jeg psykiater. Få henvisning. Dårlig søvn over tid gir mye angst, bare til info. Så ved å få orden på insomni så kan man få ned angst-symptomene betraktelig.  

Om problemene vedvarer så kan det være snakk om noe annet. Da bør man utredes, eller lære seg å leve med det.

Nå svarer jeg rask, svarer gjerne mer utfyllende i morgen.

 

Har vert utredt med Mr, flere ultralyder å de finner ingenting. Var en som sa han synest jeg hadde ett indrettshjerte. Så de har på en måte utelukket hjerte da. Er bare veldig travelt med konstant brystsmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batman79 skrev (1 minutt siden):

Har vert utredt med Mr, flere ultralyder å de finner ingenting. Var en som sa han synest jeg hadde ett indrettshjerte. Så de har på en måte utelukket hjerte da. Er bare veldig travelt med konstant brystsmerter.

Har du utelukket hjertesykdom? 

Anonymkode: 442cf...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, AnonymBruker said:

Har du utelukket hjertesykdom? 

Anonymkode: 442cf...1b9

Ja legene har på en måte det. Uten noe funn på så mange undersøkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Batman79 skrev (1 time siden):

Har vert utredt med Mr, flere ultralyder å de finner ingenting. Var en som sa han synest jeg hadde ett indrettshjerte. Så de har på en måte utelukket hjerte da. Er bare veldig travelt med konstant brystsmerter.

Bare brystsmerter isolert sett kan være nerve i klem også. Men når det er sagt, så var dette noen av mine første symptomer på angst. Brystsmerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batman79 skrev (9 timer siden):

eller hva annet jeg kan gjøre for å finne ut om det er angst?

Bli henvist til en psykiater eller en psykologspesialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batman79 skrev (13 timer siden):

Hei, har over 2 år hatt brystsmerter, høy puls, hodepine, svimmelhet  nesten konstant hver dag. Det er av å til de ikke er der, for eksempel når jeg gjør noe helt annet. Legene trodde først det var fra vaksinen, men de har ikke funnet noe galt med hjertet etter alle tester som man kan ta. Så jeg tror egentlig det bare er angst som plutselig ble utløst.

Har prøvd litt medisiner som zoloft, men etter 3 dager besvimte jeg plutselig og ble skikkelig varm. Vet ikke om dette er normalt eller ikke, men legen ba meg slutte på det.

Idag bruker jeg Sobril (Maks 1-2 ganger i uken) og propranolol.

Er de noen som eventuelt har noen tips til medisiner eller hva annet jeg kan gjøre for å finne ut om det er angst?

Skulle til å spørre om du har long covid ellernoe. Men da hadde du ikke blitt bedre av aktivitet 🙈

Anonymkode: 0d5de...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...