Gå til innhold

Er dette selvpåført?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Det skal så lite til før dagen blir ødelagt, på lørdag var jeg hos foreldrene mine og da ble jeg rar resten av dagen. Og blir rar bare av å være hjemme og, så det er slitsomt å føle seg så rar. Syns det er oftere enn før da jeg kunne føle meg bedre innimellom, nå er jeg mest rar. Og det å bare sove annenhver natt tar også på. Er alt dette fordi jeg har sluttet med medisiner så mange ganger? Er det ikke noe å gjøre med det? Det hjelper vel ikke å øke risperidon heller? Det føles jo ut som jeg er døden nær men vet ikke om det stemmer, alt føles uvirkelig også. Er så lei av denne rarheten og tanken på at jeg har påført meg dette selv er grusom, da kunne det jo vært unngått. Føler meg bare så sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vhanja skrev (12 minutter siden):

Hvordan føler du deg når du føler deg rar? Klarer du beskrive den følelsen med andre ord? Er det angst du mener?

Sykepleieren mener det er angst. Blir bare helt rar i kroppen og hodet og alt blir uvirkelig, det er vanskelig å beskrive. Men det er vanskelig å gå når jeg er sånn og umulig å gjøre noe f.eks gå på butikken. Så kan det prikke i hele kroppen og jeg får tåkesyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du opplever kanskje depersonalisering/derealisasjon, det kan man få ved angst.
Tror ikke noe av det du opplever er din egen skyld.

Anonymkode: 024c5...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Og det å bare sove annenhver natt tar også på.

Det er jo helt grusomt å ha så store søvnproblemer som du har. Det er ikke rart at du føler deg «rar» og utafor. Jeg tenker at det egentlig ikke går an å si noe som helst om hvorfor du føler deg rar når du sover så lite. Alle hadde strevd om de sov så lite som deg.

Jeg har ingen tro på at du har påført deg selv dette. Du ble rammet av en alvorlig psykisk lidelse i ung alder og har levd med dette i flere tiår. Du har ikke skapt lidelsen din ved å slutte og begynne på medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokk skrev (1 time siden):

Det er jo helt grusomt å ha så store søvnproblemer som du har. Det er ikke rart at du føler deg «rar» og utafor. Jeg tenker at det egentlig ikke går an å si noe som helst om hvorfor du føler deg rar når du sover så lite. Alle hadde strevd om de sov så lite som deg.

Jeg har ingen tro på at du har påført deg selv dette. Du ble rammet av en alvorlig psykisk lidelse i ung alder og har levd med dette i flere tiår. Du har ikke skapt lidelsen din ved å slutte og begynne på medisiner. 

Ja det er grusomt og nå er jeg oppe igjen, ble vekket av to katter halv elleve når jeg nett hadde sovnet. Fik panikk og tok mer sovemedisin men er lys våken :( Ok så alle hadde strevd da ja, det går jo ikke ant å fikse det. Jeg klarer det ikke. 

Det er bra du mener jeg ikke har skapt det selv, mener noen mente det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (44 minutter siden):

Ja det er grusomt og nå er jeg oppe igjen, ble vekket av to katter halv elleve når jeg nett hadde sovnet. Fik panikk og tok mer sovemedisin men er lys våken :( Ok så alle hadde strevd da ja, det går jo ikke ant å fikse det. Jeg klarer det ikke. 

Det er bra du mener jeg ikke har skapt det selv, mener noen mente det. 

Ikke overtenk det andre skriver. Jeg vet hva du sikter til, og det var en veldig uheldig og unødvendig kommentar. Men det er jo også typisk med din diagnose å slutte og starte opp igjen, så i så fall er du ihvertfall ikke alene om det! Men det beste er jo uansett å ta dem fast. Det du beskriver er nok mye angst, og med så lite søvn som du får, pluss ulike bekymringer for de rundt deg, så er det ikke rart du føler deg rar. Det ville vært rarere om du ikke gjorde. Bare mangel på søvn påvirker det mentale mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Bare mangel på søvn påvirker det mentale mye! 

True that!

 

Jeg vet ikke hva det siktes til da, men kjipt hvis noen sier det da for da har de ikke prøvd å bli sendt hit og dit og gitt ditt og datt osv. Også er det med hvem man skal høre på da når den legen sier det og den andre motsatt? Og kanskje tredje sier noe helt annet en begge de andre igjen.... Bare et eksempel på at det er ganske så vanskelige saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 timer siden):

Ikke overtenk det andre skriver. Jeg vet hva du sikter til, og det var en veldig uheldig og unødvendig kommentar. Men det er jo også typisk med din diagnose å slutte og starte opp igjen, så i så fall er du ihvertfall ikke alene om det! Men det beste er jo uansett å ta dem fast. Det du beskriver er nok mye angst, og med så lite søvn som du får, pluss ulike bekymringer for de rundt deg, så er det ikke rart du føler deg rar. Det ville vært rarere om du ikke gjorde. Bare mangel på søvn påvirker det mentale mye! 

Ok. Det var jo en lettelse å høre, vil ikke ha ødelagt meg selv. Det er nok sikkert masse påkjenninger nå ja og lite søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du opplever kanskje depersonalisering/derealisasjon, det kan man få ved angst.
Tror ikke noe av det du opplever er din egen skyld.

Anonymkode: 024c5...c81

Det er bra, det kan være det og ja for psykiateren sa jeg hadde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...