Gå til innhold

Dyssosial personlighetsforstyrrelse - den diagnosen dps kan gi til alle de misliker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nachnoo

Diagnosen gis til personer som har et varig mønster med dyssosial adferd: lyving, bedrag, manipulering, vold, trusler og kriminalitet. De får diagnosen pga dette og ikke pga at de ikke blir likt. 
En annen sak er at folk sjelden liker slik adferd. 

Trinity80

Det er protokoller på diagnoser, så er ikke bare å slenge seg om med det. Jeg kaller det protokoller da, mer hvordan man klinisk utreder og hvilket kriterier som må være fylt for å få en diagnose. Noen ganger er dette vanskelig pga overlappende symptomer osv.

Men å påstå det du gjør, hvorfor mener du det? Er det noe erfaring som ligger bak, enter selvopplevd eller med noen rundt deg?

AnonymBruker

Det er nok heller en diagnose som deles ut for sjeldent. Nettop pga det er en uglesett person som får den. Jeg hadde en venninne som har eupf som også glatt kunne fått dyssosial diagnose. Nå er det lett å tenke jeg leker hobbypsykolog og slenger en psykopati dom over ei jeg ikke liker. Men den personen har gjort så mye grovt at man nesten ikke kan tro det. Blant annet falske anmeldelser om voldtekt og incest. Ekstrem promiskuøs oppførsel og konstant utroskap og løgner i fleng. Samt mislighold av egne og andres penger etc etc. 

Anonymkode: 30f28...094

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...