Gå til innhold

Får fastlegen vite det når man bytter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har nettopp byttet fastlege via Helsenorge som blir gyldig 1. august. Får nåværende fastlege beskjed om at jeg har byttet?

Anonymkode: 2b1fa...818

Den ser jo at du blir borte fra pasientlisten, men hvis du er lite hos fastlegen spørs det jo om den legger merke til det med en gang. Og mulig den får beskjed når journalen skal overføres til ny fastlege. Men fastlegen tenker ikke negativt på om man bytter fastlege. 

Endret av aa-k-j
Eva Sofie
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har nettopp byttet fastlege via Helsenorge som blir gyldig 1. august. Får nåværende fastlege beskjed om at jeg har byttet?

Anonymkode: 2b1fa...818

Jeg mener at det står på Helsenorge at den forrige legen ikke får noe varsel om at du flyttes over til ny lege.

Jeg valgte å takke for samarbeidet til min forrige lege - jeg ønsket ikke å forsvinne ut som et spøkelse etter mangeårig samarbeid. Han fikk ikke vite hvorfor jeg valgte å bytte. Og, jeg tenkte faktisk at han var glad til for å slippe å ha meg som en brysom pasient.

Annonse

emilie321
Eva Sofie skrev (1 time siden):

Jeg mener at det står på Helsenorge at den forrige legen ikke får noe varsel om at du flyttes over til ny lege.

Jeg valgte å takke for samarbeidet til min forrige lege - jeg ønsket ikke å forsvinne ut som et spøkelse etter mangeårig samarbeid. Han fikk ikke vite hvorfor jeg valgte å bytte. Og, jeg tenkte faktisk at han var glad til for å slippe å ha meg som en brysom pasient.

Jeg har også takket for meg noen ganger når jeg har byttet, men da har jeg byttet pga flytting.  Men en gang ble det bråk. Gikk heldigvis også hos en psykiater den gangen og jeg hadde fortalt han om hvorfor jeg byttet fastlege. Fastlegen satt meg nemlig opp på meget sterke medisiner (som i dag er A-preparat) og da jeg sa nei pga redsel for å bli avhengig, så fikk jeg høre at jeg var vrang og vanskelig + at jeg ikke var samarbeidsvillig.  Da sluttet jeg hos henne. Da hun oppdaget det, så tok hun kontakt med min psykiater for å få han enig i at jeg ikke kunne slutte hos henne.  Det var visst veldig viktig for min helbredelse at jeg ikke sluttet. Heldigvis var psykiateren enig med meg og han syntes heller ikke noe om hennes forsøk på at jeg skulle forbli hennes pasient. Skjønner egentlig ikke hvorfor hun var så ivrig på at jeg skulle forbli hennes pasient. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...